Egil.B Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 tror det hadde vært kulere vis hoved "tabelen" hadde gått helt ned.. og hatt Designet av Lasse A. Palm © 2003. alinux.no tux eies av www.everaldo.com, brukt med tillatelse. Siden er laget for alinux.no.. det en annen lur plass Slik informasjon er nok greiest å ha nederst på siden Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Jeg har installert INVISION og integrert forum og sia.. Vel, er ganske vanskelig uten mus! Jeg får ikke den drittmusa til å funke i Linux så jeg må swappe mellom windows og linux hele tia. Er seriøst lei :/ Blir litt halvgjort designet også.. Noe jeg også fant ut var at de bruker en gammel Invision versjon på dette forumet, den jeg har bruker XHTML, mens denne bruker vanlig, slem html.. :| Så skin-filene til dette forumet funker ikke med mitt! Det betyr at jeg bare ødelegger tia mi med å lage skinfiles for en nyere invision enn den de har her.. Men jeg bør poste dette i forum posten min heller, skriver litt mer info der. -- Tingen er, folkens, at alinux også skal ha et forum - dette bør være tett integrert med selve sia, designmessig. Men jeg skriver i forumtråden. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Har du lest denne artikkelen Velmont? Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 24. november 2003 Forfatter Del Skrevet 24. november 2003 Har du lest denne artikkelen Velmont? Interessant. Men jeg bruker ikke <style> eller <script> tags. - Jeg sender heller ikke xhtml dokumentene som ekte xhtml MIME. (kan gjøre det ved hjelp av et php script, eller kalle all xhtml for fil.xhtml for å så sette xhtml mime typen i apache config fila). Uansett, fin artikkel. Men når jeg snakker om xhtml så mener jeg mye av tankegangen bak xhtml. Det at du ikke skal ha design/formatering i selve html dokumentet. Altså, jeg skiller ut all design osv fra informasjonen. Vel - det er langt ifra 100%, siden jeg har informasjonen inne i forskjellige <div> tagger, men det gjør det mye lettere å flytte på koden til en annen browser eller et annet sted uten at alt klikker. Bruker et absolutt minimum av html koder slik at selv en elendig liten browser kan lese det. Du kan også lese kildekoden - og da er den veldig lett å lese siden det ikke er masse teite <font> tagger i den. -- Ekte xml har du jo også en XSL (eller hva det var) parser som jobber sammen med CSS(ja?) og lager siden ifra pur strukturert info. Dét går ikke særlig bra, som artikkelen sa.: In addition, currently, the majority (over 90% by most counts) of the UA market is unable to correctly render real XHTML content sent as text/xml (or other XML MIME types). For example, point IE at: http://www.mozillaquestquest.com/ Only Mozilla, Mozilla-based browsers such as Netscape 6 and 7, recent versions of Opera, and Safari, are able to correctly render that site. (IE6 shows a DOM tree!) Men takk for at du lyste meg opp når det gjelder xhtml rent praktisk. Selv om jeg tror at dokumentene mine vil bli ganske riktig parset hvis de blir lest som ekte xhtml - jeg validerer altså. (Eller, de sidene jeg har laget her validerer ikke xhtml 1.1, men xhtml 1.0 (selv om de som er på web ennå har et par feil)) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå