Velmont Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Vel, etter jeg så LordError sitt design (Veldig bra Lord ) tenkte jeg at jeg måtte jo lage et som ikke brukte tables. Jeg startet bare så smått, men siden jeg ikke hadde noe annet å gjøre kl 3 på natta så fortsatte jeg bare og utviklet det så smått.. Så jeg har laget et designforslag som ikke inneholder en eneste <table> tagg, bare ren CSS hele skiten. Jeg lagde også en egen CSS fil for håndholdte weblesere som f.eks mobiltelefoner. Tingen er, som dere alle vet er Internet Explorer en forferdelig webleser -> den klarer ikke lese CSS skikkelig! - Derfor så funker ikke alinux.html > 3 i IE. Jeg glemte å teste den i Mozilla (ups) fordi jeg var så oppslukt av å fikse musa. Men, uansett, designet funker i Opera 7.11 og sikkert høyere. Den er litt mørk her, men det er PGA IE, fordi IE viser ikke farger rett heller.. Menmen. Dere får gi deres dom.. - Den er litt firkanta ja, ingenting spesielt.. Men det er portabelt, og er etter W3C. (selv om jeg ikke har hatt noen mulighet til å teste det).. -- Jeg kan også lage en IE fil for de som bruker IE.. <?php if (strstr($_SERVER[user_agent],"msie")) { echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" media="all" href="alinux-IE.css" />'; } else { echo '<link rel="stylesheet" type="text/css" media="screen,projection" href="alinux6.css" />'; } ------------ Her ligger alinux design filene. Bare se på kildekoden etc. Forandre den om du vil også og lever ditt eget forslag (selv om det er litt kjipt) om du vil, bare du lar meg få litt kreditt for det Det finnes for tiden andre forslag som LordError sitt, men han har ennå ikke publisert det skikkelig Vi venter i spenning Lenke til kommentar
xeon Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) For det første så er den greia til høyre altfor stor.. det går bare ikke.. dersom man har 1024x768 skjerm blir 1/3 igjen til teksten midt på siden.. Jeg likte heller ikke den hvite stripa i tekst greine, blir for skarp overgang. Men ellers var alt meeeget bra! EDIT: Og en ting til.. det at den på bunnen sitter fast er greit, men ikke det på toppen, det blir igjen for lite plass som er igjen på skjermen selv for en 1280x960.. Endret 17. november 2003 av xeon Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Personlig likte jeg design2 best. Prøv å sløyf kolonnen med hw-netterket, og la hovdekolonnen bli litt mindre. Prøv med de samme prikkene under Søk osv som de som skiller mellom hoved og høyre kolonne. Prøv også uten rammer rundt bildene, siden teksten åpenbart ikke tar hensyn til dem. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Personlig likte jeg design2 best. Prøv å sløyf kolonnen med hw-netterket, og la hovdekolonnen bli litt mindre. Prøv med de samme prikkene under Søk osv som de som skiller mellom hoved og høyre kolonne. Prøv også uten rammer rundt bildene, siden teksten åpenbart ikke tar hensyn til dem. rammer rundt bildene? Uh? Jeg har da ingen rammer.. EDIT: å, du snakka om nr2.. Endret 17. november 2003 av Velmont Lenke til kommentar
sim Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Jeg synes nummer 6 var digg, men det kommer scrollbars rundt "headeren". Edit: Forresten, hvor er LordError sitt forslag ? *lurepå* Endret 17. november 2003 av sim Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Jeg synes nummer 6 var digg, men det kommer scrollbars rundt "headeren". Edit: Forresten, hvor er LordError sitt forslag ? *lurepå* Takk, takk! Jeg synes også 6 er digg :D tihi.. Scrollbaren er en hack for å unngå scroll på små skjermer.. Men jeg skal gjøre den om når jeg kommer hjem.. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Den logoen du bruker, er det alinux' offisielle logo? Kunne tenkt meg å hive opp et designforslag selv. Ellers får jeg legge til at den brunfargen ikke faller i min smak. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Den logoen du bruker, er det alinux' offisielle logo? Kunne tenkt meg å hive opp et designforslag selv. Ellers får jeg legge til at den brunfargen ikke faller i min smak. ingenting er offisiellt, lag ny logo, forumdesign og sidedesign om du ønsker! Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Jeg likte heller ikke den hvite stripa i tekst greine, blir for skarp overgang. Den stripa har sin grunn. Nesten alle bildene på nettet har en hvit bakgrunn, derfor er den stripa der :!: Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Ehh, hvorfor dør trådene mine hele tia.. *gjennopplive* Er det ingen mer kritikk? - Hmm, når jeg tenker meg om så bør jeg følge rådene som ble gitt her i tråden, det skal jeg.. Har bare ikke jobbet videre siden sist! Jeg har vært opptatt med å fikse Linux på laptopen min faktisk -- men gjerne kom med kritikken, eller ros om du skulle ha det Helt til slutt så må vi vel ha noen form for avgjørelse om hvilket design forslag som skal brukes. Siden vi har #3 forslag til nå. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Helt til slutt så må vi vel ha noen form for avgjørelse om hvilket design forslag som skal brukes. Siden vi har #3 forslag til nå. Jeg synes vi bør høre hva som er bra med de forskjellige forslagene og så prøve å sette dem sammen på en best mulig måte Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 På de fleste så tar "hw-nettverket" opp mye plass på høyre side, på f.eks nr6 så kunne du plassert den over de binære tallene elns på høyresiden der, så blir det litt plass igjen til de som kjører lav oppløsning. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 På de fleste så tar "hw-nettverket" opp mye plass på høyre side, på f.eks nr6 så kunne du plassert den over de binære tallene elns på høyresiden der, så blir det litt plass igjen til de som kjører lav oppløsning. Jaok, skal prøve å optimalisere den plassen der... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Helt til slutt så må vi vel ha noen form for avgjørelse om hvilket design forslag som skal brukes. Siden vi har #3 forslag til nå. Jeg synes vi bør høre hva som er bra med de forskjellige forslagene og så prøve å sette dem sammen på en best mulig måte Ja, helt sant -- Men de overlapper jo hverandre allerede Vi finne utav det nå den tid kommer.. Ting er ennå ikke oppe her ennå så trenger ikke design på dette punktet Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Er det satt noen tidsfrist? Har et forslag på vei, som ikke er helt ferdig ennå på grunn av skole. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Nei det er ingen tidsfrist. Men jo fortere, jo bedre. Det er webdealsom er flaskehalsen. Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Kan ikke nok løpe oppom webdeal sitt kontor med en liten pisk og et krav om at dem fikser det ? ;p Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Det får Ueland ta seg av : Lenke til kommentar
sim Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Om han ikke har pisk, så kan han vel låne din Egil ? Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har en pisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå