Gå til innhold

Hvilke rettigheter har jeg ved retur av produkter?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjøpte for en tid siden, eller rettere sagt 2 disker fra webshop tidligere i år. Rundt mars/april.

 

Jeg har opplevd litt problemer med disse diskene, og vil nå sende dem tilbake til den webshoppen jeg kjøpte dem fra. ( er ikke helt trygg på disse lenger, lager korrupte filer og kommer med klikke lyder.)

 

Jeg vet at det fremgår i loven at webshoppen skal erstatte diskene med erstatsningprodukter. Noe som er problemfritt. Men har jeg krav på å få igjen pengene isteden for et erstatningsprodukt? Jeg tror jeg har krav på dette, men er ikke helt sikker. Ved tidligere kjøp av et produkt, fikk jeg igjen pengene istedenfor en ny disk. Selvsagt redusert, p.g.a at den varen hadde gått ned i pris.

 

Men hvilken lov og hvilken paragraf fremgår dette i?

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved retur av en brenner en gang, fikk jeg igjen penger istedenfor et produkt. Kjøpte en brenner før jeg sendte inn det defekte produktet. Dette var hos psdata. Vet ikke hvordan andre butikker ordner opp i slike saker. Uansett bra kundeservice hos psdata.

Lenke til kommentar

Du har ikke krav på å heve kjøpet ved 1. gangs feil. Da er det omlevering eller retting som er det aktuelle. Butikken har 2 forsøk på å rette skaden. Dersom de ikke lykkes med det kan du kreve å heve kjøpet, altså den 3. gangen den blir levert inn. Dette forutsetter at det er samme feil hver gang. Nå har "normen" blitt at de fleste pc-komponenter omleveres ved feil, så det er sjelden diskusjonen om heving av kjøp forekommer. Du kan jo allikevel spørre om butikken går med på å gi deg pengene tilbake, men du kan som nevnt ikke kreve det.

Lenke til kommentar
Nå har "normen" blitt at de fleste pc-komponenter omleveres ved feil, så det er sjelden diskusjonen om heving av kjøp forekommer. Du kan jo allikevel spørre om butikken går med på å gi deg pengene tilbake, men du kan som nevnt ikke kreve det.

hei, takk for svar. Greit da vet jeg at jeg ikke har krav på å få igjen pengene, men jeg tror det ikke burde være noe stort problem, siden de kan jo bare betale meg tilbake den summen den disken koster per idag. Og da slipper de å tape noe på det. Ser egentlig ikke noe problem i det.

 

Den webshoppen var litt uenig med meg der, og sa at hvis de skulle gi meg penger istedenfor et erstatningsprodukt, ville dette medføre feil i regnskapet. Da spurte jeg meg selv, hvordan dette kan bli feil i regnskapet? de betaler meg tilbake den summen det disken koster per idag og ikke da jeg kjøpte den. Uansett måtte de ha sendt meg et produkt som koster det samme som erstatning for den ødelagte disken.

 

Men har prøvd å sende en forklarende email til den webshoppen, som jeg har kjøpt disse diskene fra. Venter spent på svar.. Håper på et annet svar enn det jeg fikk i telefonen.

 

Uansett takk for gode tips..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...