Gå til innhold

skjermkort. noen tips? :-)

Anbefalte innlegg

Jeg trenger et nytt skjermkort, siden jeg kjører gtx 560.

Jeg er spiller ikke så alt for mye, men trenger en grei fps på alt jeg spiller.

Går mest i rust, ca, lol, bf...

Jeg kjører nå, i 2600k sb og som sakt gtx 560.

Noen som har noen tips? Jeg har ikke all verdens penger, og setter veldig veldig pris på all hjelp jeg kan få :-)

Nvidia er preferert, men IKKE et must :-)

Billigst mulig, max 3k :-)

Takker på forhånd for all hjelp!! :-)

Endret av Kløve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der er for all del ikke noe hast, så om jeg kanskje burde vente? Er det ikke februar måned det er nye greier? :-P

Altså synker ikke prisene da?

Eventuelt GTX 660 OC? Jeg har lite til ingen peil i forhold til folk på denne siden, mildt sakt

Kan få et 660 brukt for 2,9k

Tusen takk for svar! :-)

Endret av Kløve
Lenke til kommentar

Også lurt å se etter et pent brukt Amd R9 280X (En god del ytelse for kanskje en 1000 lapp eller mindre ) får du et R9 290 / X til under 2 tusen kroner ( har vært tilgjengelig til rundt 1250 og 1500 på noen steder ) så er det også et bra brukt kort.

R9 390 har mer minne men ytelsen er mer eller mindre den samme , dog nyere og vil ha dermed lengre driverstøtte ( ca 4 år hos Amd ) før kortene ikke lenger blir prioritert når det lanseres spill.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Også lurt å se etter et pent brukt Amd R9 280X (En god del ytelse for kanskje en 1000 lapp eller mindre ) får du et R9 290 / X til under 2 tusen kroner ( har vært tilgjengelig til rundt 1250 og 1500 på noen steder ) så er det også et bra brukt kort.

R9 390 har mer minne men ytelsen er mer eller mindre den samme , dog nyere og vil ha dermed lengre driverstøtte ( ca 4 år hos Amd ) før kortene ikke lenger blir prioritert når det lanseres spill.

Titter nu :-)

Lenke til kommentar

Bruktmarkedet har noe greit av og til.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60240663&q=290x&sub_category=1.93.3215&category=0.93&ref=fas

Denne ekke helt gal, men man finner bedre. Problemet er at de ryker fort ut de som er bra priset.

Edit:

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68863074&q=evga+780+&ref=fas

En anna ... Fortsatt litt for dyrt, men de evga kortet kan du klokke til det yter nær liike bra som stock 780 TI / 970.

Fristet å kjøpe det selv å kjøre 3SLI :p

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruktmarkedet har noe greit av og til.

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=60240663&q=290x&sub_category=1.93.3215&category=0.93&ref=fas

Denne ekke helt gal, men man finner bedre. Problemet er at de ryker fort ut de som er bra priset.

Edit:

http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=68863074&q=evga+780+&ref=fas

En anna ... Fortsatt litt for dyrt, men de evga kortet kan du klokke til det yter nær liike bra som stock 780 TI / 970.

Fristet å kjøpe det selv å kjøre 3SLI :p

Sendte melding til han nå. Betaler ikke 2 lapper for et brukt siden nytt ligger til 500 lappen mer. Men skal prøve og snakke han ned litt. Tenker 1400 - 1500?

:-P

Edit:

Sendte mld til han andre å. Så kjøper det om jeg får det til riktig pris. Men får se :-)

Er bare og komme.med mer. Skjekker ut alt :-)

Endret av Kløve
Lenke til kommentar

Litt vanskelig å prissette hardware for tiden pga svak krone .. Alt er dyrere nå enn hva det var.

Men kanskje rundt 1600 for trix r9 290 og 1800 for evga gtx 780 classified. Sånn ca ..

Pass på at du får med kvittering på bruktkjøp, og "se an" selgeren. Kontrakt kan være lurt, betalingsgaranti eller aller best kjøpe "in persona". Ikke bli lurt iallfall. (Og pass på at du har nok PSU for skjermkortet du går for, og at du har plass i kassa di).

Endret av Kyrre S.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt vanskelig å prissette hardware for tiden pga svak krone .. Alt er dyrere nå enn hva det var.

Men kanskje rundt 1600 for trix r9 290 og 1800 for evga gtx 780 classified. Sånn ca ..

Pass på at du får med kvittering på bruktkjøp, og "se an" selgeren. Kontrakt kan være lurt, betalingsgaranti eller aller best kjøpe "in persona". Ikke bli lurt iallfall. (Og pass på at du har nok PSU for skjermkortet du går for, og at du har plass i kassa di).

Plass er det nok av, og kjører en 800w gpu :-)

Men ja, har brent meg på plass før...

Edit:

Nei skal ikke bli lurt, det er sikker og vist. Tar enten postoppkrav, eller så kjøper jeg det på kredittkort. Eventuelt betalingsgaranti :-)

Men i forhold til Asus Strix, så vil du si at hva er best?

Altså jeg er usikker, men vil ha mest mulig ytelse. Overklokking er også en mulighet, men ikke noe drøyt. Er ikke så dreven på slikt, så er litt skummelt kan du sei :-P

Endret av Kløve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...