Smartebriller Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Hei, Jeg har gjort en del undersøkelser ang det å starte firma, samt funnet ut hva som skal til og hvilke punkter jeg må tenke nøye igjennom før jeg starter. Dette er noe av det jeg har på stell: Forretningside Forretningsplan/modell Hvilken kundesegment jeg sikter mot Hva som skal tilbys Vil noen kjøpe? Vil noen trenge det? Ja og ja Nettside /Domene /Firmanavn /Logo Gjort meg erfaring innen feltet Hvilken betalingsmåte skal jeg benytte Jeg vet også hvor mange som må være ansatt i startfasen. Hvor mange ansatte i firmaet/ Stillinger? Hva er grunnen til at jeg har lyst til å starte? Jeg hater tanken av å jobbe som et esel for at noen andre tjener mer penger på den jobben jeg gjør. Føler jeg er en som jobber enda hardere for meg selv enn for andre. Jeg brenner for dette, altså det jeg skal tilby. Jeg er også på utkikk etter noen som er over 25 år, som brenner for å starte for seg, da det kan være muligheter for å lede firmaet med meg. mer informasjon om hva som kreves vil vi diskutere siden. Hvis du/dere har spørsmål og tips, så er det bare å kommentere! (Tullprat og janteloven ignoreres haha) Lenke til kommentar
Visum Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Hvilket fagfelt gjelder dette? 2 Lenke til kommentar
Smartebriller Skrevet 13. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2016 Support på apparater (face2face). Lenke til kommentar
wampster Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Når du snakker om lede firmaet med deg, er det snakk om eier% i firmaet? Lenke til kommentar
lesles Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg er også på utkikk etter noen som er over 25 år, som brenner for å starte for seg, da det kan være muligheter for å lede firmaet med meg. mer informasjon om hva som kreves vil vi diskutere siden. Hvis du/dere har spørsmål og tips, så er det bare å kommentere! (Tullprat og janteloven ignoreres haha) Er du sikker på at du er moden nok til å starte egen bedrift? 1 Lenke til kommentar
Smartebriller Skrevet 16. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) Jeg er 27 år og har opparbeidet meg mye kunnskap innen feltet jeg ønsker å drive. Jeg har god økonomisk forståelse også. Jeg har satt opp en forretningsplan/modell, ført opp estimert regnskap for engangsutgifter/månedlig, samt god forståelse om hvilken forskrifter den/de ansatt(e) må forholde seg til. ( code of conduct). Endret 16. januar 2016 av Smartebriller Lenke til kommentar
Smartebriller Skrevet 16. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2016 Når du snakker om lede firmaet med deg, er det snakk om eier% i firmaet? Ja, det er noe jeg ønsker å diskutere med den rette personen som deler min visjon, dette er noe som er lett å få omtale på! Jeg ønsker også legge til at jeg har firma navn /logo som passer perfekt og kan dra oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Smartebriller Skrevet 22. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2016 Noen som kan beherske samtlige ting listet nedenfor? Apple/Android/Windows phone Apple/Android/Windows tablet Mac/WIndows/Linux maskiner Lenke til kommentar
Akse Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Diskusjon.no er definitivt ikke plassen å lete etter forretningspartnere. Ikke har du en forretnings- og markedsplan som tilsier at du er klar for partnerskap heller. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Firmaet ditt vil mest sannsynlig gå konkurs i løpet av 2-3 år, maks. Lykke til. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 23. januar 2016 Del Skrevet 23. januar 2016 Firmaet ditt vil mest sannsynlig gå konkurs i løpet av 2-3 år, maks. Lykke til. Det er jo en håpløs måte å angripe en oppstart på. Ja, de aller fleste bedrifter går dunken, men det er også pga. middelmådige ideer, produkter, samtidig som de aller fleste bedrifter er håpløse på markedsføring. Reelt elendige. Folk skal være politisk korrekte, ikke være på kanten, og da blir det kjedelig. En ting er i hvert fall sikkert og visst. Arbeidsgiveren din har i beste fall middelmådige hensikter for deg, og det er fint og flott for de aller fleste, som setter sikkerthet og forutsigbarhet over det å skape noe eget. 2 Lenke til kommentar
KJPark Skrevet 24. januar 2016 Del Skrevet 24. januar 2016 Jeg driver eget transport firma og jeg er 20år. Startet ifjord som 19åring og har idag 7 ansatte. Alt går rundt men har krevd mye jobb, 4 timers søvn daglig uansett hverdag eller helg. Null ferie, og minimal tid til venner. Så jo, har man trua på at det man driver med og har en unik kvalitet og du virkelig brenner for det, så går det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå