ræss93 Skrevet 28. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2018 Keep it up my good man.Thanks my dude. Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 28. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2018 (endret) Dagens økt som følger.Knebøy90 kg 5x5Benkpress72,5 kg 4x572,5 kg 1x8Stangroing62,5 kg 5x5Skråbenk med hantler24 kg (x2) 2x10Dipsbw + 10 kg 2x10Bicepscurl EZ-stang25 kg x 20 + 5 + 5 + 5KommentarLogger fra toget. Etter råd fra Countryman så varmet jeg opp med goblet squats før knebøy. Hjalp på dybden Skal fortsette med god oppvarming, undervurdert fra min side. Neste trening blir trolig mandag. Får dog trent litt pushups og div her. God påske dudes. Endret 5. april 2018 av ræss93 Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 3. april 2018 Forfatter Del Skrevet 3. april 2018 Militærpress 50 kg 5x5 Markløft 130 kg 2x5 Pullups 11 reps 7 reps Skråbenk med hantler 24 kg x 12 24 kg x 10 Biceps 25 kg x 15 + 5 + 5 +5 Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 5. april 2018 Forfatter Del Skrevet 5. april 2018 Benkpress 75 kg 4x5 75 kg 1x7 Knebøy 92,5 kg 5x5 Stangroing 65 kg 5x5 Dips bw + 10 kg 2x12 + supersett bw 1x7 Biceps 30 kg x 15 + 5 + 5 + 5 Greit. Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 9. april 2018 Forfatter Del Skrevet 9. april 2018 Militærpress 52,5 kg 4x4 Markløft 135 kg 2x5 Pullups 10 reps 9 reps Skråbenk hantler 26 kg (x2) 2x10 Biceps 30 kg x 15 + 5 + 5 +5 Blir så fort kvalm etter markløft.. Tar meg en time før jeg blir grei igjen. Andre som har det på samme måten? Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 11. april 2018 Forfatter Del Skrevet 11. april 2018 Knebøy 95 kg 5x5 Benkpress 77,5 kg 4x5 77,5 kg 1x8 Stangroing 67,5 kg 5x5 Dips bw + 12 kg 2x12 Skråbenk hantler 28 kg (x2) x 7 24 kg (x2) x 8 Biceps 32,5 kg x13 + 4 + 4 +4 Getting stronger Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 13. april 2018 Forfatter Del Skrevet 13. april 2018 Militærpress 52,5 kg 3x5 Markløft 140 kg 1x5 Pullups bw + 10 kg 1x7, 1x8 Skråbenk 24 kg (x2) x 15 + 5 + 5 + 5 Biceps 30 kg x 15 + 4 + 4 + 4 + 4 Markløft egentlig veldig tung. Merker at 5 reps er mange Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 16. april 2018 Forfatter Del Skrevet 16. april 2018 Benkpress 80 kg 4x5 + 1x7 Knebøy 97,5 kg 5x5 Stangroing 70 kg 5x5 Dips bw + 15 kg 2x10 Skråbenk hantler 22 kg 2x10 (Rett etter dips, utslitt) Biceps 30 kg x 15 + 4x4 Fornøyd. Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 18. april 2018 Forfatter Del Skrevet 18. april 2018 Miltiærpress 52,5 kg x5 40 kg 2x8 Markløft 145 kg x 4 Pullups bw + 10 kg 2x8 Biceps 32,5 kg 2x10 Kjente ubehag under militærpress, så ville ikke utfordre det. Denne økten begynner å bli tung. Kjenner på kroppen at jeg trenger en ukes lett trening / fri snart. Kan dog øke mer i benkpress og knebøy så vil drøye den litt før jeg tar en slik uke, og redusert vektene med 10-20 % og bygger opp igjen. Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 18. april 2018 Del Skrevet 18. april 2018 (endret) det jeg lurer på er hvorfor pull ups...trener du mot n oe spes? Endret 18. april 2018 av Snabel@ Lenke til kommentar
BenWhittaker Skrevet 19. april 2018 Del Skrevet 19. april 2018 det jeg lurer på er hvorfor pull ups...trener du mot n oe spes? Fordi pullups er en av øvelsene som gir best treningsutbytte for rygg, armer og skadefrihet dersom man greier å gjøre dem skikkelig! Keep it up my good man! Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 19. april 2018 Forfatter Del Skrevet 19. april 2018 det jeg lurer på er hvorfor pull ups...trener du mot n oe spes? Jeg trener ikke mot noe spesielt. Jeg vil inkludere enten pullups eller nedtrekk i programmet, fordi det er gode øvelser for rygg. Jeg tenker dog å variere litt med nedtrekk, kanskje jeg får enda mer utbytte for ryggtreningen der fordi jeg kan konsentrere meg mer om repetisjonene og kjenne at jeg virkelig bruker ryggen. Jeg tar i utgangspunktet Stronglifts 5x5, men tar knebøy kun den ene dagen (fordi jeg ikke er motivert nok til å ta knebøy alle dager), samt legger til dips og pullups på henholdsvis A og B-dagen. I tillegg til dette tar jeg litt isolasjon fokusert for volum på de musklene jeg prioriterer, som du kan se har jeg tatt mest biceps og skråbenk for bryst. Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 19. april 2018 Forfatter Del Skrevet 19. april 2018 det jeg lurer på er hvorfor pull ups...trener du mot n oe spes? Fordi pullups er en av øvelsene som gir best treningsutbytte for rygg, armer og skadefrihet dersom man greier å gjøre dem skikkelig! Keep it up my good man! Enig med deg. Takker, bro Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 20. april 2018 Forfatter Del Skrevet 20. april 2018 Benkpress 82,5 kg 5x5 Knebøy 100 kg 3x5 Stangroing 72,5 kg 5x5 Dips bw + 20 kg 2x10 Biceps Tok 3 sett på bøy fordi jeg skal teste litt fotball i morgen, orker ikke være tung og stiv. Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 23. april 2018 Forfatter Del Skrevet 23. april 2018 Militærpress 52,5 kg 5x5 Markløft 130 kg 2x5 Pullups 12 reps 9 reps Biceps Cable Crossover Klarte militærpressen - ish. Manglet 3 cm på venstre arm på siste repetisjonen. Uansett fornøyd med det, og øker til 55 kg neste økt. Gikk ned noen kg på markløft - mye bedre teknikk og det føltes veldig lett i dag. Holdt bredere med hendene, tror det føltes bedre Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 Benkpress 85 kg 4x5 85 kg 1x6 Knebøy Stangroing 75 kg 5x5 Dips bw + 25 kg 2x8 Biceps manualer Tok kun 9kgs' manualer, 15 reps rolig eksentrisk, + 5 + 5 + 5 Skråbenk med manualer 20 kg (x2) x 15 + 5 + 5 + 5 Kommentar Benkpress - klarte 85 kg i dag, men det var tungt. Når det begynner å bli tungt har jeg en tendens til å stoppe 0,5 cm, altså bare rett før jeg treffer brystet. Må skjerpe teknikken. Når jeg stagnerer tror jeg at jeg tar av vekt og begynner med et markert stopp på brystet for å se hvor langt jeg kan øke fra dette, og så evt gå over til normal "touch'n'go" når jeg ikke klarer mer med stopp. Oppspennet mitt er ikke all verden, - prøver å trekke skuldrene bak og opp med brystet, men er ikke noe særlig oppspenn jeg får. Har heller omtrent ingen kraft fra beina. Jeg vet at om jeg får brukt bena skikkelig kan jeg løfte mer. Dette må jeg øve på når jeg tar av vektene, for det er vanskelig å øve på dette på de tungen vektene. Knebøy - har dratt på meg en liten lyskestrekk etter fotballen jeg testet, så hadde ikke sjanse på det i dag. Håper det kommer seg fort, for strekken er ikke så voldsom. Hatt mange av disse før når jeg spilte fotball. Stangroing - jeg vet ikke om jeg bør ta stangroing med litt bøy i knærne og mer oppreist, - eller ryggen parallellt med gulvet. Føler det blir mer eksplosivt sistnevnte, men den første virker lettest pga kortest løftebane (?) Dips - så en youtube-video som skremte meg litt her om dagen. Han sa at man kan knuse/ødelegge brystet ved dips. Jeg kjenner det litt i brystbenet rett etter et sett i dips, og noen ganger har det kommet et lite "knekk" rett etterpå. Jeg digger øvelsen, men redd for å skade meg. Gjerne kom med innspill eller kommentarer! Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 Benkpress 85 kg 4x5 85 kg 1x6 *snip* Kommentar Benkpress - klarte 85 kg i dag, men det var tungt. Når det begynner å bli tungt har jeg en tendens til å stoppe 0,5 cm, altså bare rett før jeg treffer brystet. Må skjerpe teknikken. Når jeg stagnerer tror jeg at jeg tar av vekt og begynner med et markert stopp på brystet for å se hvor langt jeg kan øke fra dette, og så evt gå over til normal "touch'n'go" når jeg ikke klarer mer med stopp. Oppspennet mitt er ikke all verden, - prøver å trekke skuldrene bak og opp med brystet, men er ikke noe særlig oppspenn jeg får. Har heller omtrent ingen kraft fra beina. Jeg vet at om jeg får brukt bena skikkelig kan jeg løfte mer. Dette må jeg øve på når jeg tar av vektene, for det er vanskelig å øve på dette på de tungen vektene. *snip* Kjør med stopp på brystet - ALLTID. Verdensmester blir du nok aldri likevel, så like greit å kjøre øvelsen skikkelig Med stopp får du bestandig en naturlig god teknikk. I tillegg aktiveres flere muskelfibre enn ved "sprett". Ergo, bedre trening. Du vil måtte gå ned noen kg på stanga, men over tid vil du nytte godt av det og ta igjen den tapte styrken. Ang. oppspenn: Tenk at du gjør en hip thrust. Hold spennet som i topposisjon hip thrust gjennom hele benkpressettet. Et oppspenn som strekker seg fra under føttene helt opp til skuldrene som ligger i benken kan karakteriseres som en "bue". "Pilen" er armene som skal skyte stanga oppover. En bue som spennes hardt opp vil skyte pilen langt avgårde. Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 Benkpress 85 kg 4x5 85 kg 1x6 *snip* Kommentar Benkpress - klarte 85 kg i dag, men det var tungt. Når det begynner å bli tungt har jeg en tendens til å stoppe 0,5 cm, altså bare rett før jeg treffer brystet. Må skjerpe teknikken. Når jeg stagnerer tror jeg at jeg tar av vekt og begynner med et markert stopp på brystet for å se hvor langt jeg kan øke fra dette, og så evt gå over til normal "touch'n'go" når jeg ikke klarer mer med stopp. Oppspennet mitt er ikke all verden, - prøver å trekke skuldrene bak og opp med brystet, men er ikke noe særlig oppspenn jeg får. Har heller omtrent ingen kraft fra beina. Jeg vet at om jeg får brukt bena skikkelig kan jeg løfte mer. Dette må jeg øve på når jeg tar av vektene, for det er vanskelig å øve på dette på de tungen vektene. *snip* Kjør med stopp på brystet - ALLTID. Verdensmester blir du nok aldri likevel, så like greit å kjøre øvelsen skikkelig Med stopp får du bestandig en naturlig god teknikk. I tillegg aktiveres flere muskelfibre enn ved "sprett". Ergo, bedre trening. Du vil måtte gå ned noen kg på stanga, men over tid vil du nytte godt av det og ta igjen den tapte styrken. Ang. oppspenn: Tenk at du gjør en hip thrust. Hold spennet som i topposisjon hip thrust gjennom hele benkpressettet. Et oppspenn som strekker seg fra under føttene helt opp til skuldrene som ligger i benken kan karakteriseres som en "bue". "Pilen" er armene som skal skyte stanga oppover. En bue som spennes hardt opp vil skyte pilen langt avgårde. Så jeg skal holde oppspennet hele løftet? Sett noen videoer som sier at du skal trykke til ordentlig når stanga er i bunn for å skape momentum oppover. Da har det virket som om de ikke holder spennet hele tiden. Men mulig jeg har misforstått, ja! Takk for tilbakemelding. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. april 2018 Del Skrevet 25. april 2018 (endret) Hold spennet hele tiden. For hver gang du eventuelt slipper opp spennet mellom repetisjonene vil det bli verre og verre å få det på igjen- på samme måte som ved avløft i knebøy. Er ikke oppspenn "på" allerede ved avløft vil du slite med å spenne skikkelig opp når du først starter senkefasen. Det er riktig at man skal "smelle til" i fra bunnen av ja, men det betyr ikke at oppspennet skal slippes opp i mellomtiden. Endret 25. april 2018 av Countryman Lenke til kommentar
ræss93 Skrevet 25. april 2018 Forfatter Del Skrevet 25. april 2018 Takker! Skal øve på dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå