Stianrag Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Hei! Jeg har tenkt å begynne å spille gitar, men har veldig lite peiling på hvilken gitar jeg skal kjøpe. Tenkte å begynne vanlig med en akustisk gitar. Har dere noen gode tips for hvilken gitar jeg skal gå for? Budsjettet mitt er på rundt 1000-2000kr Takker for svar Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Har du spelt før? Det greiaste for ein nybegynner er som regel å bruke nylonstrengar. Skal du ha ein gitar med stålstrengar, kan eg anbefalte Yamaha F310. http://www.4sound.no/gitar/western/yamaha-f310-natural Kjøpte den sjølv for nokre år sidan for å ha ein throwaway gitar i tillegg til dei dyrare gitarane mine, og den har blitt ein av favorittgitarane mine. Det kan nok vere ein del produktforskjell i den prisklassen der, så eg ville ha prøvd den i butikk først, men uansett seier erfaringa mi at det er mykje for pengane. Lenke til kommentar
Stianrag Skrevet 13. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg så litt på denne http://www.4sound.no/gitar/western/fender-cd-60ce-natural. Er denne å anbefale? Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Eg kjenner ikkje spesielt godt til Fender i den prisklassen, men den ser ikkje dum ut skal ein gå ut frå reviews. I tillegg er det jo preamp også i den, som gjer alt mykje lettare når det kjem til band etc. Antagelegvis ein betre gitar enn den eg nemnde. Lenke til kommentar
smergel Skrevet 5. april 2016 Del Skrevet 5. april 2016 Hei. Om du ikke har fått kjøpt deg en gitar ennå så kan jeg anbefale en meget god stål strengs gitar som heter Cataluna sg1080 Western gitar. Evenstad musikk har den til 1995 kr. Jeg valgte denne fremfor en Takamine til 3995 kr p.g.a. den har bedre klang og holder stemmingen meget godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå