Gå til innhold

Får ikke starta dataen..

Tjuls

Anbefalte innlegg

har et lite problem her.. når jeg skrur på dataen er det ikke noe liv. bortsett fra en uling fra høytaleren i kabinettet. ikke noe skjer.. helt svart. lyser så vidt i viftene og viftestyringa. men det er alt. den uler helt til jeg holder inne svenskeknappen en stund.

noen som har vært borti same problem?

grunnen til at jeg ikke skriver så mye om hvordan dette skjedde er at jeg vet ikke helt. dreiv å overklokka litt.. ikke noe drastisk. satte opp volt LITT på ram og cpu.. og fsb på 9 mer enn normalt. har resatt biosen utallige ganger. men dette funker ikke. skulle restarte dataen en gang.. og så restarta den bare ikke. den har vært starta med de innstillingene som var. men etter første restarten så starta den ikke opp igjen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å slette cmos brikken. funker ikke det så ta ut batteriet på hk, vent ca 2 min, og sett det inn igjen. prøv på nytt. funker ikke det så finn et nytt batteri. kan være det som er galt. funker ikke det så prøv å ta ut ALLE unødvendige deler, som lydkort, modem osv. går ikke det så prøv å ta alt fra hverandre og sette det sammen igjen. har funket for meg. funker ikke det så er noe dødt.

EDIT: skriveleif.....

Endret av Kimius
Lenke til kommentar

som jeg skriver har jeg prøvd å resette cmos utallige ganger.. uten lykke. INGEN ting starter opp når jeg trykker på knappen. bare lyser i viftene i et sek elno.. poweret er ikke noen galt med. for det jumpstarter. OG det gir strøm til ulinga.

Lenke til kommentar
som jeg skriver har jeg prøvd å resette cmos utallige ganger.. uten lykke. INGEN ting starter opp når jeg trykker på knappen. bare lyser i viftene i et sek elno.. poweret er ikke noen galt med. for det jumpstarter. OG det gir strøm til ulinga.

har du prøvd å holde insert knappen inne når du starter maskinen? (når du holder inn insert så resetter du cmos)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...