datadust123 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Hei.. Har en Dell Poweredge T110 som har stått ei stund uten å ha vært i bruk. Prøver nå å komme inn på maskina, men kommer ikke lenger enn til den berømte svarte skjermen med masse hvit skrift. Har tre valgmuligheter: 1) Strike F1 to retry boot. 2) F2 For system setup 3) F11 For BIOS boot manager Har prøvd alle valgene og prøvd meg litt frem, men kommer ikke videre. Noen som kan hjelpe??? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Det høres ut som maskinen ikke har noe boot device. Hva slags OS er det du har og på hva er denne installert? Kanskje forsøke en fresh install, eller repair fra usb/dvd. Lenke til kommentar
datadust123 Skrevet 12. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2016 Det høres ut som maskinen ikke har noe boot device. Hva slags OS er det du har og på hva er denne installert? Kanskje forsøke en fresh install, eller repair fra usb/dvd. Som sagt en stund siden den er brukt, minnes det er XP. Nå kommer jeg heller ikke inn i noen av alternativene jeg skrev over. Nå står det kun "Invalid system disk. Replace the disk, and then press any key"... Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Du må nesten finne ut av om det er hdd som er ødelagt (fysisk feil) eller om det er OS installasjonen som er korrupt. Kan du se hdd i BIOS? Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Siden maskinen starter vil jeg anbefale å bruke en USB-Minnepenn, hvor du først installerer Yumi, hvor du kan eksempelvis bruke til å legge inn Hirens BootCD, med det kan du eksempelvis starte opp Mini XP fra USB-minnepenna og feilsøke ytterlige Og om ikke har du alltids en USB minnepenn du kan bruke som HD inntill du har en ny HD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå