Gå til innhold

Ny router får ikke signal - har RJ11 plugg

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen spesielle routere man trenger for å få en kabel med RJ11 plugg til å fungere? Tidligere hadde jeg bredbånd fra Nextgentel. Med routeren fra de fungerte dette ypperligt. Nå som jeg har koblet meg på fellesnettverket i bygget med samme kabel og en ny router får jeg ikke frem noe signal.

Endret av Hårek
Endret emnetittel "RJ11". Ref Retningslinjene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Du må benytte en RJ45 kabel for datanettverk. Rj11 er for telefoni..

Hei og takk for svar. Dette har jeg blitt gjort forstått med i dag etter en del undersøkelse på egenhånd. Men jeg ringte til Nextgentel og spurte de, og de brukte telefonkabel på sine routere. Jeg har hatt internett gjennom denne kabelen i 3 år, så det skal jo fungere på ett eller annet vis

Lenke til kommentar

Du kan bruke RJ11 fra veggen til modemet/routermodemet. Alt annet må være RJ45.

Hvis du ser i opprinlig innlegg fra trådstarter nevnes det fellesnett, det er da å anta at RJ11 ikke vil gå og det er kablet med RJ45 frem til uttak..
Lenke til kommentar

Bare for å oppklare, du kan IKKE bare smette på en overgang fra RJ11 til RJ45 og deretter plugge i hvilken som helst router og bare peise på med nettverk og internett.

Dette vil IKKE fungere, du MÅ ha ett DSL modem å plugge RJ11 / RJ45 / Telefonsiden av kabelen inn i, fra modemet deretter kan du bruke vanlig nettverksutstyr.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...