Alexander skår Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Hei, er ute etter ein ny bil. Står mellom ein audi 100 2,3 10v quattro og s4 med 2,2t. s4 koster "bare" 7k meir i innkjøp. men tenkte eg ville ha ein litt driftsikker bil og, viet ikke om s4 er det?Har hørt at audi 100 2,3 er nesten udødlig, men er litt daffe Takk for svar! Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Har du sjekket opp forsikringsprisen på disse? Du er kanskje rundt 18 år gammel? De fleste Audi S4 i denne kategorien har levd et svært hardt liv, og mange av de har også vært gjennom noen kollisjoner.. Det kan fort bli et dyrt bilhold. 2 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Støttes. I tillegg skal du ikke være redd for høyt bensinforbruk, det gjelder begge bilene. Lenke til kommentar
Alexander skår Skrevet 12. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2016 Ja, veit begge har litt høyt forbruk men er ute etter ein gammel stor tysker, stå står mellom 100 og e34. men noen som har prøvd 2,3 motorene? veit det er nydelig lyd av dei med effektpotte men hvordan er dei å kjøre? er dei ganske slappe eller greie i bruk?Veit fleste s4 er kjørt i hel, men er fristande med over 300 hk for 40k Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Klart det er fristende, men har du regnet inn 30k i forsikring og 30k i reservedeler + verkstedsutgifter eller timesvis med skruing? Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) Om noe dyrt ryker på en S4 er det ikke snakk om 30.000. Vet om en 2006 M6 her i byen som nylig måtte ha ny oljepumpe. 60.000 + arbeid. (Ikke at det er så farlig, det er jo uansett bare snakk om å håpe man overlever den uunngåelige ulykka) Endret 12. januar 2016 av Audun_K Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Det er fort mange småting som ryker i løpet av første året + generell vedlikehold. Oljepumpa på en S85 koster 7000, så det må ha vært enten veldig god fortjeneste hos verkstedet eller motorras. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Ja, veit begge har litt høyt forbruk men er ute etter ein gammel stor tysker, stå står mellom 100 og e34. men noen som har prøvd 2,3 motorene? veit det er nydelig lyd av dei med effektpotte men hvordan er dei å kjøre? er dei ganske slappe eller greie i bruk? Veit fleste s4 er kjørt i hel, men er fristande med over 300 hk for 40k 2,3 liters 5 sylindret 10v er en helt ålreit motor, fin lyd har den (5-sylindret bensinmotor gir rett og slett nydelig lyd..) 133-136hk som disse motorene (både 2,2 og 2,3 vel) er oppgitt til er ikke for mye i en Audi 100 akkurat. Det holder, men gir ikke noe kraftoverskudd å prate om. På den annen side, du er kanskje relativt ung? Rundt 18 år? En chippet S4 ville jeg ihvertfall styrt unna, DET kan bli dyrt bilhold det.. De chippede bilene er gjerne hakket hardere kjørt enn de originale.. Dette er biler som har passert 20 år med grisekjøring. Klart det er fristende, men har du regnet inn 30k i forsikring og 30k i reservedeler + verkstedsutgifter eller timesvis med skruing? 30k er ikke mye når problemene kommer på disse bilene. 1 Lenke til kommentar
Alexander skår Skrevet 12. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2016 Trur nok det blir ein audi 100 2,3e quattro som andrebil. den er ser på no er ganske strøken og sikftet mange av den normale feilene. og motoren har ikke gått mer ein 170k, men sjølve bilen har gått 330k da Men trur det vil funke som ein vinterbil de neste åra, har ein 99 golf GTI som sommer bil, er nokk litt mer futt i den(er nylig chippet) Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 S4/første gen S6 kan være en kanon bruksbil om du finner den rette, har en kollega som har hatt en i 15 år nå som kun har byttet slitedeler med noen korte verkstedopphold ved eu-kontroller. Orginal motor, orginal turbo, ingen rust osv. Ser dog ikke helt poenget med en dedikert vinterbil om du allerede har en mk4 gti, er jo bare å justere opp coiloverene og hive på vinterdekk, om du ikke er 100% nødt til å ligge sidelengs da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå