The Lamp Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) Etter at jeg fikk reguleringen på for litt siden har jeg sett på mange reguleringsvideoer og kommet over denne som skremte meg mest: ">" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> Min tannlege sa at 4 tenner måtte bli fjernet, 2 oppe og 2 nede. Etter at jeg søkte litt til leste jeg at det for det meste ikke er nødvendig, men kan være det om f.eks. leppene går utover, noe det absolutt ikke gjør på meg. Er andre kommentarer om at dette er en raskere vei for tannlegene å bli ferdig på din bekostning. Jeg er naturligvis bekymret, og mine spørsmål er derfor som følger: har du hatt regulering, hvis ja, måtte du trekke noen tenner? Har det forandret på utseendet ditt? Er dette en snarvei for tannlegene for å få det til å gå fortere? Endret 12. januar 2016 av The Lamp Lenke til kommentar
aklla Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Vurdert å dra til en annen tannlege for å få en ny vurdering? Har du snakket med tannlegen din om muligheten av å ikke trekke tenner? Hvorfor skulle tannlegene ønske at det går fortere? de tjener jo mer på at du er innom mange ganger... Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Du kan jo faktisk diskutere dette saklig med din tannlege, og få et bedre svar på hvorfor det i ditt tilfelle har noe for seg å trekke. Han har sikkert en fornuftig forklaring på hvorfor han velger trekking med sånne tenner som du har. Det hender jo ofte at det ganske enkelt ikke er plass til alle tenna man har fått utdelt... Å dra store konklusjoner ut fra enkelttilfeller der det har gått galt, der du kun får høre en side av historien, er dumt. Vær også litt obs på at enkelte ganske enkelt aldri blir fornøyd med eget utseende... noe som kan være en faktor - mange bryr seg jo vel mye om det kosmetiske ved regulering. Det kan jo hende at ting ikke går som det skal ved regulering - men i de aller fleste tilfellene, så blir jo resultatet greit, og bedre enn hva det ville blitt ved å ikke gjøre noe. Selv nektet jeg å trekke, og det vises... mye overbitt som det ikke var mulig å gjøre noe med, og såpass skjeve tenner etterpå at det ikke er spesielt pent. Men hva så? Tannstillingen min er funksjonell, og det er jo det som virkelig betyr noe, eller? Anonymous poster hash: 994c3...347 Lenke til kommentar
The Lamp Skrevet 12. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2016 Ja, har tenkt å dra på en konsultasjon til. Er selvfølgelig usikker og litt skremt nå, så vil gjerne høre andre meninger, eventuelt om noen faktisk har opplevd at ansiktet har forandret seg på en dårlig måte. Hengende, slapp osv. Samtidig føler jeg at det gir mening når tannbuen er blitt mindre at den ikke gir like mye support til ansiktet mer, men kanskje jeg bare er litt paranoid nå. Skal snakke med han neste gang om det, håper ikke han tar det negativt. Takker for svar. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Jeg har gjort dette selv. Munnen min var rett og slett for liten til å huse alle tenna, og dermed måtte to stykker ut. Alternativet var å se ut som han her: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå