Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) Hei! Noen som har vært borti samme problemene som jeg opplever med min nye Razer Deathadder Chroma, som kanskje vet hvordan en fikser det? Problemet er at hvergang jeg logger om bruker i Windows 7 slutter musen å virke, lysene i musa lyser men ingenting fungerer. Eneste måten å få musen til å fungere igjen etter brukerbytte er å koble USBn inn og ut igjen... Har prøvd å gjøre slik som beskrevet her uten hell. Har også avinstallert driver i Device Manager og sett etter oppdateringer der uten at det har hjulpet. Siste utgave av Razer Synapse 2.0 er også installert. Har opprettet support case hos Razer, men det kan jo ta sin tid. Problemet er delvis løst, satser på at en update fra Razer fikser det.. Endret 15. januar 2016 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Har hatt et par razer muser tidligere, samt tastaturer og diverse annet. Problemet ligger i razer sin software, som suger. Jeg kjøper aldri mer razer, pga at det er oppskrytt bullshit som typisk gjør ting du sier nå, slutter å fungere. Lever den inn på angrefrist og kjøp deg noe annet. Microsoft Explorer Intellimouse 3.0 er vel egentlig den beste musa etter min mening. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Har hatt et par razer muser tidligere, samt tastaturer og diverse annet. Problemet ligger i razer sin software, som suger. Jeg kjøper aldri mer razer, pga at det er oppskrytt bullshit som typisk gjør ting du sier nå, slutter å fungere. Lever den inn på angrefrist og kjøp deg noe annet. Microsoft Explorer Intellimouse 3.0 er vel egentlig den beste musa etter min mening. Har samme inntrykket av deres Software som du har ja. Hadde forrige versjon av deathadder og liker hvordan den ligger i hånda, irriterende å bruke så mye penger på noe som i praksis fungerer dårligere enn pc-musa jeg fikk med pcvesken til laptopen... Kjøpt i butikk, så angrerett blir vell vanskelig, men har alltids reklamasjon. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Svar fra Razer Support.. 1. Uninstall Synapse 2.0 from your computer and restart when prompted. If you are upgrading from a Legacy driver, please uninstall it from your system and once again restart when prompted. 2. Download and install the latest version of Microsoft .NET Framework (4.5 ) at http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=30653 In some cases, you may need to uninstall the older version on your system). 3. Download and install the latest version of Razer Synapse 2.0 athttp://www.razerzone.com/synapse/ using Run As Administrator . Click "OK" or "Allow" on UAC (User Account Control) notifications and restart when prompted by Synapse. Please let us know If you are still having trouble in getting your mouse to be detected by Synapse 2.0. Should you have any further questions, please do not hesitate to let me know and I will do my very best to assist you. "Please let us know If you are still having trouble in getting your mouse to be detected by Synapse 2.0. Should you have any further questions, please do not hesitate to let me know and I will do my very best to assist you." Nå er det jo ikke dette som er problemet i utgangspunktet... Men får prøve de stegene å se om det hjelper. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Svar fra Razer Support.. 1. Uninstall Synapse 2.0 from your computer and restart when prompted. If you are upgrading from a Legacy driver, please uninstall it from your system and once again restart when prompted. 2. Download and install the latest version of Microsoft .NET Framework (4.5 ) at http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=30653 In some cases, you may need to uninstall the older version on your system). 3. Download and install the latest version of Razer Synapse 2.0 athttp://www.razerzone.com/synapse/ using Run As Administrator . Click "OK" or "Allow" on UAC (User Account Control) notifications and restart when prompted by Synapse. Please let us know If you are still having trouble in getting your mouse to be detected by Synapse 2.0. Should you have any further questions, please do not hesitate to let me know and I will do my very best to assist you. "Please let us know If you are still having trouble in getting your mouse to be detected by Synapse 2.0. Should you have any further questions, please do not hesitate to let me know and I will do my very best to assist you." Nå er det jo ikke dette som er problemet i utgangspunktet... Men får prøve de stegene å se om det hjelper. Har allerede siste versjon av Microsoft .NET framework, så dette hjalp jo ingenting... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Googlet litt å fant en annen med samme problemet, men med annen mus. Uansett der sto det at en skulle kjøre en clean boot for å sjekke om andre bakgrunnsprogrammer skapte problemer. Kjørte en clean boot og nå fungerer musa slik den skal, må bare finne ut hva som forstyrrer. Tråden jeg leste fra finnes her Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Ved å gå gjennom services og startups i system configuration (msconfig) har jeg funnet ut at det er Razer Chroma SDK Service som skaper problemene. Har sendt e-post til Razer å spurt om de kan sende meg en annen versjon av Razer Chroma SDK Service for å se om den fungerer bedre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. januar 2016 Del Skrevet 15. januar 2016 Oppsummering 1. Installer Razer Synapse 2.0 og alle oppdateringer (Restart windows om nødvendig) 2. Sett Razer Synapse 2.0 i offline modus. 3. Gå til avinstaller eller endre et program finn og avinstaller "Razer Chroma SDK Core Components" 4. Restart PCen Nå skal en fortsatt ha tilgang til alle funksjonene i Synapse 2.0, uten at problemet ved omlogging skjer. Problemet har oppstått ved bruk av Razer Synapse 2.0 (1.18.21.28188) og Chroma SDK Core components (1.2.4) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå