Formula90 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) Hei. Har bestandig slitt litt på skolen, da jeg gjikk det (mange år siden nå) Men driver nå å prøver å lære meg Russisk. Har 1 time russisk hver dag gjennom skype samt at jeg øver å leser og lytter til russisk utenom det. Men har skikkelig skikkelig vanskelig med å få ord og forskjellig til å sitte!.. lurte på om noen hadde noe tips for å lære bedre? Veit at russisk er et vanskelig språk. men ikke SÅ vanskelig som dette.. Endret 12. januar 2016 av Formula90 Lenke til kommentar
Populært innlegg Karl Skapeland Skrevet 12. januar 2016 Populært innlegg Del Skrevet 12. januar 2016 kanskje pusse på norsken før du begynner på russisk? 13 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) FlashCards Flytt til Russland Sleeping dictionary (Fra minst til mest effektive metode) Endret 12. januar 2016 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 12. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2016 kanskje pusse på norsken før du begynner på russisk? Tror ikke det nei Lenke til kommentar
GabrielV Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Finnes det kurs via skype ? Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Husk at 1 time hver dag egentlig ikke er så veldig mye. Noen språk kan man gjerne studere 4 timer hver dag i 4 år og ennå ikke bli flytende. Jeg anbefaler også flashcards. Prøv Anki. Det finnes til PC og mobil. Flashcards er bra til å øve på vokabular. Dessuten vil jeg anbefale å prøve å høre på så mye russisk som mulig. Prøv å finne lyttemateriale som passer til ditt nivå. Jeg har erfart at dette gir veldig god effekt. Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Prøv å finn forskjellige kilder til læring. F.eks. Hør på lydbok. (Pimsleur anbefales) Duolingo Se på russiske filmer. (Med norsk/engelsk undertekst) Bruk flash cards. (Anki eller memerise) Kjøp en bok og gjør oppgaver i den. Hvis du får inn informasjon fra mange flere kilder(med forskjellige stimuli) er det større sannsynlighet at det fester seg til hukommelsen. Når det er sagt så er det veldig vanskelig å lære seg et nytt språk, spesielt et ganske så annerledes språk som russisk. Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 13. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2016 Prøv å finn forskjellige kilder til læring. F.eks. Hør på lydbok. (Pimsleur anbefales) Duolingo Se på russiske filmer. (Med norsk/engelsk undertekst) Bruk flash cards. (Anki eller memerise) Kjøp en bok og gjør oppgaver i den. Hvis du får inn informasjon fra mange flere kilder(med forskjellige stimuli) er det større sannsynlighet at det fester seg til hukommelsen. Når det er sagt så er det veldig vanskelig å lære seg et nytt språk, spesielt et ganske så annerledes språk som russisk. Pimselur hører jeg på hver dag Duolingo brukte jeg en stund værtfall.. Hvor finner man russiske filmer? : ) Skal prøve å bruke flash cards Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 13. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2016 Finnes det kurs via skype ? italkie.com : D Lenke til kommentar
Kubjelle Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Hvor finner man russiske filmer? : ) Søk på "russian movies with english subtitles" på youtube. Edit: Kanskje det beste hadde vært å reise til Russland og dra på språkkurs. Hvis du har tid og penger da. http://www.languagecourse.net/schools--russia.php3 Endret 13. januar 2016 av Kubjelle Lenke til kommentar
Formula90 Skrevet 13. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2016 Hvor finner man russiske filmer? : ) Søk på "russian movies with english subtitles" på youtube. Edit: Kanskje det beste hadde vært å reise til Russland og dra på språkkurs. Hvis du har tid og penger da. http://www.languagecourse.net/schools--russia.php3 skal 2 uker til Moskva i sommer. kansje jeg kan kombinere det med 2 uker språk kurs kanskje? Får se hvordan jeg er i russisk om 2 - 3 mnd ; ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå