Charly88 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Hei, Jeg trenger å bruke et bilde som jeg fanger ut av en mp4 videofilm. Videoen er 1920x1080. Bildefrekvens er 25bilder pr sek. Bildet skal brukes til messe, og må derfor trykkes opp i god kvalitet til en plakat. Har noen tips til program som kan brukes til dette, og er det mulig å få en god kvalitet ut ifra denne videoen? På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar
tow Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Hei, Jeg trenger å bruke et bilde som jeg fanger ut av en mp4 videofilm. Videoen er 1920x1080. Bildefrekvens er 25bilder pr sek. Bildet skal brukes til messe, og må derfor trykkes opp i god kvalitet til en plakat. Har noen tips til program som kan brukes til dette, og er det mulig å få en god kvalitet ut ifra denne videoen? På forhånd takk for svar! Windows Movie Maker "Øyeblikksbilde". Du får ikke bedre kvalitet enn filmen har, så ikke regn med god oppløsning i plakatstørrelse. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Hei, Jeg trenger å bruke et bilde som jeg fanger ut av en mp4 videofilm. Videoen er 1920x1080. Bildefrekvens er 25bilder pr sek. Bildet skal brukes til messe, og må derfor trykkes opp i god kvalitet til en plakat. Har noen tips til program som kan brukes til dette, og er det mulig å få en god kvalitet ut ifra denne videoen? På forhånd takk for svar! 1080p er 2 megapiksler. Ikke spesielt høy oppløsning. Det holder til a2 og a3. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Har du mulighet til å få tak i bedre materiell enn mp4 ? Helst et høyoppløselig bilde. Kommer jo an på hvor stort du skal ha det og hvor nært noen ser det ferdige produktet. Lenke til kommentar
RJay Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Jeg kan så å si garantere deg at en screengrab/"øyeblikksbilde" (eller tilsvarende) fra et videoklipp i 1080p aldri blir bra nok for "god kvalitet i plakatstørrelse". Så fremst det skal dekke store deler av plakaten... Det blir nesten som å ta et 640x360-bilde og strekke det utover en 1080p skjerm som skrivebordbakgrunn. Ikke særlig pent. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Spesielt hvis det er bevegelse i bildet blir det typisk utydelig. Det finnes teknikker for å hente ut mer detaljer fra flere frames og sette dem sammen til et enkelt bilde, men det er i spesielle motiver hvor kameraet står ganske stiller og peker mot et stillestående motiv. Enkelt forklart er det at du tar pause på filmen din. Det du ser da er det du får. Så presser du Print Screen, og så har du kopiert pausebildet. Gå så til ditt bildeprogram og velg lim inn. Så har du bildet ditt. Lenke til kommentar
zerosixzero Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Få en kunstner eller designer ti å jobbe med bildet etterpå sånn at det blir kult att det er blurry. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå