Goodall Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) leste en test av 7.1 systemet og det virket som det var veldig bra, og 864,- er vel ikke det dyreste for et bra lydkort, men så så jeg de to andre der også som koster litt mer da, men støtter bare 6 channels TerraTec SoundSystem Aureon 7.1 Space - Lydkort PCI, Retail På lager: 10-19 949,- 864,- TerraTec SoundSystem DMX 6Fire 24/96 - Lydkort PCI, Retail På lager: 10-19 1,795,- 1,633,- TerraTec SoundSystem DMX 6Fire LT - Lydkort PCI, Retail () På lager: 7 1,299,- 1,182 har nå et SB Live 5.1 Platinum kort og DTT 3500 Digital høytalere fra creative høytalerne skal også byttes ut etter hvert da så er det noen som kan komme med + og - , gjerne på alle 3 , eventuelt andre lydkort som er bedere skal brukes mest til FILM og SPILL her er link til siden jeg leste testen: http://www.tweaknews.net/reviews/aur/ takker for alle svar Endret 17. november 2003 av Goodall Lenke til kommentar
danandre Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Hey! Jeg er en eier av Terratecs 7.1 Space lydkort. Terratec er ikke akkurat kongen på haugen når det gjelder spill. Den støtter kun EAX 2.0 og A3D 1.0 , så du vil ikke få max ut av spillingen. Da lønner nok Audigy2 seg bedre. Jeg vil si at Terratec egner seg mest for de som hører mye på musikk og den funker også veldig bra til film. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 (endret) TerraTec SoundSystem DMX 6Fire 24/96 - Lydkort PCI, Retail På lager: 10-19 1,795,- 1,633,- støtter: DirectSound3D, EAX 2.0, A3D 2.0, EAX 1.0, A3D 1.0, Sensaura3D hjelper det noe? forsvarer det prisen eller er Audigy2, det kortet man får mest for penga? hmmm, når jeg ser hva jeg får for nesten 400,- mere penger, tror jeg det avgjør saken gitt. Creative SB Audigy 2 ZS Platinum PRO PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX7.1, Retail Endret 17. november 2003 av Goodall Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 en annen ting får man kjøpt: Klipsch ProMedia Ultra 5.1 i norge??? kom gjerne med en link Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Har du tatt en titt på M-Audio Revolution 7.1 ? Koster 1295,-. Knuser det meste av konkurenter i følge pcworld. DrErling Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Har du tatt en titt på M-Audio Revolution 7.1 ? Koster 1295,-. Knuser det meste av konkurenter i følge pcworld. DrErling her er en test av M-Audio Revolution 7.1 http://www.techspot.com/reviews/hardware/r...n71/index.shtml konkulsjonen av testen Pros Excellent sound quality Stable Drivers Good DirectSound 3D positioning. Wealth of configuration options Cons High CPU use (Particularly in Gaming mode) No equaliser No Digital Input EAX support comparatively lacking (No EAX Advanced HD either) Line-In playback issues den var vel litt mer så som så gitt, siden det jeg spiller en del så var nok ikke dette kortet det beste men ellers takk for tipset Lenke til kommentar
vanedyret Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 (endret) en annen ting får man kjøpt: Klipsch ProMedia Ultra 5.1 i norge??? kom gjerne med en link http://www.audiocompaniet.no (Oslo) Web-siden er meget utdatert, men ringer du er jeg nokså sikker på at de har ProMedia 5.1. Edit: Så at du mente Ultra først nå. Dersom det er kommet en europeisk versjon av Ultra, så kommer de sikkert til å importere den. Endret 17. november 2003 av vanedyret Lenke til kommentar
LunarG Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Terratec DMX 6Fire 24/96 kan ikke anbefalles om spilling er en prioritet. Det kan selvsagt gi ifra seg lyd i spill, men har ikke de samme fete mulighetene for "omgivelsesemulering" som f.eks. Sound Blaster Audigy serien har. Det produserer ikke hule-lyd i rom med steinvegger. Det gir ikke grumsete boble lyd i undervannsbåten i Aquanox... Med nyeste versjon driver må du faktisk reboote for å skru av og på "Sensaura 3D" som er nødvendig for å få hardware aksellerering av lyden i spill. Og med Sensaura 3D aktivert låter ikke musikk akkurat optimalt. Til musikk og musikk produksjon derimot er kortet helt topp. Aureon serien til Terratec er mere spillrettet. Har ikke testet de selv, og kan derfor ikke si noe sikkert. Vet uannsett at jeg hadde fetere (tildels MYE fetere) lyd i spill da jeg hadde Sound Blaster Live! (Det originale Sound Blaster Live! fra 1999 ), enn jeg har med DMX 6Fire. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå