Gå til innhold

På bare syv måneder har Apple Music 10 millioner betalende brukere

Anbefalte innlegg

I stedet kan du si som meg: Jeg har ikke testet Apple Music fordi jeg faen ikke vil. Skjer ikke. Til tross for at jeg har en iPad (4) som jeg er svært fornøyd med.

Det er hvert fall en ærlig sak. Det er jo et såpass åpent og fritt marked at man selv kan bestemme hvem man faen vil eller faen ikke vil handle med...:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I stedet kan du si som meg: Jeg har ikke testet Apple Music fordi jeg faen ikke vil. Skjer ikke. Til tross for at jeg har en iPad (4) som jeg er svært fornøyd med.

Det er hvert fall en ærlig sak. Det er jo et såpass åpent og fritt marked at man selv kan bestemme hvem man faen vil eller faen ikke vil handle med... :)

Alle vet dette rogkas, det er unødvendig å gjenta dette i hver eneste tråd, og spesielt mange ganger i en tråd som du gjør nå. Spar det til det finner noen som tror man tvinges med makt til å kjøpe det ene eller andre.

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er hvert fall en ærlig sak. Det er jo et såpass åpent og fritt marked at man selv kan bestemme hvem man faen vil eller faen ikke vil handle med... :)

Alle vet dette rogkas, det er unødvendig å gjenta dette i hver eneste tråd, og spesielt mange ganger i en tråd som du gjør nå. Spar det til det finner noen som tror man tvinges med makt til å kjøpe det ene eller andre.

AtW

Supert...:)

Da kan vi få tråden tilbake til Apple Music sin suksess.

Lenke til kommentar

Litt morsomt å se hvor mye kjekling det blir i diskusjonstråden så fort Apple er involvert. Og det var da voldsomt til bastante holdninger og meninger endel brukere her inne har rundt noe så simpelt som en musikk streamingtjeneste.

At man begynner å ta i bruk ordet "hjernevasket" fordi man betaler 99 kr per mnd, eller 149 kr for familieabonnement som vel faktisk er markedsledende hva gjelder pris om jeg ikke tar helt feil blir litt vel drøyt spør du meg.. Det er jo ikke sånn at folk flest har et så panisk forhold til en streamingtjeneste til 99 kr // 149 kr for familien at jeg føler hjernevasket er et passende begrep uavhengig av hvilken løsning de måtte gå for.

Foreldrene mine har brukt WiMP i en god stund fordi det var integrert i Canal Digital sin HD-PVR og har ikke sett noe behov for å bytte. Men etter WiMP ble til Tidal så har det tydeligvis skjedd noe greier som har gjort at den tjenesten ikke fungerer helt som den skal lenger så de begynte heller med AirPlay til Apple TV fremfor å bruke WiMP-løsningen i HD-PVR'en fra Canal Digital og da gikk de i samme slengen over til Spotify da det var det folk flest de kjente brukte.

Det er jo veldig mange som har sterke meninger om hva som er best av WiMP og Spotify opp igjennom årene, og det har vel nesten blitt enda flere nå etter WiMP ble til Tidal men foreldrene mine kunne ikke brydd seg mindre og merket ikke en tøddel av forskjell på de to tjeneste i praksis for sitt bruk.

Nå har de gått over til Apple Music da min mor fikk en treningsklokke til jul hvor det viste seg at det å få over noe som helst fra Spotify var komplett umulig, men ved bruk av Apple Music så fikk hun faktisk synkronisert over Apple Music innhold via iTunes som om hun skulle ha kjøpt musikken via iTunes Store så det ble langt mer hendig og praktisk. Også oppdaget de jo også hele 3-mnd med gratis bruk og at familieabonnementet ble en mye bedre løsning enn at mor, stefar, lillebror og lillesøster driver på med hvert sitt Spotifyabonnement.

Det er ingen som har fått abstinenser av å gå fra WiMP, til Spotify og nå over til Apple Music. Alle får spilt av den musikken de ønsker og er fornøyde med det. Sånn tror jeg det er for veldig mange der ute. Så det å betegne de 10 millionene som abonnerer på Apple Music som "hjernevasket" blir totalt meningsløst. Spesielt tatt i betraktning at Apple med sitt familieabonnement fort er den klart rimeligste løsningen på markedet for de som er mer enn en person som skal benytte tjenesten aktivt.

Men de er jo helt normale forbrukere, de stiller ingen spesielle krav til tjenesten annet enn at de må få spilt av den musikken de ønsker og har muligheten til å få det til å fungere mot de enhetene de benytter seg av i det daglige.

Vi her på forumet er jo ofte noe mer kravstore, avanserte og stiller ofte litt andre sære krav og forventninger til hva slike tjenester skal gjøre og ikke minst hvordan det burde bli utført. Og mange av oss er også villig til å betale ekstra for en tjeneste som tilfredsstiller kravene våre bedre enn en tjeneste som er rimeligere og ikke gjør det på en like tilfredsstillende måte.

Selv så sløyfet jeg Tidal ene og alene fordi jeg ikke likte UX-designet og jeg fant ikke like mye av musikken jeg ønsket der som på Spotify. Men jeg testet naturligvis Apple Music når de tilbyr 3-mnd gratis prøveperiode og når det viser seg at Apple Music tilbyr mer en det jeg hører på og mer av den sære K-poppen madammen hører på så er det noe som som settes veldig høyt.

Har eller ikke vært noen stor fan av UX-designet på Apple Music og det var mye ymse i starten med at lister du markerte som tilgjengelig som offline aldri ble lastet ned og lister som var lastet ned var plutselig ikke lastet ned likevel og mye rart. Og det var i overkant tungvindt å legge til ting i spillelister, komme seg til spillelistene osv.. Men det meste av det har blitt forbedret siden lanseringen. Og per i dag så har jeg ikke så alt for mye å utsette på den.

De to tingene jeg fremdeles finner Spotify bedre på er den sosiale biten, deling av spillelister osv som via Spotify er rett og slett ikke en greie med Apple Music og det er noe jeg savner. Og Apple sine egne spillelister som er veldig gode, er alt, alt for korte.. Spillelistene har sjeldent mer enn 8-14 sanger som er for snevert spør du meg.

Men en massiv fordel med Apple Music sammenlignet med Spotify er iCloud Music Library. Jeg kan ta hvilken som helst sang som mangler i Apple Music, som Michael Giacchino - There is no place like home og Moving On og legge den inn i iTunes og vips så er den lastet opp i mitt iCloud bibliotek og tilgjengelig for meg overalt.

Med Spotify så har man en langt mer klønete løsning, er det sanger som ikke er tilgjengelig som jeg ønsker så må jeg manuelt synkronisere de til Spotify lokalt til en og en enhet..

Endret av RamGuy
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som blir for dumt er vel å hylle en tjeneste som har så store mangler at det nesten er flaut.

Hvem er det som hyller den?

"Apple Music fungerer strålende." sitat deg.

Det fungerer strålende. Litt rart å kalle det en hyllest, men deg om det.

Men jeg spurte deg tidligere om hva du syns mangler i Apple Music. Så igjen, hva syns du mangler?

Lenke til kommentar

Jeg var innom Tidal i en 7-8 mnd. men mot slutten der ble det så mye kødd med appen på iPhone at jeg fikk nok. Fikk tilbud om 3 mnd. Spotify til 99-, siden jeg hadde vært kunde der før. Tenker å holde meg til Spotify 1 års tid i hvertfall før jeg kanskje kan stikke innom AM igjen. Er selv tungt inne i Apple sitt økosystem, men som nevnt var musikktjenesten lite tiltalende under peøveperioden.

Mye kan skje på 1 år :)

Lenke til kommentar

Det er helt sykt at 10 millioner betaler for en uferdig tjeneste. Sier alt om hvor hjernevaska Apple-markedet er.

Kan du ikke gå å hate på Apple på ett eller annet hat forum og la artiklene her være fri fra kommentarer som dine, som ikke tilfører noe annet enn Apple VS verden fanboy hat?

Du har jo åpenbart monopol på å ha rett, og de 10 millioner brukerne som betaler for Apple Music må jo ha feil, ettersom du tydeligvis ikke likte tjensten?

Burde vel egentlig ikke bite på, men hvor påstår jeg noe som helst om monopol? Det er åpenbart at du føler deg støtt over at jeg ikke er fornøyd med tjenesten og påstår at det er sykt at 10 millioner kan betale for noe slikt. Nå vet jeg for så vidt at mange betaler for ting som ikke har noe fotfeste, men hva jeg karakteriserer som latterlig eller ei blir vel opp til meg. At slike folk som deg skal komme til angrep fordi de er uenig for så være. Jeg har ikke sagt noe annet enn at mange Apple-tilhengere er hjernevasket, men det er tross alt ingen hemmelighet. 

Bare se hvor Apple beveger seg med iPhone 7 grunnet de VET den vil selge uansett om den kommer med 3.5mm headphone utgang eller ei. Slike ting ville aldri funket om Samsung eller Sony var først ute. Dette er uansett en påstand og du burde ikke ha et behov for å føle deg støtt eller legge deg ned å gråte fordi jeg og du ikke deler samme mening.

På hvilke måte har jeg lagt meg ned for å gråte for vi ikke deler samme mening? Hvordan vet du at min mening ang. apple music ikke er lik din? Jeg kommenterte bare på din kommentar som kommer med påstander om at "Apple kjøpere er hjernevasket", og forklarte hva jeg syntes om det og den holdningen du viste med innlegget, og som du igjen viser i svaret ditt. Jeg referer bare til mitt tideligere svar, som svar på det andre du skriver.

Lenke til kommentar

Testet de 3 gratis mnd og stoppet så. Eneste jeg savner med spotify er å få flere abn i prisen. 99 for en person er hårreisende når apple tar 150 for 6, men så er da tjenesten levert dårligere fra Apple, så du får vel det en betaler for. Jeg liker å lage flere spillelister med sanger fra andre spillelister jeg har, kall det gjerne "best of" lister, problemet er at det ikke gikk (når jeg testet) på Apple så da var det tilbake til Spotify.

Meh, liker hverken iTunes eller Music. Desverre har en ingen andre valg i iOS.. Kan dog roote, men det gidder jeg ikke :-).

Til slutt, konkurranse er bra så push på spotify til å få til en mer fornuftig prismodell, 50% på hvert ekstra abn er litt i overkant..

"Jeg liker å lage flere spillelister med sanger fra andre spillelister jeg har, kall det gjerne "best of" lister, problemet er at det ikke gikk (når jeg testet) på Apple så da var det tilbake til Spotify."

Dette stemmer ikke, jeg testet nettopp, kan fint opprette ei ny spilleliste og ta hvilken som helst låt fra hvilken som helst annen spilleliste og legge i den nye, det er kjempeenkelt

Ahh så bra, det kunne de ikke i starten. Liker at de integrerer med iCloud, men det koster penger i tillegg, og makan til gnål skal en lete lenge etter (iCloud maser hver dag om at jeg ikke har mer lagringsplass igjen på de smålige 5Gb jeg fikk med for å svi av en neve tusenlapper på deres produkt(er) og å abn på 50GB pakken (som ikke er så dårlig priset) er for lite om jeg skal bruke iCloud som musikklagring til det som ikke finnes på Music, så da blir det alt for dyrt å kjøre iCloud). Men men. Får kanskje lage en ny apple konto og teste 3 nye mnd gratis..

Lenke til kommentar

Tipper at desse 10 millioner kunder stort sett er di som prøver ut tjenesten gratis i 3 månader. Spørs dog kor lenge man kan lage seg ny konto bare for å få musikken gratis. Appel er vel neppe tjent med å gje vekk musikken gratis i det uendelige.

Ja, la oss tippe...:)

Jeg tipper at disse 10 millionene stort sett er fornøyd med tjenesten og syns den løser musikkbehovet på en god måte. Det vil ikke overraske meg særlig mye om Apple Music passerer Spotify på antall betalende kunder i løpet av 2016 og blir verdens største kilde for streaming av musikk.

Lenke til kommentar

Testet de 3 gratis mnd og stoppet så. Eneste jeg savner med spotify er å få flere abn i prisen. 99 for en person er hårreisende når apple tar 150 for 6, men så er da tjenesten levert dårligere fra Apple, så du får vel det en betaler for. Jeg liker å lage flere spillelister med sanger fra andre spillelister jeg har, kall det gjerne "best of" lister, problemet er at det ikke gikk (når jeg testet) på Apple så da var det tilbake til Spotify.

Meh, liker hverken iTunes eller Music. Desverre har en ingen andre valg i iOS.. Kan dog roote, men det gidder jeg ikke :-).

Til slutt, konkurranse er bra så push på spotify til å få til en mer fornuftig prismodell, 50% på hvert ekstra abn er litt i overkant..

"Jeg liker å lage flere spillelister med sanger fra andre spillelister jeg har, kall det gjerne "best of" lister, problemet er at det ikke gikk (når jeg testet) på Apple så da var det tilbake til Spotify."

Dette stemmer ikke, jeg testet nettopp, kan fint opprette ei ny spilleliste og ta hvilken som helst låt fra hvilken som helst annen spilleliste og legge i den nye, det er kjempeenkelt

Ahh så bra, det kunne de ikke i starten. Liker at de integrerer med iCloud, men det koster penger i tillegg, og makan til gnål skal en lete lenge etter (iCloud maser hver dag om at jeg ikke har mer lagringsplass igjen på de smålige 5Gb jeg fikk med for å svi av en neve tusenlapper på deres produkt(er) og å abn på 50GB pakken (som ikke er så dårlig priset) er for lite om jeg skal bruke iCloud som musikklagring til det som ikke finnes på Music, så da blir det alt for dyrt å kjøre iCloud). Men men. Får kanskje lage en ny apple konto og teste 3 nye mnd gratis..

Her har du misforstått noe. iCloud Music Library er inkludert med Apple Music og koster ingenting ekstra. Og det du matcher/laster opp til iCloud Music Library teller ikke mot og har ingenting å gjøre med de 5GB med iCloud data som du har tilgjengelig.

Lenke til kommentar

Han sa ikke at noen av de to funksjonene manglet, han sa at de var for dårlig implementert.

AtW

Han sa vel egentlig at de manglet, iom at han listet opp en rekke punkter og summerte med at når så mange punkter mangler…

Selvom han mente at de var for dårlig implementert.

Nei, det sa han ikke, det framstår helt tydelig at han ikke mener det er umulig å lage spillelister eller se om noe er offline i innlegget hans, en annen tolkning må leseren ta på egen kappe.

AtW

Tolk det hvordan du vil, men akkurat i den posten skrev han helt tydelig opp punkter (deriblant ting som han sikkert mente var dårlig implementert) som han så sa konkluderte med at manglet. Det kan du ikke nekte for med utgangspunkt i den posten.

Lenke til kommentar

Tolk det hvordan du vil, men akkurat i den posten skrev han helt tydelig opp punkter (deriblant ting som han sikkert mente var dårlig implementert) som han så sa konkluderte med at manglet. Det kan du ikke nekte for med utgangspunkt i den posten.

Han skreiv faktisk: "- Ingen skikkelig god måte å lage spillelister på". Dvs. at etter hans meining så mangla det ein "skikkelig god måte å lage spillelister på". Du poengterte at det er veldig enkelt å lage spelelister, men det betyr ikkje at han er einig. Då kan han skrive at han synest dette manglar, sjølv om du synest det som er der i dag er greit.

Lenke til kommentar

Han skreiv faktisk: "- Ingen skikkelig god måte å lage spillelister på". Dvs. at etter hans meining så mangla det ein "skikkelig god måte å lage spillelister på". Du poengterte at det er veldig enkelt å lage spelelister, men det betyr ikkje at han er einig. Då kan han skrive at han synest dette manglar, sjølv om du synest det som er der i dag er greit.

Her bommer du med kommentaren din.

Jeg har verken poengtert at Appe Music har/ikke har en enkel måte å lage spillelister. Har heller ikke sagt at han ikke kan skrive sin mening.

Jeg kommenterte AtW sin kommentar, om hvorvidt Emils. sa om noen funksjoner "manglet" eller "var for dårlig implementert".

Lenke til kommentar

Her bommer du med kommentaren din.

Jeg har verken poengtert at Appe Music har/ikke har en enkel måte å lage spillelister. Har heller ikke sagt at han ikke kan skrive sin mening.

Jeg kommenterte AtW sin kommentar, om hvorvidt Emils. sa om noen funksjoner "manglet" eller "var for dårlig implementert".

Stemmer, og det er helt åpenbart at:

"- Ingen skikkelig god måte å lage spillelister på

- Håpløst å se om du faktisk har spillelisten offline eller online"

Betyr at han mener disse funksjonene (å lage spilellister og å se om noe er offline) er for dårlig implementert, ikke at de mangler i sin helhet, selv om han skriver "Når en tjeneste mangler så mange viktige punkter" lengre ned i innlegget. Å late som noe annet er å med vilje misforstå, poenget er krystallklart selv om det er noe klumsete formulert.

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...