Gå til innhold

På bare syv måneder har Apple Music 10 millioner betalende brukere

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sagt noe annet enn at mange Apple-tilhengere er hjernevasket, men det er tross alt ingen hemmelighet. 

sukk...det er bare trist at du synker såpass dypt at du må ty til sånne omtaler av folk som tar andre valg enn deg selv.

Kanskje litt mer respekt for andres valg er noe du bør vurdere?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testet de 3 gratis mnd og stoppet så. Eneste jeg savner med spotify er å få flere abn i prisen. 99 for en person er hårreisende når apple tar 150 for 6, men så er da tjenesten levert dårligere fra Apple, så du får vel det en betaler for. Jeg liker å lage flere spillelister med sanger fra andre spillelister jeg har, kall det gjerne "best of" lister, problemet er at det ikke gikk (når jeg testet) på Apple så da var det tilbake til Spotify.

Meh, liker hverken iTunes eller Music. Desverre har en ingen andre valg i iOS.. Kan dog roote, men det gidder jeg ikke :-).

Til slutt, konkurranse er bra så push på spotify til å få til en mer fornuftig prismodell, 50% på hvert ekstra abn er litt i overkant..

Lenke til kommentar

Testet sammen med dama og begge endte opp på Spotify igjen. Jeg gikk rimelig fort tilbake, mens hun som brenner for Eple-samfunnet hun har skapt for seg selv gikk tilbake etter 3 måneder. Vi syns rett og slett at det var ganske dårlig sammenliknet med Spotify.

Likte muligheten for flere brukere for nesten ingenting god da!

Lenke til kommentar

Apple er eit langt større selskap og kan selje abonnement billigare enn Spotify. I tillegg kan sånne familiepakkar påverke brukarane til å kjøpe iPhone og andre Apple-produkt, som gjer at dei får mykje igjen for eit solgt Apple Music-abonnement.

Dersom dagens løysing er dårleg, ventar eg at Apple vil forbetre det og kvitte seg med problemene.

Lenke til kommentar

Apple er eit langt større selskap og kan selje abonnement billigare enn Spotify. I tillegg kan sånne familiepakkar påverke brukarane til å kjøpe iPhone og andre Apple-produkt, som gjer at dei får mykje igjen for eit solgt Apple Music-abonnement.

Det er et godt poeng. Apple kan gå med stort tap på tjenesten hver eneste måned i resten av menneskehetens historie uten at det gir et merkbart utslag på bunnlinja. Spotify derimot, må faktisk leve av dette (og sliter med det).

Lenke til kommentar

Det såkalte "ømme punktet". Påstår ikke at jeg har rett og at alle andre tar feil. Dine ord, lagt i min munn. Ikke bra.

Jeg brukte Apple sin betalingsløsning ila de 3 månedene den var gratis. For å ha mulighet til å teste skikkelig valgte jeg ei å betale eller bruke spotify i mellomtiden. 

Hele opplevelsen føltes dårlig. Punkter som irriterte meg grønn og som gjorde at jeg valgte å gå tilbake var:

- Telefonen ble varm og batteriet gikk relativt fort tapt, iallfall sammenlignet med Spotify

- Ingen skikkelig god måte å lage spillelister på

- Tildels vanskelig å navigere rundt

- Håpløst å se om du faktisk har spillelisten offline eller online

- Manglet mange av de sangene jeg hadde fra Spotify

Når en tjeneste mangler så mange viktige punkter (for meg vel å merke) så blir tjenesten dårlig og lite fristende å betale for.

Skal si to direkte brukerfeil fra deg.

Lage spilleliste, trykk evt på de tre prikkene, eller gå inn på spillelister under "Min musikk".

Der står det "+ ny spilleliste", og legg til låter.

Såre enkelt og logisk.

Se om spillelister er offline eller online.

Samme der, trykk på spillelister øverst under "Min musikk", der får du valget "Mine Spillelister"

Og der får du fire valg.

Alle spillelister,

Apple Music-spillelister,

Mine spillelister,

Kun nedlastet musikk,vis kun frakoblet musikk.

Altså de mangler ikke de viktige funksjonene du nevner, i tillegg så dukker det vel opp en sky med en pil ned som også viser at sanger ikke er offline.

Endret av Oddmi
Lenke til kommentar

ATW oppsummerte det for meg.

Mehm:

Tja, går vel begge veier? Jeg kom med mine poeng, men svarene jeg fikk tilbake var at jeg trodde jeg hadde monopol og viste best, eller som rogkas sier, at han begynner å diskutere meg som person basert på et lenger innlegg hvor jeg mer forklarende. Ikke noe poeng i å diskutere når folk tar tak i bisetninger istedenfor hele posten. 

Enda bedre, ta tak i poengene mine og ikke stikkene mine.

Endret av Emils.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Testet de 3 gratis mnd og stoppet så. Eneste jeg savner med spotify er å få flere abn i prisen. 99 for en person er hårreisende når apple tar 150 for 6, men så er da tjenesten levert dårligere fra Apple, så du får vel det en betaler for. Jeg liker å lage flere spillelister med sanger fra andre spillelister jeg har, kall det gjerne "best of" lister, problemet er at det ikke gikk (når jeg testet) på Apple så da var det tilbake til Spotify.

Meh, liker hverken iTunes eller Music. Desverre har en ingen andre valg i iOS.. Kan dog roote, men det gidder jeg ikke :-).

Til slutt, konkurranse er bra så push på spotify til å få til en mer fornuftig prismodell, 50% på hvert ekstra abn er litt i overkant..

"Jeg liker å lage flere spillelister med sanger fra andre spillelister jeg har, kall det gjerne "best of" lister, problemet er at det ikke gikk (når jeg testet) på Apple så da var det tilbake til Spotify."

Dette stemmer ikke, jeg testet nettopp, kan fint opprette ei ny spilleliste og ta hvilken som helst låt fra hvilken som helst annen spilleliste og legge i den nye, det er kjempeenkelt

Lenke til kommentar

Han sa ikke at noen av de to funksjonene manglet, han sa at de var for dårlig implementert.

AtW

Han sa vel egentlig at de manglet, iom at han listet opp en rekke punkter og summerte med at når så mange punkter mangler…

Selvom han mente at de var for dårlig implementert.

Lenke til kommentar

Han sa ikke at noen av de to funksjonene manglet, han sa at de var for dårlig implementert.

AtW

Han sa vel egentlig at de manglet, iom at han listet opp en rekke punkter og summerte med at når så mange punkter mangler…

Hele opplevelsen føltes dårlig. Punkter som irriterte meg grønn og som gjorde at jeg valgte å gå tilbake var
Endret av Emils.
Lenke til kommentar

AtW

Nei, det sa han ikke, det framstår helt tydelig at han ikke mener det er umulig å lage spillelister eller se om noe er offline i innlegget hans, en annen tolkning må leseren ta på egen kappe.

AtW

• Liker 5
Lenke til kommentar

Artig clickbait.

"tjenesten var oppe i 6,5 millioner betalende brukere etter bare noen få måneder"

Altså når de sier betalende brukere så regner de med 3 måneder gratis kundene.

Nå har jo Apple Music akkurat kommet til Android, så vil ikke si at 10 millioner betalende brukere er folk som vil betale etter 3 måneder.

Lenke til kommentar

AtW

Nei, det sa han ikke, det framstår helt tydelig at han ikke mener det er umulig å lage spillelister eller se om noe er offline i innlegget hans, en annen tolkning må leseren ta på egen kappe.

AtW

Jo det sa han, det står der klart og tydelig at tjenesten mangler "så mange" viktige punkter, og etter det jeg og andre tydeligvis har fått med oss, så har han ramset opp mer enn ett punkt, nemlig manglende låter som han skriver.

Ferdig diskutert.

Endret av Oddmi
Lenke til kommentar

Jeg er i alle fall ganske fornøyd med Apple Music, betaler for familiepakke. Den første versjonen (iOS 8.4) hadde klart sine utfordringer, men med både iOS 9 og 9.2 synes jeg at ting har blitt bedre.

Mange av tingene som klages på i denne tråden handler vel mest om personlige preferanser.

Sier på ingen måte at Apple Music er perfekt, men synes heller på ingen måte at Spotify er perfekt heller.

Det er definitivt plass til flere aktører i markedet her, og konkurranse er bra!

Lenke til kommentar

Jeg testet ikke appel musikk i de 3 gratis månedene da, :)  og kommer ikke til og teste appel musikk, for jeg blir hos spotify, synes  det er beste for meg 

Det er litt selvimotsigende. Du vet ikke om det er det beste for deg, siden du ikke har testet alternativet (/ene).

I stedet kan du si som meg: Jeg har ikke testet Apple Music fordi jeg faen ikke vil. Skjer ikke. Til tross for at jeg har en iPad (4) som jeg er svært fornøyd med.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...