Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Skjermdriveren sluttet å svare

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt et lite problem med min Lenovo M30-70 en god stund nå. Skjermdriveren har sluttet å svare å har blitt gjennopprettet er noe som skjer 3-4 ganger daglig. Jeg har prøvd å laste ned ny driver både fra Lenovo sine sider og Intel sine sider, men det samme skjer uansett hvilken versjon jeg har på maskina. Oppgraderte til Win 10 å det var etter det at problemene startet.

Noen som aner hva jeg kan gjøre for å få det fikset på et vis?

post-88331-0-61971400-1452588446_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt her erat du kjører Windows 10, men skjermdriveren din er laget for å kjøre på Windows 8. Det du bør gjøre her er å enten kjøre Windows Update, å sjekke for oppdateringer for graffikken din eller du kan laste ned siste skjermdriver for PCen din her: http://support.lenovo.com/no/en/products/laptops-and-netbooks/lenovo-m-series-laptops/lenovo-m30-70-notebook/downloads/DS104209

Lenke til kommentar

Får fremdeles opp samme feilmelding selv om jeg har installert Win10 driveren. Det kan fungere helt fint i timesvis, men plutselig fryser spillet eller filmen jeg ser på. Har jo selvfølgelig vært så lur å slette Win 8.1, så kan ikke gå tilbake til den heller.

Lenke til kommentar

Har du overklokket cpu?

Dette er ofte en feil som kan være forårsaket av flere grunner :

Problemer med Apu'en ( Cpu ).

Drivere som ikke er helt stabile.

Overklokking som ikke er "stabil".

Problemer med systemminnet.

Med andre ord, du har litt å feilsøke på. Start med en minnetest som memtest86 og kjør den minst 2 til 4 passes.

Funker minnet bør du sjekke at prossesoren er stabil, et par timer med prime95 bør gi en grei indikasjon.

Lenke til kommentar

*Snip

Problemet er på Laptopen. Min stasjonære fungerer helt fint med Win 10 installert.

Kom PCen forhåndsinstallert med Windows 8?

Ja, oppgraderte til Win 10 for en stund tilbake. Virker som løsningen til FBEN løste problemet med frysing, men nå kommer jeg meg ikke inn på Grafikk kontrollpanel for å justere farger, men er vel bedre med litt nitriste farger enn at maskinen klikker i vinkel når den føler for det.

Kan det være at Windows update er synderen? Har nå deaktivert den inntil videre.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

*Snip

Problemet er på Laptopen. Min stasjonære fungerer helt fint med Win 10 installert.

Kom PCen forhåndsinstallert med Windows 8?

Ja, oppgraderte til Win 10 for en stund tilbake. Virker som løsningen til FBEN løste problemet med frysing, men nå kommer jeg meg ikke inn på Grafikk kontrollpanel for å justere farger, men er vel bedre med litt nitriste farger enn at maskinen klikker i vinkel når den føler for det.

Kan det være at Windows update er synderen? Har nå deaktivert den inntil videre.

Dersom problemet vedvarer, kan du prøve å tilbakestille maskinen til "Factory Default". Dette skal bringe deg tilbake til Windows 8.1, så kan du prøve oppgraderingen igjen, og se om den fortsatt krasjer.

Lenke til kommentar

*Snip

Har ikke så mye å si om problemet er på en bærbar eller en stasjonær , man må fortsatt feilsøke og se om noen av komponentene har en feil.

Prøv i det minste minnetest og så en prime95 så gi tilbakemelding etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...