Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil rister i høy fart.

Tmz

Anbefalte innlegg

Hei

Har plutselig fått et problem med bilen. Har ikke skjedd noe spessielt som jeg har merket og som kan være årsak til problemet.

Det kan først merkes såvidt ved en 80-90km/t men i 110-120 rister det skikkelig. Rister ikke i rattet men i hele bilen. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solgte en Touran med DSG i sommer, der bekjente som driver med bil sa at det definitivt var dobbelmassesvinghjulet som var begynt å slites ut av senter, og at det var derfor jeg opplevde at hele bilen ristet under pådrag. Dette var visst et problem på modellene med DSG-kasse.

Opplevde også en brent lukt fra motorrommet, og røyk fra tid til annen.
Ba Møller sjekke dette i forbindelse med service, men de kunne ikke finne noe galt.

Han som kjøpte bilen lånte den med seg til en som jobber på Møller, vi ble enige om at han skulle kjøpe den som rep. objekt og han fikk 20.000 i avslag for å dekke kostnadene.

4 mnd (!) etter kom han på døra med skriftlig reklamasjon på kjøpet, da Møller omsider hadde funnet en helt annen feil som forårsaket dette.

Husker ikke riktig, men tror det var snakk om slitasje på veivakselen. Hørtes dyyyrt ut.

Endret av 1Dr.E
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom det ikke rister i rattet, er det ikke fra et forhjul. Er det bil med bakhjulsdrift (eller 4WD) kan det være ubalanse i mellomaksel.

Lenke til kommentar

Det er en mazda 6 2.generasjon. Hjul er fulle av is og snø ja, men har ikke vært problem med tidligere biler. Bilen var fin på vei til jobb, hjem så hadde jeg denne ristingen. Skal se om rengjøring av hjulene hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...