Gå til innhold

Drap på 15-åring i Sverige

Anbefalte innlegg

Da har det vist seg at gjerningsmannen som er 14 år er en flyktning, mens den drepte er en gutt på 15 år fra Litauen. Begge gikk i samme fremmedspråkgruppa. Gjerningsmannen slipper sikkert straff grunnet lavalder. Hva er det som foregår med flyktningene i det siste?

Endret av Immateriell
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner en kar fra somalia som skulle til å slå til en annen kar med ett balltre med spiker i etter og ha kranglet verbalt med han tidligere på kvelden. Vi fikk oppholdt han lenge nok til at frekkasen fikk løpt vekk.

Men det er klart at det vil oppstå denne typen hendelser under prosessen med å legge fra seg de holdningene mange flyktninger fra krigsherjede land har angående vold, respekt, machismo osv.

Min venn fra somalia hadde bodd i Norge i ca. ett og ett halvt år da dette skjedde og var på det tidspunktet rundt 15-16, nå er han 22/23 og jeg regner med at terskelen hans for å løpe etter noen med balltre med spiker i har blitt særdeles høyere, 

Kjappe løsninger? Her er jeg usikker 13-18 år gamle gutter med forferdelige erfaringer kombinert med en lite utviklet frontallapp, masse hormoner og som gjerne ikke engang får de beste verktøyene for å takle erfaringene/følelsene sine? høres ut som en oppskrift for denne typen hendelser.

Edit:

De fleste kriminelle i Norge er utlendninger fra Øst-Europa, ikke fra Asia, Afrika eller andre ikke-vestlige land.

Folk fra Litauen i Norge er mer kriminelle i forhold til ikke-vestlige innvandrere.

Mens dette er sant må det taes med i ligningen her at det er snakk om en femtenåring, når det er sagt regner jeg med at på ett tidspunkt sa noe rasistisk og fjortenåringen klikket.

Edit:

En ting jeg kan si sikkert er at om begge hadde hatt mye erfaring innen en form for kampsport (type blått belte i bjj eller lignende) ville denne situasjonen mest sansynlig aldri skjedd fordi begge to hadde lært fra før av i større grad å behandle andre med respekt og ydmykhet.

Endret av Primer4
  • Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste kriminelle i Norge er utlendninger fra Øst-Europa, ikke fra Asia, Afrika eller andre ikke-vestlige land.

Folk fra Litauen i Norge er mer kriminelle i forhold til ikke-vestlige innvandrere.

Jeg skjønner ikke hvorfor du drar dette inn i denne settingen. Når det er sagt så er det mange faktorer som spiller en rolle her.

1) Øst-Europeere mottar ikke noen form for gratis støtte som asylsøkere og flyktningene gjør med mindre de har jobbet en stund her. I motsetning til asylsøkere og flyktningene som får gratis bolig, dekket alle utgiftene og en stor sum hver måned. Hvorfor skal dem stjele da når dem har så gode ordninger? I tillegg kan også mange andre ordninger som for eksempel gratis opplæring i norsk o.l. nevnes. Som Øst-Europeer må du dekke slike utgifter selv dersom du ankommer Norge i en voksen alder.

2) Øst-Europeere kan oppholde seg i Norge i maks 3 måneder de siste 12 månedene med mindre de har en jobb her. Men det finnes verken oversikt eller tall over hvor mange som oppholder seg ulovlig. Jeg kan garantere at hvis alle som oppholder seg på ulovlig vis her hadde blitt kastet ville vinningskriminaliteten blant Øst-Europeere gått ned. For det er de uten jobb som lager krøll i form av tyveri her til lands.

3) Voldtekt kan ikke sammenlignes med tyveri, men heller ikke tyveri kan rettferdiggjøres. Bare søk på google, så finner du sikkert tusenvis av eksempler av hvordan muslimske menn ikke kan holde køllene sine når dem ser hvite damer . 

4) "Stygge tall for norskirakere". ( http://www.dagbladet.no/2011/06/17/nyheter/innvandring/kriminalitet/16958521/ ) ca. 15 % av alle innvandrere fra midtøsten er straffedømte. Det sier litt!

5) "50 % av innvandrere etter 25 år i lander er på trygd" (gjelder land fra midtøsten). Hvordan klarer nordmenn å dekke disse svære utgiftene? ( http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Innvandrere-etter-25-ar-i-landet-Halvparten-pa-trygd-5106754.html )  

6) Av alle innvandrings-grupper i Norge så er det relativt ekstremt lav deltagelse av muslimske kvinner i arbeidslivet. Selv om mange av disse har vært i Norge nå i mange mange år. Til og med født i Norge. Det tyder på den islamske ukulturen rettet mot kvinner. Hvem tar regninga? Gjett, det er vanlige nordmenn. Du kan også se av tabell nr. 3 at litauere er rett etter svensker når det gjelder arbeidsdeltagelse av både menn og kvinner her i Norge. Så vi kan oppsummere at nettopp LITAUERE ER DE MEST ARBEIDENDE INNVANDRERE I NORGE av ikke vestlig bakgrunn og dermed best integrert. ( http://nett-pa-sak.origo.no/-/bulletin/show/182867_hvorfor-arbeider-ikke-kvinner-fra-somalia?ref=checkpoint  )

Jeg kan fortsette og fortsette... men jeg tror det holder ettersom tema handler ikke verken om litauere eller Øst-Europeere i Norge.

Endret av Immateriell
  • Liker 4
Lenke til kommentar

De fleste kriminelle i Norge er utlendninger fra Øst-Europa, ikke fra Asia, Afrika eller andre ikke-vestlige land.

Jeg skjønner ikke hvorfor du drar dette inn i denne settingen. Når det er sagt så er det mange faktorer som spiller en rolle her.

1) Øst-Europeere mottar ikke noen form for gratis støtte som asylsøkere og flyktningene gjør med mindre de har jobbet en stund her. I motsetning til asylsøkere og flyktningene som får gratis bolig, dekket alle utgiftene og en stor sum hver måned. Hvorfor skal dem stjele da når dem har så gode ordninger? I tillegg kan også mange andre ordninger som for eksempel gratis opplæring i norsk o.l. nevnes. Som Øst-Europeer må du dekke slike utgifter selv dersom du ankommer Norge i en voksen alder.

svære utgiftene? ( http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Innvandrere-etter-25-ar-i-landet-Halvparten-pa-trygd-5106754.html )  

Litauere er også de mest kriminelle i Norge, bare så det du klar over det.

Endret av Det gode liv
Lenke til kommentar

Da har det vist seg at gjerningsmannen som er 14 år er en flyktning, mens den drepte er en gutt på 15 år fra Litauen. Begge gikk i samme fremmedspråkgruppa. Gjerningsmannen slipper sikkert straff grunnet lavalder. Hva er det som foregår med flyktningene i det siste?

Jente 13 funnet død etter å blitt utsultet av sin egen mor i Valdres.

Det har vist seg at gjerningskvinnen er en norsk kvinne i 40 årene, mens den drepte er en jente på 13 år fra Norge. Begge bodde på samme sted. Gjerningskvinnen slipper sikkert straffeskyld av psykologiske grunner. Hva er det som foregår med norske mødre i det siste?!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/helsepersonell-som-rykket-ut-reagerte-doed-13-aaring-var-svaert-tynn/a/23589590/

Hva er egentlig poenget med denne tråden?

• Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste kriminelle i Norge er utlendninger fra Øst-Europa, ikke fra Asia, Afrika eller andre ikke-vestlige land.

Mens dette er sant må det taes med i ligningen her at det er snakk om en femtenåring, når det er sagt regner jeg med at på ett tidspunkt sa noe rasistisk og fjortenåringen klikket.

Edit:

En ting jeg kan si sikkert er at om begge hadde hatt mye erfaring innen en form for kampsport (type blått belte i bjj eller lignende) ville denne situasjonen mest sansynlig aldri skjedd fordi begge to hadde lært fra før av i større grad å behandle andre med respekt og ydmykhet.

Jeg er forsåvidt enig i det du skriver, men jeg skrev innlegget for å vise at folk fra litauen er ikke ansett som lite krimininelle i forhold til ikke-vestlig land i Norge. Jeg tror personen fra litauen har sikkert provosert 14-åringen kraftig slik at det endte i dødsfall for 15-åringen.

Jeg er selv overrasket over det er Øst-europerere (polakker, litauen etc) som topper listen over kriminelle. Det har kanskje sammenheng med at de er hvite, og derfor legger man ikke merke til de. Uannsett dette er off-topic

Endret av Det gode liv
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vist seg at gjerningskvinnen er en norsk kvinne i 40 årene, mens den drepte er en jente på 13 år fra Norge. Begge bodde på samme sted. Gjerningskvinnen slipper sikkert straffeskyld av psykologiske grunner. Hva er det som foregår med norske mødre i det siste?!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/helsepersonell-som-rykket-ut-reagerte-doed-13-aaring-var-svaert-tynn/a/23589590/

Jeg vil tro poenget med tråden er å spre hat om flyktningene.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Han skulle gjenopprette sin ære..

Enligt en annan uppgiftslämnare ska 14-åringen, direkt efter knivattacken på skolan, ha sagt till personer på plats att han varit mobbad och planerat sin hämnd under jullovet

Leste dette innlegget i går, i dag har de oppdatert det, og det med ære er fjernet ser jeg..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22074760.ab

Lenke til kommentar

Meningen er så absolutt ikke å spre hat mot flyktningene. Jeg er faktisk for at vi som samfunn skal hjelpe flyktningene, men dette i en moderat gange. Dette hadde vært en vinn og vinn situasjon for begge parter. En massiv innvandring spesielt av folk med en helt annen kultur byr på mange utfordringer. Det har vi nå sett i mange land. Det som irriterer meg mest er at det ofte ikke fremkommer identitetene på gjerningsmennene i form av bakgrunn. Og politiet generelt prøver å verne flyktningene. Eksempelvis så har politiet i Sverige skjult de episodene på festivalen, politiet i Koeln også o.l. Jeg har også litt kjennskap til denne historien gjennom andre kanaler (ikke media).

Og der har det kommet info at de to var fiender før hendelsen. I tillegg uttaler et par svenske klassekamerater til den drepte at han kan ha blitt knivstukket som følge av hendelsen før hvor den drepte prøvde å hjelpe ei jente som ble mobbet av gjerningsmannen. Det er foreløpig litt tidlig å trekke noen konklusjoner, men ser at det ikke er fremkommet i media. Uansett så tror jeg at knivstikkingen var planlagt ettersom gjerningsmannen gikk med en kniv på skolen.

Endret av Immateriell
Lenke til kommentar

Det som irriterer meg mest er at det ofte ikke fremkommer identitetene på gjerningsmennene i form av bakgrunn. Eksempelvis så har politiet i Sverige skjult de episodene på festivalen o.l. Jeg har også litt kjennskap til denne historien gjennom andre kanaler (ikke media).

Kanskje det har noe med å gjøre med at det er handlingen av personen som er begått, samt motivet bak hendelsen som er relevant? Ikke hvor personen kommer ifra, hvilken farge personen har på huden eller hvilken gud/mangel på gud personen føyer seg etter. 

Det er fryktelig mange med åpenbare tankefeil i form av fordommer som ender med å dømme en gruppe ut ifra enkelttilfeller, og det er nok mye av grunnen til at medier har i noen tilfeller sluttet å oppgi informasjon som i grunn er uvesentlig.

Vi vil alltid ha noen ustabile beboere i landet vårt. Noen er innvandrere, andre er etnisk norske - men å lage en stor barrikade mellom gruppene der alle de som oppfører seg skal ta støyten for prosenten som faktisk driver med faenskap er ikke greit. 

Og når dette i tillegg kun omhandler den ene siden av "barrikaden" så har VI som nasjon et problem, et problem vi har prøvd å bli kvitt helt siden jødene ble sett på som en styggdom her til lands, når de ble godtatt så gikk vi stede etter de narkomane samt de homofile, nå er jøder og homofile godtatt, men narkomane og innvandrere av farven beige+ som kaller Gud for Allah har fortsatt et stykke igjen.

Meningen er så absolutt ikke å spre hat mot flyktningene. Jeg er faktisk for at vi som samfunn skal hjelpe flyktningene, men dette i en moderat gange. Dette hadde vært en vinn og vinn situasjon for begge parter.

Enig med deg i dette, men hvordan hjelper denne tråden flyktningene?

Du generaliserer flyktninger i det ene sekund med å si hva som skjer med flyktningene om dagen etter at en 14 årig innvandrer i Sverige klikka på en mobber, men sier i det neste at du er for å hjelpe flyktninger som et samfunn.

Å sverte gruppen du ønsker å hjelpe ut ifra dette virker nok dessverre mot sin hensikt mister.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje det har noe med å gjøre med at det er handlingen av personen som er begått, samt motivet bak hendelsen som er relevant? Ikke hvor personen kommer ifra, hvilken farge personen har på huden eller hvilken gud/mangel på gud personen føyer seg etter. 

Hvis en gruppe innvandrere gjør dobbelt så mye voldskriminalitet som andre, så vil vi selvfølgelig vite dette da fortsatt innvandring fra disse i følge statistikken vi øke det totale kriminalitetsnivået. Det blir mer risikabelt å oppholde seg rundt dem. Absolutt nyttig dersom man er interessert i å ikke bli utsatt for vold.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil tro at alle mennesker med et snev av fornuft ikke begynner å hate flyktninger pga dette, da er man passe tett. Det er dog viktig å få fokus på at mediene og diverse andre grupper og folk prøver å dysse ned alt som har med negativitet rundt flyktninger å gjøre, om det er kriminalsaker eller gode argumenter for å sperre for inntak.

Vi hjelper absolutt ingen med å ta imot en brøkdel av folka som flykter. De svakeste som trenger mest hjelp klarer ikke å ta seg hit. Gi en mann en fisk og han er mett i en dag, lær en mann å fiske og han er mett en livstid. For all del, fortsett å dele ut fisk.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis en gruppe innvandrere gjør dobbelt så mye voldskriminalitet som andre, så vil vi selvfølgelig vite dette da fortsatt innvandring fra disse i følge statistikken vi øke det totale kriminalitetsnivået. Det blir mer risikabelt å oppholde seg rundt dem. Absolutt nyttig dersom man er interessert i å ikke bli utsatt for vold.

Yes..  

972 av 1000 norske menn har ikke blitt tatt for noe kriminelt i Norge.

958 av 1000 innvandrer menn fra ikke vestlige Europeiske land har ikke blitt tatt for noe kriminelt i Norge.

La oss bruke disse tallene til å gjøre en risiko vurdering over hvem som vil utgjøre en trussel mot deg deg og hvem som er fredelige.

Konklusjon? 

Det blir mer risikabelt å oppholde seg rundt dem. Absolutt nyttig dersom man er interessert i å ikke bli utsatt for vold.

958/1000 vs 972/1000.. Hvor mye farligere vil du si at disse skumle fyrene er?

Sånn ca. 1,4% farligere? Det var da et godt grunnlag for å fordømme de resterende 96% av innvandrerne som farlige.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...