Gå til innhold

Hvor er det blitt av de venstreorienterte og innvandrings-vennlige?


Anbefalte innlegg

 Noen som har lagt merke til fleire lignende  kommentarer som dette, den siste tiden ?

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207210657243389&set=a.1498088090803.2073153.1192163887&type=3&theater

 

  :confused:

 

Lukter fake lang vei. Helt latterlig samtale og dårlig bruk av arabisk (kan ikke så mye jeg heller men virker som jeg kan mer enn de som har skrevet det).

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Lukter fake lang vei. Helt latterlig samtale og dårlig bruk av arabisk (kan ikke så mye jeg heller men virker som jeg kan mer enn de som har skrevet det).

 

 

Jeg følte også at det er fake, men det er noen argumenter som taler imot.

  1. Om det skal være fake, så må det være photoshoppet, fordi toppinnlegget har 48 likes. Det krever 48 unike brukere som skal trykke på like iløpet av en time, og det vil ingen enkeltperson klare.
  2. Å photoshoppe et sånt bilde er nesten umulig, fordi det er ikke tatt på en hvit bakgrunn, og alt er plassert helt riktig. Bare en veldig liten minoritet av dansker, har evnene til å kunne drive med slik fotoredigering.
  3. De bruker utrykket SWT, det er ikke et kjent uttrykk blant dansker. De har også en del skrivefeil og det er ikke så lett å forfalske skrivefeil på en realistisk måte.
  4. I tillegg til alt dette, så er det mange setninger som jeg ikke tror ville vært naturlig for en som skrev fake innlegg. F.eks. "haha god stil brødre". Og hvis noen var flinke nok til å gjøre alt dette, så tror jeg han hadde hatt litt lengre tid mellom postene, fordi han ønsker at det skal se mer realistisk ut.

Dessverre, så er dette nok ekte mennesker og ekte holdninger. Hadde ikke slike mennesker eksistert, så ville hendelsene i Tyskland og Sverige aldri skjedd. 

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Om "man" ikke vil ha inn flere vil "man" trolig ikke ansette flere. Det er slik de fleste firmaer fungerer. Om flyktningene ikke finner jobb, og ikke får penger fra staten, vil de dra andre steder der de tror det kan gå bedre. Egentlig ikke noe stort problem.

Tja, hadde det fungert slik, så ja. Litt bedre.

Dog, skal ikke mer enn at 1/4 eller 1/5 får jobber, så kan du f.eks danne små ghettoer. Fint historisk fenonem lenge før velferdstaten fantes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har lagt merke til fleire lignende kommentarer som dette, den siste tiden ?

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207210657243389&set=a.1498088090803.2073153.1192163887&type=3&theater

 

:confused:

Hvorvidt personene og utsagnene er ekte vet jeg ikke, men bildet er i alle fall åpenbart grovt photoshoppet og satt sammen. Den hvite stripen mellom personene mangler mellom de to midterste personene, for å nevne det mest åpenbare.
Lenke til kommentar

Hvorvidt personene og utsagnene er ekte vet jeg ikke, men bildet er i alle fall åpenbart grovt photoshoppet og satt sammen. Den hvite stripen mellom personene mangler mellom de to midterste personene, for å nevne det mest åpenbare.

Jeg har ingen hvit stripe på min facebook, så at en hvit strek mangler er ikke et problem.

 

Det er derimot mulig å kunne se to hvite streker på bildet. Det tyder på at personen har klippet de mest relevante kommentarene, men det viser ingen tegn på at de har laget kommentarene selv.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Det slår i hvert fall fast at bildet er redigert. Men selvfølgelig, det kan ha kommet en kommentar på de to minuttene som var irrelevant og ble fjernert.

 

Det mest avslørende her er nok dialogen. Jeg har over snittet evner når det gjelder å ta folk i løgn eller skuespill, og hele den dialogen der fremstår rett og slett ikke troverdig i det hele tatt.

 

Alle de grove pikslene rundt teksten og bildene betyr at bildet er manipulert. Det finnes for øvrig utallige nettsider hvor man kan lage slike falske facebook-samtaler ved noen få tasteklikk, så man trenger ikke engang ha photoshop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det slår i hvert fall fast at bildet er redigert. Men selvfølgelig, det kan ha kommet en kommentar på de to minuttene som var irrelevant og ble fjernert.

 

Det mest avslørende her er nok dialogen. Jeg har over snittet evner når det gjelder å ta folk i løgn eller skuespill, og hele den dialogen der fremstår rett og slett ikke troverdig i det hele tatt.

 

Alle de grove pikslene rundt teksten og bildene betyr at bildet er manipulert. Det finnes for øvrig utallige nettsider hvor man kan lage slike falske facebook-samtaler ved noen få tasteklikk, så man trenger ikke engang ha photoshop.

 

Det kan ikke ha vært et falsk program, fordi blant programmene som eksisterer så er det bare noen få som har riktig utsende, og de er på engelsk ikke på dansk. I tillegg, så gir det ingen mening å legge til piksler eller en hvit strek.

 

De grove pikslene tyder heller ikke på at det er manipulert, fordi hva er poenget? Facebook bruker en farge på sine sider, det er ingen behov for å legge til piksler. Og en som er så flink, burde da klare å fjerne noen hvite linjer. 

 

I tillegg, så er det mye annet som tyder på at dette ikke er skuespill, fordi falske muslimer prater litt mer som brukeren Finland. Få skrivefeil, få irrelevante kommentarer og veldig mye fokus på hvordan islam er best. Grunnen til at vi tror det er juks, er fordi vi antar at ingen mennesker har slike verdier. Men når noen muslimer gruppevoldtar ukjente jenter mens de kaller dem hore, hva skriver de da på facebook?

Lenke til kommentar

 

 Noen som har lagt merke til fleire lignende  kommentarer som dette, den siste tiden ?

 

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10207210657243389&set=a.1498088090803.2073153.1192163887&type=3&theater

 

  :confused:

Tillater meg å legge ut bilde av det du finner merkelig, og må si meg enig i at det er merkelige ting denne Liv Hartmark legger ut om

Screen_Shot_2016_01_14_at_10.jpg

 

Det merkeligste er uvilligheten til Liv til å avklare hvor hun har fått tak i dette fra når folk begynner å spørre eller tvile på autentisteten

Screen_Shot_2016_01_14_at_10_1.jpg

Intet svar

Screen_Shot_2016_01_14_at_10_2.jpg

Intet svar

 

Screen_Shot_2016_01_14_at_10_3.jpg

Intet svar

 

 

Screen_Shot_2016_01_14_at_09.jpg

 

Når man nekter å oppgi kilder har man igrunnen diskvalifisert seg selv

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så har man de personene som hevdes å fremsette disse uttalelsene

 

Ibrahim Eissa

Ibrahim Eissa (Arabic: إبراهيم عيسى‎) (born November 1965) is an Egyptian journalist and TV personality best known for co-founding the popular Egyptian weekly Al-Dustour. He is currently editor-in-chief of Al Tahrir, which he co-founded in July 2011.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ibrahim_Eissa

 

Abu Chakra Suleiman : No google hit

 

Nabil Shawesh : No google hit

 

Hanan Elsayed:

Assistant Professor, Spanish and French Studies; Advisory Committee, Group LanguageElsayed teaches French and Arabic languages and literatures.

http://www.oxy.edu/faculty/hanan-elsayed

 

Eller Hanan El Sayed

Museum Education Intern at Museum of Contemporary Art, Zagreb

https://www.linkedin.com/in/hanan-el-sayed-9b40a7a5 Endret av Skatteflyktning
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting av det dere presenterer er argumenter for at det er fake.

1. At det er publisert tidligere i år, forklarer hvorfor han ikke ville svare på spørsmålene om hvor de kom fra. Det er forsatt like vanskelig å photoshoppe bildene.

2. Jeg vet ikke hvorfor det er så vanskelig for dere, men jeg fant alle disse navnene på facebook utenom Abu Chakra Suleiman. Men dette navnet er cached på google, så det var nok noen som het det en gang. Jeg ville vel tro at hvis dette var forfalsket av en høyreekstremist, så hadde de valgt noen mohammed navn istedenfor. 

 

Grunnen til at jeg ikke tror det er fake, er fordi det gir lite tegn på å ha blitt photoshoppet, og de skriver ikke på samme måte som en høyreekstremist ville ha gjort. Det har ingenting å si hvor denne kilden kom fra, eller at den har blitt klippet. 

Lenke til kommentar

Hvor har du det ifra at det er vanskelig å photoshoppe egentlig? Det er utrolig enkelt, selv jeg som bare har brukt det noen få ganger kunne laget det der på under 10 minutter. Men jeg er uansett enig i at det ikke beviser noe som helst.

 

Den personen du ikke finner er for øvrig enkel å finne, til og med samme bilde, men litt annet navn.

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Hvorfor henger folk seg opp i det bildet? Vi vet jo godt at de holdningene finnes. Vi vet også at folk er villige til å manipulere eller fake for å få frem meningene sine.

 

Det bildet hverken bekrefter eller avkrefter noe man ikke visste fra før, uansett bakhistorie.

Endret av Liquidkey
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Så ikke fak ut for min del, og om den skulle være det, finnes det sikkert flere 1000 muslimer i Skandinavia som kunne stilt seg bak de holdningene.

 

 

Moderate muslimer på møte i norge;

 

https://www.youtube.com/watch?v=nA3xN5ptZXM

 

Hvordan embedder man video her?

Islam net er ikke moderate muslimer, de er temmelig radikale. De har også i underkant av 2000 medlemmer som utgjør rundt 2% av den muslimske befolkningen

Lenke til kommentar

Hvor har du det ifra at det er vanskelig å photoshoppe egentlig? Det er utrolig enkelt, selv jeg som bare har brukt det noen få ganger kunne laget det der på under 10 minutter. Men jeg er uansett enig i at det ikke beviser noe som helst.

 

Bevis det. Her er et bilde, av noe jeg fant på facebook.

 

Kan du forandre det, sånn at det ser ut som bildet over, men de skriver som om de var ekstreme anti-rasister? Tar det bare 10 minutter, så burde det ikke være så vanskelig.

 

facebook.png

Lenke til kommentar

 

Ser ut til å bli rekord i år, hittil har det vært 28 terrorangrep.

 

 

Er definisjonen på terrorangrep at det er en drapshandling utført av en muslim?

 

Hva kalles det dersom drapshandlingen er utført av en ikke-muslim?

Jeg spør ikke nå for å være frekk, men er det noe uklart med den definisjonen wikipedia (og de fleste andre) bruker på terrorhandling?

 

Det kan for øvrig fint være terror uten at det skjer et drap. Straffeloven paragraf 131 definerer hva som er strafferettslig å anse som en terrorhandling i Norge.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ser ut til å bli rekord i år, hittil har det vært 28 terrorangrep.

 

 

Er definisjonen på terrorangrep at det er en drapshandling utført av en muslim?

 

Hva kalles det dersom drapshandlingen er utført av en ikke-muslim?

Jeg spør ikke nå for å være frekk, men er det noe uklart med den definisjonen wikipedia (og de fleste andre) bruker på terrorhandling?

JA

 

There is neither an academic nor an accurate legal consensus regarding the definition of terrorism

https://en.wikipedia.org/wiki/Definitions_of_terrorism
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...