Gå til innhold

Hvor er det blitt av de venstreorienterte og innvandrings-vennlige?

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

Dette var heller ikke enkelttilfeller, men flere tusen asylsøkere som samarbeidet.

Kilde?

Du skal ha hodet grundig plantet i sanden for å spørre om kilde til en så dagsaktuell og veldokumentert hendelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pakistan er én spesifikk gruppe

Det er også som nevnt den største innvandrergruppen vi har med islamsk kultur. Så hvis ikke dette er veiledende for hvordan andre muslimer også vil la seg integrere i samfunnet er det ikke nødvendigvis noe problem med religionen men en annen kultur som er isolert fra religion, men mer relevant til hvilke enkeltland de forskjellige kommer fra.

Og da har de høyreekstreme et forklaringsproblem mtp all den tid de har herpet på Islam som roten til alt vondt med immigranter.

(og det var det som forøvrig var poenget mitt).

Pakistanske menn står bak en av de verste episodene av seksuell mishandling i europeis målestokk i moderne tid.  Tenker da på Rotherham skandalen, der over 1400 britiske barn ble kidnappet, seksuelt mishandlet, torturert og ble utsatt for sex trafficing over en 15-årsperiode.  

Også her ble saken dysset ned av både myndigheter og media for ikke å skape bråk rundt innvandrere, og da det først begynte å komme fram, snakket myndighetene/media først bare om "menn av asiatisk opprinnelse" for å forsøke å dysse ned at det var pakistanere som sto bak.

Ingen god målestokk for integrering altså...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Vi er alle mennesker, noen var bare forbanna heldig å bli født og oppvokst i Norge i en god periode..  Nærmere 1 million nordmenn utvandret fra Norge til Amerika i perioden 1825-1920.. Det var ikke krig som fikk oss til å flykte, bare håpet og lykken over muligheten til ett bedre liv i ett annet land... I år 2000 bodde det ca 4,5 millioner mennesker i USA som er direkte etterkommer av nordmenn som har innvandret dit.

Synes vi bør gi andre mennesker samme mulighet her i Norge også, når vi faktisk har mulighet til det...

Vi dro ikke til USA og voldtok og stjal i flokk. Vi troppet ikke opp på et sosialkontor og forventet å få alt i neven. Vi krevde ikke at alle som allerede var i USA skulle bøye seg i støvet for vårt levesett.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

La meg stille alle de kritiske ett spørsmål, hvor mye har innvandringen de siste påvirket ditt liv? Hvordan har du personlig blitt påvirket i en negativ måte? 

Alt bråket jeg har sett på idrettsarenaen har vært fra og i mellom innvandrere. All utryggheten i nabolaget er forårsaket av innvandrere. All støyen på skolene der ungene gikk kom fra innvandrere. Alle trusler mot skolene, butikker, sosialkontor og mer har kommet fra innvandrere. Opplevelser som menn som nekter å hilse på kvinner, innvandrere. Tildraging til flokkbasert overfall, innvandrere. all knivstikking og grove overfall i nabolaget, innvandrere. Alle utsagn som oser av forakt for det sekulære og demokratiske, innvandrere.

Alt dette enten direkte på min person, eller dirkete på mine barns person.

Lenke til kommentar

Er det ikke det du sier til alle som plukker argumentene dine fra hverandre?

Jeg vet ikke om du bare sliter med å formulere deg eller om det ligger en "agenda" bak dine valg av ord...

Min "agenda" kan kort oppsummeres med at "ingenting er så svart-hvitt som det ofte fremstilles i kommentarfeltene, og jeg skal bidra til å nyansere det så godt jeg kan".

Postene dine er latterlige. Du plukket ikke argumentene mine fra hverandre, du adresserte dem ikke en gang. Nei, du gikk etter en setning hvor du mente jeg hadde valgt feil ord.

Du er et flott eksempel på hvorfor det blir mer og mer hatretorikk mot innvandre. Når du bruker hersketeknikker, istedenfor å svare med seriøse argumenter, så fører det til hat både mot deg selv og mot innvandre.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Gjerne vis ditt bevis på hvor religiøs disse høyutdannede muslimene er

Det er ikke relevant. Dersom noen hevder de følger islam, er de det. Jeg skjønner at du ønsker å skille mellom "ekte" og "uekte" eller "virkelige" og "ikke virkelige" muslimer, men hvis vi begynner å diskutere i dette sporet ville vi måtte forholde oss til ditt eller mitt subjektive standpunkt av hva som utgjør en muslim og ikke hva som utgjør en muslim.

Under halvparten av muslimer i Norge er registrert i et trossamfunn. Noe som indikerer at majoriteten av denne demografien er like sekulære som f.eks en typisk kristen etnisk Nordmann. Selv om mange i denne majoriteten sikkert fortsatt identifiserer seg med religionen.

, hvor mye av Koranen de innvandrere som er integrert i det Norske samfunn vil ha av sharia lovgivning.

Hvis de vil innføre sharia lov (eller noe i nærheten på religiøst grunnlag) stiller jeg meg spørsmål om hvor integrert vedkommende er i utgangspunktet. Det er vel omtrent 14% av muslimer (iflg en spørreundersøkelse http://www.vg.no/nyheter/innenriks/14-prosents-oppslutning-om-sharialov-i-norge/a/117260/)som sier de ønsker dette. Spørsmålet er hvorvidt hvor mange i den 14% andelen som virkelig har satt seg inn i konsekvensene av noe slikt.

Også gjerne vis hvor i huleste du har fått for deg at eneste faktoren høyreekstreme har problemet med immigranter fra Afrika/Midt-østen er "Islam" og ikke er deres kultur av vold, kriminalitet og voldtekt. Hvis ikke er hele poenget ditt bare en svak hypotese også kalt strawman argument.

At du trekker direkte paralleller med Islam og en eventuell voldskultur, samt skjærer alle over en kam til tross for hvor fredelige muslimer er generelt her i Norge, illustrerer nettopp poenget mitt vedrørende høyreekstreme og paranoiaen mot islam.

Resten av innlegget ditt:

Synes det er kvalmt å lese liberale mennesker som spermer buksa

poster feelgood innlegg om hvor mye de ønsker flyktningene velkommen og mener de som ikke vil akseptere disse flyktningene i sine hjem er rasister

Hyklere hele gjengen.

importering av fattigdom, balkanisering og kriminalitet er ganske underholdene

Menmen fint å håpe at dette multikulturelle helvetet vil overvinne, men håp i den ene hånda og skit i den andre og se hvilken blir full først

Understreker også poenget mitt når jeg snakket om emosjonelle mennesker og hvor nytteløst det er å ha en saklig diskusjon på det grunnlaget.

Lenke til kommentar

Kilde?

Det var ikke bare et tilfelle, det var mange over hele europa, og da spesielt i Tyskland. På den svenske konserten iløpet av fem dager så ble 200stk kastet ut på grunn av slike handlinger. Og det var to konserter, flere tilfeller over hele tyskland, en massiv hendelse i Köln og en hendelse i Sverige, Sveits og Finland.

Tyskland; (nyttår) http://www.news.com.au/world/europe/cologne-new-years-eve-rape-mob-attacks-were-planned-minister/news-story/689821299fd8bc4162598e7438699a9a

Tyskland: (nyttår) http://www.euractiv.com/sections/justice-home-affairs/german-minister-hints-sexual-assaults-were-planned-320841

Sverige: (konsert) http://www.thelocal.se/20160108/swedish-police-probe-new-year-sex-assaults

Sverige: (konsert) https://www.rt.com/news/328523-swedish-police-refugee-assaults/

Sverige: (nyttår) http://www.nytimes.com/2016/01/12/world/europe/swedish-police-coverup-sexual-assault.html?_r=0

Og som nevnt tidligere i lys av dette: Hvor mye har egentlig blitt skjult og hemmeligholdt av myndighetene??

Lenke til kommentar

Vi er alle mennesker, noen var bare forbanna heldig å bli født og oppvokst i Norge i en god periode..  Nærmere 1 million nordmenn utvandret fra Norge til Amerika i perioden 1825-1920.. Det var ikke krig som fikk oss til å flykte, bare håpet og lykken over muligheten til ett bedre liv i ett annet land... I år 2000 bodde det ca 4,5 millioner mennesker i USA som er direkte etterkommer av nordmenn som har innvandret dit.

Synes vi bør gi andre mennesker samme mulighet her i Norge også, når vi faktisk har mulighet til det...

Vi dro ikke til USA og voldtok og stjal i flokk. Vi troppet ikke opp på et sosialkontor og forventet å få alt i neven. Vi krevde ikke at alle som allerede var i USA skulle bøye seg i støvet for vårt levesett.

Nei det gjorde vi på 1000 tallet... Ikke så mye til USA da... Vi troppet ikke opp på sosialkontorene heller da vi heller stjal alt som var å finne i kirker og kloster langs kysten i England...

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Hvordan er de tingene et fåtall nordmenn gjorde for tusen år siden relevant?

Kultur.. Vi Nordmenn er veldig stolt av vår Kultur som er ett tydlig tema her, og det å bli kaldt Viking er jo for oss Nordmenn ett komplimang, selv om det var den tiden vi var mest barbarisk og voldelig en noen gang i historien...

Så hvorfor er vi så stolt av det?

Lenke til kommentar

Kultur.. Vi Nordmenn er veldig stolt av vår Kultur som er ett tydlig tema her, og det å bli kaldt Viking er jo for oss Nordmenn ett komplimang, selv om det var den tiden vi var mest barbarisk og voldelig en noen gang i historien...

Ehh..det er jo fordi selve historien har blitt "romantisert" i etterkant. Det er ingen som er stolt av at enkelte vikinger tildels utviste barbarisk oppførsel . Barbarisk oppførsel er ikke noe som trekkes frem og hedres.

Lenke til kommentar

De vikingkulturgreiene ble nettopp diskutert i en annen tråd, du finner garantert masse fine svar der :) Jeg anser vikingene som et stolt folk og de gjorde mye mer enn å være barbariske, jeg er ikke stolt av all drepingen men det er artig at vi er etterkommere av et verdenskjent folkeslag. Hvis vi ser på hva andre land og folk gjorde på den tiden så var ikke vikingene så ille. Profeten til muslimene gjorde forferdelig mange barbariske ting han også, for sirkus 1000 år siden.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendig å gå tilbake til vikingtiden. Sannsynligvis var de mer tilbakeholdene med tafsing enn dagens unge norske gutter.

http://www.ung.no/overgrep/995_Seksuell_trakassering.html

Lenke til kommentar

Dere tok poenget i at vi har kommet lenger enn å karaktisere folk etter tro og historie..  De aller fleste har ikke noen ønske om å skade andre, voldta, stjele eller snylte.. De ønsker bare ett bedre liv, og den aller største ønsket for de fleste innvandrere er faktisk å kunne bidra for at andre skal ha det bra, selv om det kan være egen familie..

Hvem vet, kanskje vi får inn neste Bill Gates eller Jobs.. Som skaper tusenvis av nye arbeidsplasser med mye slit vi Nordmenn er for late til...

Lenke til kommentar

Hvem vet, kanskje vi får inn neste Bill Gates eller Jobs.. Som skaper tusenvis av nye arbeidsplasser med mye slit vi Nordmenn er for late til...

Det har lite å si da de flytter alt til Kina, blir fint for kineserne da hvis vi får en arabergates her til lands :)

Lenke til kommentar

Det har lite å si da de flytter alt til Kina, blir fint for kineserne da hvis vi får en arabergates her til lands :)

Skal aldri si aldri, slik som den norske kronen har falt sammens med oljeprisen har det jo nesten blitt lønnsomt å starte Norske arbeidsplasser igjen :) (Så sant det er norsk produkt som eksporterer)

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Nei det gjorde vi på 1000 tallet... Ikke så mye til USA da... Vi troppet ikke opp på sosialkontorene heller da vi heller stjal alt som var å finne i kirker og kloster langs kysten i England...

Du tenker så langt tilbake at vi utviklingsmessig var der islamske kulturer er nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...