Gå til innhold

Hvor er det blitt av de venstreorienterte og innvandrings-vennlige?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

under den Spanske borgerkrig og perioden kalt La Violencia i Colombia var høyre og venstre siden i åpen konflikt og folk dro til hus og familie og undersøkte hvilken politisk orientering de tilhørte, var det feil politikk du hadde ble du skutt og din familie drept eller voldtatt etc. Skal ikke se bort ifra at denne polariseringen flyktninge innvandringen medfører vil ende i en denne situasjonen igjen,

Hva? Kan slike ting virkelig skje uten at muslimer er involvert?!

Har hørt lenge nå at "vi i den kristne kultursfæren" ikke driver med sånne voldelige greier.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kilde?

Det var ikke bare et tilfelle, det var mange over hele europa, og da spesielt i Tyskland. På den svenske konserten iløpet av fem dager så ble 200stk kastet ut på grunn av slike handlinger. Og det var to konserter, flere tilfeller over hele tyskland, en massiv hendelse i Köln og en hendelse i Sverige, Sveits og Finland.

Tyskland; (nyttår) http://www.news.com.au/world/europe/cologne-new-years-eve-rape-mob-attacks-were-planned-minister/news-story/689821299fd8bc4162598e7438699a9a

Tyskland: (nyttår) http://www.euractiv.com/sections/justice-home-affairs/german-minister-hints-sexual-assaults-were-planned-320841

Sverige: (konsert) http://www.thelocal.se/20160108/swedish-police-probe-new-year-sex-assaults

Sverige: (konsert) https://www.rt.com/news/328523-swedish-police-refugee-assaults/

Sverige: (nyttår) http://www.nytimes.com/2016/01/12/world/europe/swedish-police-coverup-sexual-assault.html?_r=0

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Vi er alle mennesker, noen var bare forbanna heldig å bli født og oppvokst i Norge i en god periode..  Nærmere 1 million nordmenn utvandret fra Norge til Amerika i perioden 1825-1920.. Det var ikke krig som fikk oss til å flykte, bare håpet og lykken over muligheten til ett bedre liv i ett annet land... I år 2000 bodde det ca 4,5 millioner mennesker i USA som er direkte etterkommer av nordmenn som har innvandret dit.

Synes vi bør gi andre mennesker samme mulighet her i Norge også, når vi faktisk har mulighet til det...

Endret av Krozmar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

under den Spanske borgerkrig og perioden kalt La Violencia i Colombia var høyre og venstre siden i åpen konflikt og folk dro til hus og familie og undersøkte hvilken politisk orientering de tilhørte, var det feil politikk du hadde ble du skutt og din familie drept eller voldtatt etc. Skal ikke se bort ifra at denne polariseringen flyktninge innvandringen medfører vil ende i en denne situasjonen igjen,

Hva? Kan slike ting virkelig skje uten at muslimer er involvert?!

Har hørt lenge nå at "vi i den kristne kultursfæren" ikke driver med sånne voldelige greier.

Det er bare 77 år siden her i Norge, ikke til samme grad da var jo okkupasjon men det var veldig mange nordmenn som var med i Hirden, det ironiske er at desto mer dere på venstre siden kaller alle på høyre siden for rasister desto mindre har de som ikke er rasister å tape på bli med i Hirden fordi de allerede er anklaget å være værste type menneske en kan være i det nåværende sosiale paradigmet. Så keep it up og se self fullfilling prophecy of never again ha motsatt effekt :D

Lenke til kommentar

Kilde?

Det var ikke bare et tilfelle, det var mange over hele europa,

OK, så når du skriver "tusenvis som samarbeidet", så mente du noe annet enn det du skrev?

Du mente ikke at tusenvis var på samme sted og samarbeidet.

Du mente heller ikke at det var tusenvis som samarbeidet selv om de befant seg på forskjellige steder.

Du mente heller ikke at det var tusenvis som samarbeidet selv om overgrepene skjedde på forskjellige tidspunkter.

Så hvis jeg legger meg på samme presisjonsnivå som deg, så kan jeg si at du samarbeider med IS om hvordan Europa skal se ut i fremtiden? (Du er vel enig med IS om at muslimer ikke passer inn i Europa, så vidt jeg har forstått?)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vi er alle mennesker, noen var bare forbanna heldig å bli født og oppvokst i Norge i en god periode..  Nærmere 1 million nordmenn utvandret fra Norge til Amerika i perioden 1825-1920.. Det var ikke krig som fikk oss til å flykte, bare håpet og lykken over muligheten til ett bedre liv i ett annet land... I år 2000 bodde det ca 4,5 millioner mennesker i USA som er direkte etterkommer av nordmenn som har innvandret dit.

Synes vi bør gi andre mennesker samme mulighet her i Norge også, når vi faktisk har mulighet til det...

Hvor mange synes du bør få muligheten, når de for det første drar med seg en jalla steinalder religion, hater den vestlige levemåten og generelt ikke er interesert i å integrere seg?

Å dra en haug med muslimer inn hit til Europa kommer til å vise seg å være en gedigen tabbe, noe vi allerede ser konsekvensene av nå med Terror og asylsøkere som viser NULL respekt.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

OK, så når du skriver "tusenvis som samarbeidet", så mente du noe annet enn det du skrev?

Du mente ikke at tusenvis var på samme sted og samarbeidet.

Du mente heller ikke at det var tusenvis som samarbeidet selv om de befant seg på forskjellige steder.

Du mente heller ikke at det var tusenvis som samarbeidet selv om overgrepene skjedde på forskjellige tidspunkter.

Så hvis jeg legger meg på samme presisjonsnivå som deg, så kan jeg si at du samarbeider med IS om hvordan Europa skal se ut i fremtiden? (Du er vel enig med IS om at muslimer ikke passer inn i Europa, så vidt jeg har forstått?)

Det er tydelig du har en agenda, og var egentlig ikke interessert i mine kilder.

Det jeg mener med at de samarbeidet, er ikke at de samarbeidet som et team, men at de var i grupper hvor de samarbeidet med hverandre.

Lenke til kommentar

Det er bare 77 år siden her i Norge, ikke til samme grad da var jo okkupasjon men det var veldig mange nordmenn som var med i Hirden, det ironiske er at desto mer dere på venstre siden kaller alle på høyre siden for rasister desto mindre har de som ikke er rasister å tape på bli med i Hirden fordi de allerede er anklaget å være værste type menneske en kan være i det nåværende sosiale paradigmet.

"alle på høyre siden"? Virkelig?

Jeg regner meg ikke selv som tilhørende på venstresiden, men ettersom jeg ikke tilhører høyresiden er vel det samme ulla for deg, antar jeg. Men det er ikke mange jeg har kalt rasist. Toppen 10.

• Liker 1
Lenke til kommentar

La meg stille alle de kritiske ett spørsmål, hvor mye har innvandringen de siste påvirket ditt liv? Hvordan har du personlig blitt påvirket i en negativ måte? 

Ble mobbet på skolen av en gjeng innvandrere som brukte ordet potet hele tiden....

Lenke til kommentar

La meg stille alle de kritiske ett spørsmål, hvor mye har innvandringen de siste påvirket ditt liv? Hvordan har du personlig blitt påvirket i en negativ måte? 

Ble mobbet på skolen av en gjeng innvandrere som brukte ordet potet hele tiden....

Dette er ikke noe som er spesielt for innvandrere, så det blir feil å si at vi ikke kan ta i mot flyktninger pga de mobber.

Lenke til kommentar

Nei, det var fryktelig mange nordmenn som brukte ordet potet når de slang dritt.... De drar med rasisme til landet og setter seg selv i offerrollen når det er like ille fra deres side.

Edit; At vi ikke kan ta imot flyktninger og ikke bør ta imot flyktninger er to veldig forskjellige ting. Island kan ta inn 3,1 millioner flyktninger, det er plass nok til at alle hara et sted å ligge på bakken.... Jeg håper virkelig ingen er dumme nok til å tro at det er en umulighet å få masse folk inn i landet.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Nei, det var fryktelig mange nordmenn som brukte ordet potet når de slang dritt.... De drar med rasisme til landet og setter seg selv i offerrollen når det er like ille fra deres side.

Ok, så vi skal ikke ta i mot innvandrer fordi de bruker ordet potet i en negativ sammenheng? Nei nå må du neimen meg gi deg...

Lenke til kommentar

Hvor mange synes du bør få muligheten, når de for det første drar med seg en jalla steinalder religion, hater den vestlige levemåten og generelt ikke er interesert i å integrere seg?

Bare til opplysning; den "steinalderreligionen" deres er ca. 700 år yngre enn den som er dominerende i vesten ...

De fleste muslimene som kommer til vesten er like mye materialister som deg og meg, og de fleste ønsker å integrere seg.

Men dette kan være vanskelig når det er få som vil snakke med deg.

Hvordan skal man lære seg vanlige vestlige omgangsformer dersom det ikke er noen vestlige personer å omgås?

Det blir som å dra på språkkurs til Italia for å lære italiensk kultur og språk, og så havner man i en klasse med engelskmenn og tyskere. Man lærer ikke mye om Italia av det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har vi mulighet til det? Let's look at the facts...

USA under perioden 1825-1890 hadde en pris på 1,5km eiendom bare $1,25. de hadde ikke et velferd system som baserte seg på et pyramide struktur og alle immigranter/flyktninger måtte tjene sin eget opphold eller dø. Immigranter hadde ingen kostnad men førte bare til økonomisk vekst.

Norge i dag har 4,5% arbeidsledighet hvor 13% av unge er arbeidsledig og arbeidsledigheten steg med 31000 bare i fjor. En eiendom koster gjenomsnittlig $2100 pr kvadratmeter her i Norge noe som må subsidieres av staten. I tillegg må alle innvandrere som ikke får jobb subsidieres via velferd eller som de fortalte på TV2 nyhetene i dag så må staten gå inn og betale firma til å ansette de hvor staten betaler regningen for arbeidet noe som vil gjøre det enda vanskeligere for de 13% arbeidsledige allerede i landet å få jobb.

Det er ikke rettferdig at ikke forutsetningene for disse flyktningene er det samme som masse immigrasjon på andre tidspunkt i menneskets historie men sånn er sannheten og den er sjelden rettferdig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er kvalmt å lese liberale mennesker som spermer buksa og poster feelgood innlegg om hvor mye de ønsker flyktningene velkommen og mener de som ikke vil akseptere disse flyktningene i sine hjem er rasister mens de selv bor i høyere middel klasse hus med 1-3 gjesterom og lett kan ta inn en eller to familier. Men gjør dere det? Nope. Hyklere hele gjengen.

UD ønsker bare å leie boliger som er selvstendige boenheter. Det beste man kan gjøre som enkeltperson, er kanskje å være frivillig på mottak. Og jeg gjør det selv, så ta oppgulpet ditt ett annet sted. Forøvrig, behovet er enormt, så bare å melde seg på for folk som er "opptatt av integrering".

Endret av Aiven
Lenke til kommentar

Det er tydelig du har en agenda, og var egentlig ikke interessert i mine kilder.

Er det ikke det du sier til alle som plukker argumentene dine fra hverandre?

Jeg vet ikke om du bare sliter med å formulere deg eller om det ligger en "agenda" bak dine valg av ord...

Min "agenda" kan kort oppsummeres med at "ingenting er så svart-hvitt som det ofte fremstilles i kommentarfeltene, og jeg skal bidra til å nyansere det så godt jeg kan".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...