Gå til innhold

Hvor er det blitt av de venstreorienterte og innvandrings-vennlige?


Anbefalte innlegg

Kanskje vi skal holde oss til fakta? I Arabiske land ligger snitt IQ på mellom 81-84, ikke rundt 70. Noe som ikke er så rart da de i deler av arabiske områder lever litt som vi gjorde for hundre år siden(vi hadde og lavere IQ for hundre år siden). Kritisk tenking er vel heller ikke det helt store der nede, det samme kan sies om utdanningsnivå.

 

Asiatere og Jøder derimot sies å ha mye høyere IQ. Førstnevnte mangler dog i mange tilfeller sosiale evner. Kan ha noe å gjøre med at mange av dem sitter 15 timer og studerer fremfor å gjøre sosiale aktiviteter.

 

Sånn, nå har jeg satt arabere i ett litt bedre lys. Kom gjerne med rasismeanklagene. Jeg er og rasist mot meg selv da jeg påstår at jøder har høyere IQ enn meg selv. Selvsagt gitt at alle som mener at noen har lavere IQ enn andre er rasister.

 

Noe mer fornuftig diskusjon er det neppe å finne her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Nå vil jeg anta at det ikke er innvandrere med høy utdannelse som er noe problem. Er neppe gjenger med pakistanske legestudenter som farer rundt i byer i forskjellige land for å finne jenter de kan angripe seksuelt.

 

Det var heller ikke poenget. Men argumentet til hysterikerne på høyresiden er ofte at muslimer ikke lar seg integrere og gjerne samtidig skaper mini samfunn med andreklasse borgere som et resultat. Det er ganske tydelig når OP kommer med tøv som

 

"For hvem hadde vell trodd at en innavlet gjeng med gjennomsnitt IQ på rundt 70 som verken kan språket eller har noen utdanning som kan brukes i arbeidsmarkedet ville by på problemer i et moderne samfunn?"

 

Når statistikken om vår største muslimske innvandrergruppe lett slår ben under dette tøvet. Og jeg snakker ikke kun om legestudenter, forresten. Jeg snakker om høyere utdanning generelt. Men hvis vi isolerer medisinstudie/legestudie taler statistikken enda mer i favør til mitt argument. Over 10% av legestudentene i Norge er norsk pakistanere. Det er oppsiktsvekkende høyt tatt i betraktning at norsk pakistanere kun utgjør 0,7% av befolkningen!

Lenke til kommentar

Pakistan er én spesifikk gruppe men posten(e) du henviser til omtaler muslimer som en enhetlig gruppe. Hvordan er statistikken for høyere utdanning blant *alle* muslimer som kommer til Norge som flyktninger? Uansett regner jeg også med at de pakistanerne du henviser til i statistikken ikke er flyktninger men 2 & 3 generasjon "Norsk-Pakistanere" som er født og oppvokst i Norge? Det folk har problemer med er som sagt ikke muslimer med høy utdanning, vil jeg anta.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Pakistan er én spesifikk gruppe

Det er også som nevnt den største innvandrergruppen vi har med islamsk kultur. Så hvis ikke dette er veiledende for hvordan andre muslimer også vil la seg integrere i samfunnet er det ikke nødvendigvis noe problem med religionen men en annen kultur som er isolert fra religion, men mer relevant til hvilke enkeltland de forskjellige kommer fra.

 

Og da har de høyreekstreme et forklaringsproblem mtp all den tid de har herpet på Islam som roten til alt vondt med immigranter.

 

(og det var det som forøvrig var poenget mitt).

Lenke til kommentar

 

 Det folk har problemer med er som sagt ikke muslimer med høy utdanning, vil jeg anta.

 

Men de går ytterst sjelden rundt med vitnemålene på seg, så hvordan skal du kunne identifisere dem blant den gemene hop av 'muslimske idioter' når du er ute for å hevne deg på tafsing på svenske jenter?

 

Jeg har ikke behov til å identifisere dem jeg. Det får bli politiet sin jobb, om de da faktisk gjør jobben sin og arresterer disse gærningene.

Lenke til kommentar

 

Irrelevant. Om alle gjør litt, så kan vi gjøre veldig mye. Uansett kan vi hjelpe et stort antall mennesker.

 

 

Vi kan ikke hjelpe noen om vi selv blir dradd ned i dragsuget.

 

Denne eurosentrismen finner jeg nokså forkastelig. Vår velstand er bygd på at vi vant i lotto og fant olje. Jeg er enig i at vi i Norge har et svært godt samfunn nå, som det er verdt å dele med andre. I motsetning til deg, mener jeg at vi burde dele også direkte.

Denne standarden som du prater om, kan stilles store spørsmålstegn ved. Det er vi i "Den første verden" som har ført de største krigene i denne tida og det er også vi som har drept flest folk på andre måter (den eneste ikke-vestlige som muligens kommer på lista er Mao).

Mye kan sies om Samuel P. Huntington, men dette sitatet er helt sant: “The West won the world not by the superiority of its ideas or values or religion […] but rather by its superiority in applying organized violence. Westerners often forget this fact; non-Westerners never do.”

 

 

 

Denne kumbayaa mentaliteten er det som har gravd graven for det vestlige samfunnet.

 

Om du mener standaren er bedre andre steder kan du vell bare dra dit da :)

Når jeg ser noen nye på forumet, gir jeg dem alltid en sjanse til diskusjon, uansett hva slags meninger de har. Jeg har imidlertid et krav til minstemål av saklighet og redelighet i debatten. Må si at få har faila så hardt som deg i så måte. Adios.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, det har vært en katastrofal hendelse i tyskland og det er helt forferdelig. Men personlig har jeg ikke opplevd noen problemer

 

 

 

Ja men da så, da er alt ålreit. Så lenge akkurat du og dine nærmeste ikke er berørt :roll:

 

Og det har ikke vært èn katastrofal hendelse. Det har vært massesexovergrep over hele Vest-Europa, i storbyer med mange asylanter.

 

Mye tyder på at det var organisert og er av samme fenomen man har sett i den muslimske verdenen i mange år. En av mange grunner til at de kler opp kvinnene sine som ninjaer. :ninja:

 

Det er sykt irriterende og paradoksalt at det først og fremst er europeiske kvinner som er så kåte på å slippe inn disse overgriperne til å begynne med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og da har de høyreekstreme et forklaringsproblem mtp all den tid de har herpet på Islam som roten til alt vondt med immigranter.

Men de fleste skjønner jo at de neppe henviser til immigranter som er med på verdiskaping, tar seg utdanning og får jobber. Det gir generelt heller ingen mening at muslimer med utdanning og jobb skal oppføre seg som gærne ekstremister og potensielt sette jobb og karriere på spill. Men er fortsatt interessant å se statistikken din med oversikt over utdanning til flyktninger som kommer til Norge.

Lenke til kommentar

 

Ja, det har vært en katastrofal hendelse i tyskland og det er helt forferdelig. Men personlig har jeg ikke opplevd noen problemer

 

 

Ja men da så, da er alt ålreit. Så lenge akkurat du og dine nærmeste ikke er berørt :roll:

 

Og det har ikke vært èn katastrofal hendelse. Det har vært massesexovergrep over hele Vest-Europa, i storbyer med mange asylanter.

 

Mye tyder på at det var organisert og er av samme fenomen man har sett i den muslimske verdenen i mange år. En av mange grunner til at de kler opp kvinnene sine som ninjaer. :ninja:

 

Det er sykt irriterende og paradoksalt at det først og fremst er europeiske kvinner som er så kåte på å slippe inn disse overgriperne til å begynne med.

 

 

Jeg sier jo at det er forferdelig, ikke ålreit... Men jeg sier også at vi ikke har problemer her jeg oppholder meg. Altså er jeg fortsatt positiv. At Tyskland ikke har kontroll påvirker ikke meg og mitt syn på innvandring til min plassering... 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har hatt null problemer med både nye og "gamle" innvandrere e 2015 og ellers resten av livet. 

 

Ja, det har vært en katastrofal hendelse i tyskland og det er helt forferdelig. Men personlig har jeg ikke opplevd noen problemer og ellers ikke hørt om noen bekjente eller familie som har blitt rammet på noen som helst måte. Så jeg er fortsatt positiv, men klart en må passe på det er jo åpenbart. Virker dog som det er noe av problemet i Tyskland, at det ikke var tilstrekkelig med politi/sikkerhet i det området. Og etterretning hadde ikke fanget opp hva som kom til å skje selv om det var tydelig godt planlagt.

 

Men som sagt, har ikke opplevd problemer i mitt område og har troen på at vi har kontrollen :)

 

Hva i svarte? Det der tilsier jo at innvandrere/ flyktninger er negativt, vi skal ikke være nødt til å ha mer politi for å ta dem inn i landet. Det betyr det samme som at de er ustabile og farlige egentlig. Jeg håper en gjeng etniske tyskere gjør samme tingen så vi ikke kan argumentere for at innvandrere/ flyktninger er verre enn andre når det kommer til slike ting :innocent:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva i svarte? Det der tilsier jo at innvandrere/ flyktninger er negativt, vi skal ikke være nødt til å ha mer politi for å ta dem inn i landet. Det betyr det samme som at de er ustabile og farlige egentlig. Jeg håper en gjeng etniske tyskere gjør samme tingen så vi ikke kan argumentere for at innvandrere/ flyktninger er verre enn andre når det kommer til slike ting :innocent:

 

 

Mer mennesker krever mer politi, ja klart det finnes farlige flyktninger på samme måte som det finnes farlige beboere i alle land allerede. Det er jo åpenbart. Når mange av disse i tillegg er vokst opp i elendighet, ja da kan det bli problemer og det kreves mer tilsyn. Dette er jo helt åpenbare ting. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

De venstreradikale er ute og prøver seg på røyk- og speiltaktikk. Skriker høyt og påstår at det alltid har vært slik og at det ikke er et kulturproblem.

 

Kilder her og her.

 

 

Å ta inn over seg at dette er oppførsel som ses ned på i norsk kultur, og hylles i drittkulturene, det nekter de enda.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

 

Denne eurosentrismen finner jeg nokså forkastelig. Vår velstand er bygd på at vi vant i lotto og fant olje. Jeg er enig i at vi i Norge har et svært godt samfunn nå, som det er verdt å dele med andre. I motsetning til deg, mener jeg at vi burde dele også direkte.

 

 

 

Nei, norsk velstand kommer av en kultur for å forvalte rikdommen på fornuftig vis. Det nærmeste noen har kommet Norge når det gjelder å bruke oljeformuen fornuftig og langsiktig er UK. UK ligger noen hakk bak oss, og bak UK igjen er det enda flere hakk før neste land kommer.

Lenke til kommentar

Høyreekstremister flytter stadig terskelen for hva som er akseptabel språkbruk om andre mennesker i offentligheten. Når den offentlige diskursen i sosiale medier og andre steder på nettet flyter over av hatretorikk vi ikke har sett lignende til siden høyreekstremistene bedrev lignende retorikk mot en annen gruppe mennesker på 1920 og 1930 tallet, er det sikkert mange som føler man ikke kommer noen vei med en normal, sivilisert diskusjon. Å prøve å diskutere flyktningproblemet (eller noen som helst annet med lignende sakskompleksitet) med mennesker som er så emosjonelle er nytteløst.

Det finnes emosjonelle på begge sider, og jeg kan ikke si at retorikken til multikulturister har vært særlig mye bedre.

 

Men akkurat nå så kan jeg ikke si at jeg bryr meg om hatretorikk. Tross alt overgrepene skjedde i Sverige og Tyskland, begge to har vært veldig positive til flyktninger, og asylsøkerene har ingen grunn til å gjøre sånn som de gjorde. Dette var heller ikke enkelttilfeller, men flere tusen asylsøkere som samarbeidet.

 

Og jeg vet at ikke alle er overgrepere, men minoriteten som gjør slike handlinger er altfor stor og selv blant de som ikke gjør slike handlinger, så er aksepten for stor. I andre kulturer så blir overgrepere banket opp, fordi de blir sett på som avskum, her ser vi ingen reaksjon fra de såkalte "moderate" muslimene. Problemet er at denne ukulturen gjennomsyrer hele det muslimske samfunnet, og ved å ta inn masse asylsøkere så sprer vi den kulturen.

 

Hatretorikk er ikke det største problemet, det vil bli borte når vi får situasjonen under kontroll. Derimot, tar vi imot store mengder med asylsøkere så gjør vi våre samfunn utrygge, vi svekker våres offentlige tjenester og vi skaper splitring i samfunnet. Det er noe vi helst bør unngå og det finnes gode løsninger som er bra både for flyktningene generelt og oss selv. Men da må vi se bort fra prinsippet om at krig og uroligheter gir deg rett til asyl.

Lenke til kommentar

 

Pakistan er én spesifikk gruppe

Det er også som nevnt den største innvandrergruppen vi har med islamsk kultur. Så hvis ikke dette er veiledende for hvordan andre muslimer også vil la seg integrere i samfunnet er det ikke nødvendigvis noe problem med religionen men en annen kultur som er isolert fra religion, men mer relevant til hvilke enkeltland de forskjellige kommer fra.

 

Og da har de høyreekstreme et forklaringsproblem mtp all den tid de har herpet på Islam som roten til alt vondt med immigranter.

 

(og det var det som forøvrig var poenget mitt).

 

 

Gjerne vis ditt bevis på hvor religiøs disse høyutdannede muslimene er, hvor mye av Koranen de innvandrere som er integrert i det Norske samfunn vil ha av sharia lovgivning. Også gjerne vis hvor i huleste du har fått for deg at eneste faktoren høyreekstreme har problemet med immigranter fra Afrika/Midt-østen er "Islam" og ikke er deres kultur av vold, kriminalitet og voldtekt. Hvis ikke er hele poenget ditt bare en svak hypotese også kalt strawman argument.

 

Synes det er kvalmt å lese liberale mennesker som spermer buksa og poster feelgood innlegg om hvor mye de ønsker flyktningene velkommen og mener de som ikke vil akseptere disse flyktningene i sine hjem er rasister mens de selv bor i høyere middel klasse hus med 1-3 gjesterom og lett kan ta inn en eller to familier. Men gjør dere det? Nope. Hyklere hele gjengen. Har selv en interracial familie og det å kalle meg rasist fordi jeg mot importering av fattigdom, balkanisering og kriminalitet er ganske underholdene, men det er jo eneste argumentet dere har se "Kristoffer Solheim" som roper "Rasist! Rasist!"  :rofl:

 

Menmen dette er polariseringen av Vesten, under den Spanske borgerkrig og perioden kalt La Violencia i Colombia var høyre og venstre siden i åpen konflikt og folk dro til hus og familie og undersøkte hvilken politisk orientering de tilhørte, var det feil politikk du hadde ble du skutt og din familie drept eller voldtatt etc. Skal ikke se bort ifra at denne polariseringen flyktninge innvandringen medfører vil ende i en denne situasjonen igjen, historien/fakta å dømme ut ifra så er det akkurat dette vi vil ende opp med :) Menmen fint å håpe at dette multikulturelle helvetet vil overvinne, men håp i den ene hånda og skit i den andre og se hvilken blir full først :D

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...