Gå til innhold

Hvor er det blitt av de venstreorienterte og innvandrings-vennlige?


Anbefalte innlegg

Når har jeg sagt dette? Nå finner du bare på ting? Jeg er klar over at det finnes mange som ikke har råd, og det er skammelig at de faktisk må ha råd da de kunne ha flydd med kjos for 299,-(ja overdrivelse, men du fatter poenget) men dette har jo EU spolert og det er nå mafia virksomhet for de rike som gjelder, tragisk. 

Du har forklart oss hvordan du ønsker at det skulle være ideelt, men du innrømmet at dine idealer ikke var praktisk mulig. Så hva er ditt realistiske alternativ?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når har jeg sagt dette? Nå finner du bare på ting? Jeg er klar over at det finnes mange som ikke har råd, og det er skammelig at de faktisk må ha råd da de kunne ha flydd med kjos for 299,-(ja overdrivelse, men du fatter poenget) men dette har jo EU spolert og det er nå mafia virksomhet for de rike som gjelder, tragisk. 

Du har forklart oss hvordan du ønsker at det skulle være ideelt, men du innrømmet at dine idealer ikke var praktisk mulig. Så hva er ditt realistiske alternativ?

 

 

Dette har jeg forklart tidligere. 

Lenke til kommentar

Dette har jeg forklart tidligere.

Nei, dette er hva som skjedde

+ Jeg spør deg om alle i Afghanistan, Syria og Irak bør ha muligheten til å søke asyli EU, eller om bare de som betaler en flyktningsmugler skal ha rett til asyl.

- Du svarer "ja, alle skal få lov til å komme å søke"

+ Jeg sier at da vil komme langt flere, minst 10 millioner noe som er en femdobling.

- Du sier at de ikke får plass på flyene

+ Jeg viste deg at de faktisk får plass, siden Istanbul og Dubai alene tar 130 millioner passasjerer, og om flyplassen skulle bli full så øker de prisen sånn at folk fra vesten tar andre ruter.

- Du sier at hvis det kommer for mange, så må vi ta praktiske hensyn, selv om du ideelt sett er imot det.

+ Jeg ber deg om å fortelle oss hva slags praktiske hensyn du vil ha.

 

Og så rømte du fra tråden, fordi du vil ikke erkjenne at din idealisme ikke fungerer i virkeligheten. Siden du var frekk nok til å komme tilbake, så spør jeg deg igjen. Hva slags krav er det du stiller, for at man kan søke asyl i EU.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette har jeg forklart tidligere.

Nei, dette er hva som skjedde

+ Jeg spør deg om alle i Afghanistan, Syria og Irak bør ha muligheten til å søke asyli EU, eller om bare de som betaler en flyktningsmugler skal ha rett til asyl.

- Du svarer "ja, alle skal få lov til å komme å søke"

+ Jeg sier at da vil komme langt flere, minst 10 millioner noe som er en femdobling.

- Du sier at de ikke får plass på flyene

+ Jeg viste deg at de faktisk får plass, siden Istanbul og Dubai alene tar 130 millioner passasjerer, og om flyplassen skulle bli full så øker de prisen sånn at folk fra vesten tar andre ruter.

- Du sier at hvis det kommer for mange, så må vi ta praktiske hensyn, selv om du ideelt sett er imot det.

+ Jeg ber deg om å fortelle oss hva slags praktiske hensyn du vil ha.

 

Og så rømte du fra tråden, fordi du vil ikke erkjenne at din idealisme ikke fungerer i virkeligheten. Siden du var frekk nok til å komme tilbake, så spør jeg deg igjen. Hva slags krav er det du stiller, for at man kan søke asyl i EU.

 

 

Kan det tenkes at jeg ikke har noe med slike ting å gjøre? At det ikke er min oppgave og sette slike begrensinger? Ikke forsker jeg på hvor mye vi kan takle heller. 

 

Poenget er at jeg ønsker de velkomne, og det er gjerne problemer med det. Og da må en håndtere det på en måte. Si, ja vi kan la flyktninger fly, men over tid, og sette en form for kvote der da, da blir iallefall utfallet bedre ift de som kommer sjøveien. 

 

Men som sagt, det er ikke min oppgave og drive med slikt, jeg jobber med automasjon. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det tenkes at jeg ikke har noe med slike ting å gjøre? At det ikke er min oppgave og sette slike begrensinger? Ikke forsker jeg på hvor mye vi kan takle heller.

Selvfølgelig er det din jobb å fortelle oss hva slags begrensinger du ønsker å gjennomføre, når du kritiserer dagens begrensinger.

 

Poenget er at jeg ønsker de velkomne, og det er gjerne problemer med det. Og da må en håndtere det på en måte. Si, ja vi kan la flyktninger fly, men over tid, og sette en form for kvote der da, da blir iallefall utfallet bedre ift de som kommer sjøveien.

Hvis du har kvoter, så vil mange ta båtruten allikavel. Skal de da bli sendt tilbake, eller skal de ha muligheten til å søke asyl?
Lenke til kommentar

 

 

 

Kan det tenkes at jeg ikke har noe med slike ting å gjøre? At det ikke er min oppgave og sette slike begrensinger? Ikke forsker jeg på hvor mye vi kan takle heller.

Selvfølgelig er det din jobb å fortelle oss hva slags begrensinger du ønsker å gjennomføre, når du kritiserer dagens begrensinger.

 

Klart det ikke er det? Om jeg ikke er fornøyd med noe har jeg all rett til å uttale meg om det. Betyr ikke at jeg har alle svar på hva som funker av den grunn. Jeg har uansett kommet med en del forslag da jeg nesten blir påtvunget det, det får holde.

 

Så nå syns jeg du skal slutte med det der maset, jeg er ikke fornøyd med dagens løsning og jeg har ikke svaret på hva som vill fungere best. Men jeg ønsker en revurdering av lovverket.

 

 

Salvesen., den 18 Jan 2016 - 22:25, sa:

Poenget er at jeg ønsker de velkomne, og det er gjerne problemer med det. Og da må en håndtere det på en måte. Si, ja vi kan la flyktninger fly, men over tid, og sette en form for kvote der da, da blir iallefall utfallet bedre ift de som kommer sjøveien.

Hvis du har kvoter, så vil mange ta båtruten allikavel. Skal de da bli sendt tilbake, eller skal de ha muligheten til å søke asyl?

 

Som jeg sa, situasjonen vill bli bedre, det antyder vell at jeg ønsker samme situasjon som i dag blant de som kommer sjøveien, ja.

Lenke til kommentar

Klart det ikke er det? Om jeg ikke er fornøyd med noe har jeg all rett til å uttale meg om det. Betyr ikke at jeg har alle svar på hva som funker av den grunn. Jeg har uansett kommet med en del forslag da jeg nesten blir påtvunget det, det får holde.

 

Så nå syns jeg du skal slutte med det der maset, jeg er ikke fornøyd med dagens løsning og jeg har ikke svaret på hva som vill fungere best. Men jeg ønsker en revurdering av lovverket.

Det handler ikke om å ha alle svar, men hvis du ikke har noen alternativ løsning, så vet du ikke om dagens løsning er den beste eller ikke.

 

Som jeg sa, situasjonen vill bli bedre, det antyder vell at jeg ønsker samme situasjon som i dag blant de som kommer sjøveien, ja.

Så da har du endelig gitt oss et svar. Du ønsker å øke antall kvoteflyktninger, men ha samme krav for å kunne søke asyl. Praktisk sett, så er dette dine krav for å kunne søke asyl "Du må være frisk, du bør helst være mann, du må ha mye penger, og du må være villig til å ta stor risiko.".

 

Hadde det ikke vært bedre med noen andre krav? Jeg vil si at det er andre grupper som har større behov for våres hjelp, og som vil fungere bedre i våre samfunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Herregud du er håpløs å diskutere med, snakk om å putte ord i munnen på en. Nei jeg har ingen interesse av å diskutere med deg, jeg har svart deg og denne tråden og ferdig med det. Gå å putt ord i munnen på andre, evt finn på noe bedre å gjøre med livet ditt.

Nei, jeg putter ikke ord i din munn. Dette er en konsekvens av din praktiske politikk, om du hadde blitt leder av Norge.

 

Jeg forstår at dette er ikke din idealistiske politikk, og min idealistiske politikk ville ha vært fred i Syria imorgen. Men når du måtte forholde deg til virkeligheten og ikke ditt drømmescenario, så viste det seg at du støtter en liberal versjon av dagens asylpolitikk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Du lever i et utopia der alle grenser er borte eller ? Og rasist kan du betydning av det ?

 

Og hvis du lever i den illusjonen at de virkelig flyktingene er de som kommer så tar du saklig feil, de som virkelig har det jævlig har ikke råd til en reise gjennom Europa!!

 

 

"Rasisme betegner oppfatninger eller holdninger om at mennesker kan deles inn i forskjellige raser og at disse kan rangeres etter verdi. "

 

Det er jo nettopp dette du gjør,setter mennesker i bås, og rangerer de etter verdi. "De er ikke verdt så mye som oss siden de ikke var her først. eller med andre ord siden de ikke er som meg". Så ja, du er relativt nærme... Men jeg sa aldri du var, bare at det luktet det lang vei. Blir vanskelig for meg å si uten å kjenne deg, du vet noen tar forbehold om slikt...

 

Når har jeg sagt dette? Nå finner du bare på ting? Jeg er klar over at det finnes mange som ikke har råd, og det er skammelig at de faktisk må ha råd da de kunne ha flydd med kjos for 299,-(ja overdrivelse, men du fatter poenget) men dette har jo EU spolert og det er nå mafia virksomhet for de rike som gjelder, tragisk. 

 

Derfor synes jeg det er bra at nasjoner som oss velger å ta i mot kvoteflyktninger, da kan vi kanskje få hentet ut noen som elles ikke ville klart det selv. 

 

 

 

Om noen er svart,gule eller blå er meg likegyldig , de er alle like mye verdt, men ser ditt poeng siden jeg skrev det slik.

 

Beste hadde jo vært om alle nasjoner samlet seg for å hente ut de som har det jævlig, gi dem ly, trygghet for så prøve stabilisere stedet de kommer fra samt bygge god infrastruktur så de kan returnere senere, men virker som ingen ønsker / klarer det.

Lenke til kommentar

Beste hadde jo vært om alle nasjoner samlet seg for å hente ut de som har det jævlig, gi dem ly, trygghet for så prøve stabilisere stedet de kommer fra samt bygge god infrastruktur så de kan returnere senere, men virker som ingen ønsker / klarer det.

Det er selvfølgelig mulig, men bare hvis de som kommer sjøveien returneres.

 

Dessverre er det altfor mange i EU som forsatt tror på den idealistiske tanken om at alle har rett til å søke asyl. Det har aldri vært tilfellet, og er ikke praktisk mulig. Den politiske letteste løsningen er å gi alle rett til asyl hvis de kan smugle seg til EU. Det er en politisk lett løsning, men det er ikke en human politikk.

 

Spørsmålet burde egentlig vært. Siden vi ikke kan hjelpe alle, hvem er de vi bør prioritere?

Lenke til kommentar

 

Herregud du er håpløs å diskutere med, snakk om å putte ord i munnen på en. Nei jeg har ingen interesse av å diskutere med deg, jeg har svart deg og denne tråden og ferdig med det. Gå å putt ord i munnen på andre, evt finn på noe bedre å gjøre med livet ditt.

Nei, jeg putter ikke ord i din munn. Dette er en konsekvens av din praktiske politikk, om du hadde blitt leder av Norge.

 

Jeg forstår at dette er ikke din idealistiske politikk, og min idealistiske politikk ville ha vært fred i Syria imorgen. Men når du måtte forholde deg til virkeligheten og ikke ditt drømmescenario, så viste det seg at du støtter en liberal versjon av dagens asylpolitikk.

Hvordan kan du i samme innlegg si du ikke putter ord i munnen min for så å gjøre det i aller høyeste grad? Rart jeg ikke gidder å diskutere med deg... Du får fortsette alene, du vet jo alt om meg uansett så du kan bare svare deg selv. Kos dæ!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Komisk hvor opptatte alle innvandringsmotstandere plutselig er av kvinners rettigheter. Får håpe det ikke gir seg helt igjen, når denne saken har lagt seg, men det er kanskje å ha litt vel høye forhåpninger.

Du prøvde deg på en brannfakkel men falt helt igjennom, den druknet i sin egen tåpelighet, substans- og historieløshet. Pinlig?
Lenke til kommentar

Hvordan kan du i samme innlegg si du ikke putter ord i munnen min for så å gjøre det i aller høyeste grad? Rart jeg ikke gidder å diskutere med deg... Du får fortsette alene, du vet jo alt om meg uansett så du kan bare svare deg selv. Kos dæ!

 

Det var ikke mine ord, det var hva du sa din politikk vil være i praksis. Du startet med å si at dagens politikk er moralsk feil, fordi det krever en farlig båttur for å kunne søke asyl. Men når du ble konfrontert med virkeligheten, så sa du til slutt at du vil ha kvoter og de som ikke kan bli med i dine kvoter, vil forsatt kunne ta båtreisen som idag. Ergo, under din politikk så vil folk forsette å ta en farlig båttur til Europa, og det vil forsatt være masse flyktninger som dør på reisen. 

 

Og jeg forstår at du ikke vil diskutere med meg, fordi jeg lar deg ikke forsette i drømmeland. Dine argumenter hadde ingen virkelighetsforankring, de tålte ikke noen få spørsmål. Og når du ble tvunget til å gi oss hva du vil gjøre i praksis, så viste det seg at du er for en liberal versjon av dagens asylpolitikk. Ergo, du er litt som Sverige før november. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Min løsning vill være bedre, det er jeg fornøyd med. Kanskje er det mulig å gjøre som jeg først sa også. Men som jeg har nevnt utallige ganger er ikke dette mitt fagfelt, hvor vanskelig er det å forstå? 

 

Jeg vill ha en bedre løsning, det er hele poenget. 

 

Slutt å si hva jeg er for det aner du ikke. 

Lenke til kommentar

Tja, Salvesen har vel påpekt at han anser dagens innvandringspolitikk som gal (for stram), og videre innrømmet at han ikke vet hvordan dette kan løses.

 

Det er i og for seg ett greit avklaring av hvor han står. Og på en måte det samme som Camlon sier når han observerer at han er uenig i hvordan ting i Syria er nå, selv om han ikke vet hvordan de kan løses.

 

En videre diskusjon forutsetter nok at man avklarer hva som er problemet som bør løses:

 

1. Stort antall flyktninger dør pga hindringer lagt i veien for dem av vestlige (deriblandt norske) politikere

 

2. Høy og økende kostnad for å ta imot de som klarer å overkomme de hindringene som blir lagt i deres vei av politikerne

 

3. Arbeidsledighet blandt innvandrere

 

4. Islamsk stats terroristes kommer kanskje inn som flyktninger

 

5. etc, etc, etc

 

 

Salvesen ser ut til å konsentrere seg om #1 mens Camlon er på #2, og da blir det vanskelig

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Min løsning vill være bedre, det er jeg fornøyd med. Kanskje er det mulig å gjøre som jeg først sa også. Men som jeg har nevnt utallige ganger er ikke dette mitt fagfelt, hvor vanskelig er det å forstå? 

 

Jeg vill ha en bedre løsning, det er hele poenget. 

 

Slutt å si hva jeg er for det aner du ikke.

Idag så kommer det altfor mange, under ditt system så kommer det enda flere. Systemene klarer det ikke, de som kommer nå til Sverige må vente 3 år før de får startet med opplæring. Kommer det like mange neste år, så vil det øke til minst 5 år. Hva tror du skjer med folk, når de bare sitter å venter? Dette fører også til enorme kostnader og store konflikter i samfunnet. Er det en bra utvikling?

 

Og hadde det ikke vært bedre om vi fokuserte på de som trengte hjelp mest, noe som vi aldri vil klare å gjøre, så lenge det kommer enorme mengder med asylsøkere over sjøveien.

Lenke til kommentar

 

 
Idag så kommer det altfor mange, under ditt system så kommer det enda flere. Systemene klarer det ikke, de som kommer nå til Sverige må vente 3 år før de får startet med opplæring. Kommer det like mange neste år, så vil det øke til minst 5 år. Hva tror du skjer med folk, når de bare sitter å venter? Dette fører også til enorme kostnader og store konflikter i samfunnet. Er det en bra utvikling?

 

Og hadde det ikke vært bedre om vi fokuserte på de som trengte hjelp mest, noe som vi aldri vil klare å gjøre, så lenge det kommer enorme mengder med asylsøkere over sjøveien.

 

 

Vi må jo såklart endre systemene for å passe de lovene som gjelder, om det er så store problemer er det jo feil en plass. Enten i systemene eller lovene. Ting må endres for at det skal fungere, hvordan har jeg sagt utallige ganger at jeg verken har noe med eller kompetanse på, jeg sier bare at jeg ikke er enig og krever endring. Jeg kan bare si hva jeg ønsker, ikke hva som vill fungere det er opp til noen andre enn meg. 

 

Ja, jeg vill at alle skal få hjelp jeg. Og ja jeg skulle heller brukt alle pengene på de som har det verst, men det er ikke så lett. Derfor må vi prøve å gjøre det best mulig. Å sitte her på ett forum å si at vi bør stenge grensene for en rase mens vi skal kunne reise hvor vi ønsker å gjøre som vi ønsker blir helt feil for meg, jeg kommer aldri til å si meg enig i det. 

Lenke til kommentar

Vi må jo såklart endre systemene for å passe de lovene som gjelder, om det er så store problemer er det jo feil en plass. Enten i systemene eller lovene. Ting må endres for at det skal fungere, hvordan har jeg sagt utallige ganger at jeg verken har noe med eller kompetanse på, jeg sier bare at jeg ikke er enig og krever endring. Jeg kan bare si hva jeg ønsker, ikke hva som vill fungere det er opp til noen andre enn meg.

Og en av de aller viktigste endringen vi bør gjøre, er å fjerne muligheten for asyl hvis du smugler deg inn i EU. Skal asylsystemet fungere så må hvert land kunne bestemme selv hvor mange de vil ta inn.

 

Resten som ikke kommer igjennom kvotesystemet, vil bli hjulpet i flyktningleirene. 

 

Ja, jeg vill at alle skal få hjelp jeg. Og ja jeg skulle heller brukt alle pengene på de som har det verst, men det er ikke så lett. Derfor må vi prøve å gjøre det best mulig. Å sitte her på ett forum å si at vi bør stenge grensene for en rase mens vi skal kunne reise hvor vi ønsker å gjøre som vi ønsker blir helt feil for meg, jeg kommer aldri til å si meg enig i det.

Det er ikke så lett å flytte hvor du vil for nordmenn heller. Passfrihet gir deg bare mulighet til å besøke et land, det gir deg ikke muligheten til bo hvor du vil. Hadde du faktisk prøvd, ville du lagt merke til hvor vanskelig det er.

 

Det eneste stedet hvor man kan flytte hvor man vil er i EU, og den retten gir jeg gjerne fra meg i bytte mot en kontrollert innvandringspolitikk.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, jeg vill at alle skal få hjelp jeg. Og ja jeg skulle heller brukt alle pengene på de som har det verst, men det er ikke så lett. Derfor må vi prøve å gjøre det best mulig. Å sitte her på ett forum å si at vi bør stenge grensene for en rase mens vi skal kunne reise hvor vi ønsker å gjøre som vi ønsker blir helt feil for meg, jeg kommer aldri til å si meg enig i det.

Det er ikke så lett å flytte hvor du vil for nordmenn heller. Passfrihet gir deg bare mulighet til å besøke et land, det gir deg ikke muligheten til bo hvor du vil. Hadde du faktisk prøvd, ville du lagt merke til hvor vanskelig det er.

 

Det eneste stedet hvor man kan flytte hvor man vil er i EU, og den retten gir jeg gjerne fra meg i bytte mot en kontrollert innvandringspolitikk.

 

 

Så du mener de bør få lov til å komme her på ferie? 

 

Jeg har ganske god erfaring med å reise rundt i verden da jeg har gjort det i jobbsammenheng de siste årene, har vell ett par hundre reisedøgn de siste 2-3 årene. Så hvor lett vi kommer inn i land vet jeg alt om. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...