Gå til innhold

Hvor er det blitt av de venstreorienterte og innvandrings-vennlige?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt null problemer med både nye og "gamle" innvandrere e 2015 og ellers resten av livet. 

Ja, det har vært en katastrofal hendelse i tyskland og det er helt forferdelig. Men personlig har jeg ikke opplevd noen problemer og ellers ikke hørt om noen bekjente eller familie som har blitt rammet på noen som helst måte. Så jeg er fortsatt positiv, men klart en må passe på det er jo åpenbart. Virker dog som det er noe av problemet i Tyskland, at det ikke var tilstrekkelig med politi/sikkerhet i det området. Og etterretning hadde ikke fanget opp hva som kom til å skje selv om det var tydelig godt planlagt.

Men som sagt, har ikke opplevd problemer i mitt område og har troen på at vi har kontrollen :)  

• Liker 4
Lenke til kommentar

Så du må faktisk bli berørt på et personlig nivå for å i det hele tatt forstå hva som skjer rundt deg?

Spennende tankegang som kommer til å gjøre alt værre før andre må rydde opp :)

Det er jo det jeg sier, det skjer ikke noe rundt meg. Ingen bekjente, eller familie er berørt. Så nei, det handler ikke om bare meg personlig. Og som jeg sier har jeg tiltro til at vi har kontroll her til lands, som det kan se ut til å være verre med i andre deler av Europa, beklageligvis .

• Liker 2
Lenke til kommentar

For min egen del har jeg ikke mye mer å diskutere om, fordi det har ikke skjedd så mye nytt det er verdt å diskutere.

Men det var da svært til ekkel og slimete førstepost da?

Ikke noe ekkelt her, bare sånn verden er :)

Du fremstår jo som om du har vunnet en konkurranse, som jeg synes er en ganske usmakelig holdning å ha om dette. For ikke å snakke om setning nummer 2 som basically definerer rasisme.  :)  :)  :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har de fleste stukket hodet ned i sanden nå som det kom fram at vi som var imot migrantene til å begynne med hadde rett ? :)

For hvem hadde vell trodd at en innavlet gjeng med gjennomsnitt IQ på rundt 70 som verken kan språket eller har noen utdanning som kan brukes i arbeidsmarkedet ville by på problemer i et moderne samfunn?

La oss ikke glemme religionen de bringer med seg heller :)

Spennende framtid vi går mot.

Det finnes ikke problemer, det finnes bare løsninger. Men ja, det er en av byrdene vi bør klare å bære, som et sivilisert og vellykket samfunn å ta oss av mennesker som flykter fra krig og elendighet. Forøvrig utviser alle asylsøkere jeg har møtt (nokså mange etterhvert) langt mer sivilisert atferd enn det du gjør i denne tråden.

• Liker 9
Lenke til kommentar

Det er en viss sammenheng med PR-kåthet og støynivå. Dette er ikke noe venstresiden er alene om.

PR-kåte mennesker er livredde for å egne tanker. De kan jo være feil.

For øyeblikket synes det meg at ideologene på venstresiden er litt usikre på flyktning, asylsøker og integrerings politikken.

Det skaper ringvirkninger ned over.

Og igjen - ikke bare venstre siden, men jeg lurer på om ikke venstresiden er litt mer "lemen"?

Lenke til kommentar

Det finnes ikke problemer, det finnes bare løsninger. Men ja, det er en av byrdene vi bør klare å bære, som et sivilisert og vellykket samfunn å ta oss av mennesker som flykter fra krig og elendighet. Forøvrig utviser alle asylsøkere jeg har møtt (nokså mange etterhvert) langt mer sivilisert atferd enn det du gjør i denne tråden.

Vi kan ikke fikse hele verden, hele verden kan ikke komme hit.

Vi i den første verden skal ikke måtte ødelegge oss selv fordi andre ikke klarer å leve opp til standaren vi har satt i flere hundre år.

Vi har vist verden hvordan man kan ha et samfunn, verden hører ikke etter så hva mer kan man gjøre?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Vi kan ikke fikse hele verden, hele verden kan ikke komme hit.

Irrelevant. Om alle gjør litt, så kan vi gjøre veldig mye. Uansett kan vi hjelpe et stort antall mennesker.

Vi i den første verden skal ikke måtte ødelegge oss selv fordi andre ikke klarer å leve opp til standaren vi har satt i flere hundre år.

Vi har vist verden hvordan man kan ha et samfunn, verden hører ikke etter så hva mer kan man gjøre?

Denne eurosentrismen finner jeg nokså forkastelig. Vår velstand er bygd på at vi vant i lotto og fant olje. Jeg er enig i at vi i Norge har et svært godt samfunn nå, som det er verdt å dele med andre. I motsetning til deg, mener jeg at vi burde dele også direkte.

Denne standarden som du prater om, kan stilles store spørsmålstegn ved. Det er vi i "Den første verden" som har ført de største krigene i denne tida og det er også vi som har drept flest folk på andre måter (den eneste ikke-vestlige som muligens kommer på lista er Mao).

Mye kan sies om Samuel P. Huntington, men dette sitatet er helt sant: “The West won the world not by the superiority of its ideas or values or religion […] but rather by its superiority in applying organized violence. Westerners often forget this fact; non-Westerners never do.”

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vår velstand er bygd på at vi vant i lotto og fant olje. 

Veldig lettvint å skylde på olje. Sverige, Danmark og Finland er også gode land å bo i, og de har knapt olje.

Men som alltid så skal det skyldes på at vi vant et lotteri, og at vi nesten burde skamme oss over å ha det bra, selv om det er mye hardt arbeid og ikke minst lav statlig korrupsjon som har bidratt til vår velstand.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vår velstand er bygd på at vi vant i lotto og fant olje. 

Veldig lettvint å skylde på olje. Sverige, Danmark og Finland er også gode land å bo i, og de har knapt olje.

Men som alltid så skal det skyldes på at vi vant et lotteri, og at vi nesten burde skamme oss over å ha det bra, selv om det er mye hardt arbeid og ikke minst lav statlig korrupsjon som har bidratt til vår velstand.

Du har sikkert et poeng her. Og dette var ikke mitt hovedpoeng, jeg er også stolt av Norge. Uansett er det god norsk tradisjon at den som har sterk rygg, kan bære litt mer enn de andre. Om vi ikke greier dette, så ville i alle fall jeg vært litt mindre stolt.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har de fleste stukket hodet ned i sanden nå som det kom fram at vi som var imot migrantene til å begynne med hadde rett ?  :)

For hvem hadde vell trodd at en innavlet gjeng med gjennomsnitt IQ på rundt 70 som verken kan språket eller har noen utdanning som kan brukes i arbeidsmarkedet ville by på problemer i et moderne samfunn?

La oss ikke glemme religionen de bringer med seg heller :)

Rett i hva da?

Nå synes jeg du er veldig urettferdig mot polakker og svensker.

Ja, katolisismen og protestantismen er skikkelig skumle saker...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Irrelevant. Om alle gjør litt, så kan vi gjøre veldig mye. Uansett kan vi hjelpe et stort antall mennesker.

Vi kan ikke hjelpe noen om vi selv blir dradd ned i dragsuget.

Denne eurosentrismen finner jeg nokså forkastelig. Vår velstand er bygd på at vi vant i lotto og fant olje. Jeg er enig i at vi i Norge har et svært godt samfunn nå, som det er verdt å dele med andre. I motsetning til deg, mener jeg at vi burde dele også direkte.

Denne standarden som du prater om, kan stilles store spørsmålstegn ved. Det er vi i "Den første verden" som har ført de største krigene i denne tida og det er også vi som har drept flest folk på andre måter (den eneste ikke-vestlige som muligens kommer på lista er Mao).

Mye kan sies om Samuel P. Huntington, men dette sitatet er helt sant: “The West won the world not by the superiority of its ideas or values or religion […] but rather by its superiority in applying organized violence. Westerners often forget this fact; non-Westerners never do.”

Denne kumbayaa mentaliteten er det som har gravd graven for det vestlige samfunnet.

Om du mener standaren er bedre andre steder kan du vell bare dra dit da :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Høyreekstremister flytter stadig terskelen for hva som er akseptabel språkbruk om andre mennesker i offentligheten. Når den offentlige diskursen i sosiale medier og andre steder på nettet flyter over av hatretorikk vi ikke har sett lignende til siden høyreekstremistene bedrev lignende retorikk mot en annen gruppe mennesker på 1920 og 1930 tallet, er det sikkert mange som føler man ikke kommer noen vei med en normal, sivilisert diskusjon. Å prøve å diskutere flyktningproblemet (eller noen som helst annet med lignende sakskompleksitet) med mennesker som er så emosjonelle er nytteløst.

I alle fall hvis jeg snakker på mine vegne. Nettet flyter over av så mye usaklig søppel at jeg anser det som bortkastet tid. Enhver rasjonelt menneske burde uansett klare å se forbi denne retorikken og hvilke følelser som ligger bak nok til at jeg ikke behøver å gi meg i kast med å diskutere emnet for å veilede en stilletiende tredjepart. Og når dette ikke er nødvendig, er det i alle fall bortkastet tid å "diskutere" dette med slike som deg.

Videre vil jeg bare påpeke at statistikken for høyere utdannelse i Norge er høyere (både for kvinner og menn) for Pakistanere enn for oss innfødte. Disse hører innunder den muslimske innvandrergruppen du rakker ned på. Utfallet ditt faller derfor fullstendig på din egen urimelighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...