ExcuZ Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 jeg trenger en så liten som mulig vannpumpe. om den går på 12V så er det det aller beste. pumpen skal ikke ha noe mer fungsjon enn å rotere vannet som er i en tank. på forhånd takk Lenke til kommentar
@lf Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Du kan jo se på Microplex, Netconnection og 3dfxcool om de har noen som passer. En annen mulighet er å snakke med en dyrebutikk som forhandler aquarium utstyr. Lenke til kommentar
ExcuZ Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 har nokk sett på micoplex og alle de der, men de som er der er mange ganger for store, vannet som jeg har, skal jo ikke pumpes rundt i rør, men bare sirkuleres i en bitteliten tank Lenke til kommentar
Daron Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 vet ikke om det er helt hva du tenker på.. men ville ikke en propell gjørenytten? En liten motor av passe størrelse, koblet til en stang som går ned i vannet, med en propell i enden... Lenke til kommentar
ExcuZ Skrevet 20. november 2003 Forfatter Del Skrevet 20. november 2003 ikke så dumt, men hvor får jeg tak i en propell på 0,5 cm i diameter? med motor og ventiler så sulamitten ikke lekker? eneste stedet jeg vet om at det finnes slikt er i noen hangarskip buyggesett som nille solgte for "veldiglengesiden" Lenke til kommentar
duramaxer Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Kanskje en spylevæskepumpe fra en bil kan gjøre jobben. Du finner en på et bilopphuggeri eller så har de også noen universalpumper hos bilrekvisitaforretningene. Blir dette også "skivebom" så bør du nok prøve å forklare litt bedre til hva og hvordan du har tenkt å bruke den. :-) Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Hva med en akvarie-luftpumpe? Om luften slippes i bunn av tanken, og suges fra topp, så har du sirkulasjon, og kun to små slanger inne i boksen. Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 kor liten skal den pumpen din vere da? i cm takk. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Se i en hobby foretning.. hvis du plasserer den i toppen av tanken holder det med en pakning og fett.. små motorer finner du i så mangt.. servoer og gamle cd-rom Lenke til kommentar
henriksern Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 propeller kan du finne på norwegian modellers, finner sikkert noen der. de har også små motorer der (mest brukt til å rotere radar osv på store båtmodeller f.eks) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 (endret) Du kan få denne av meg(220v) Vist den er liten nok da... Her er en liten filmsnutt av den i aksjon http://tazmc.com/div/film1.avi (divx) Den har ca 25-30cm MAX løfte høyde På filmen er det ca 10cm den løfter..Igjennom denne radiatoren Send pm TaZ Endret 21. november 2003 av taz Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 TaZ er ikke det der koolance pumpen? Ligner noe infernalsk Njaal Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 (endret) ,22/11/2003 : 00:31] TaZ er ikke det der koolance pumpen? Ligner noe infernalsk Njaal ikke vet jeg..Plukka den ut av en akvarie pumpe/filter sak som broderen kaserte... TaZ Endret 22. november 2003 av taz Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Vad du söker är en typ av omrörare som används av kemiska/biologiska laboratorier. Den består av en motor som snurrar en magnet under en platta. På plattan sätter man en bägare eller E-kolv med den vätska som skall omröras. I denna lägger man en magnetisk "pinne" som drivs runt av magneten under. Tyvärr vet jag inte vad anordningen kallas, vad den kostar eller var man kan skaffa den... /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå