Gå til innhold

Synkronisere Google Drive og Dropbox til nettverksdisk?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei,

Kjøpte i desember en Asus RT-AC66U ettersom den var på tilbud. Driver og tukler med oppsett av alt av features på den. Den har innebygd støtte for å synkronisere Dropbox til ekstern lagring koblet til ruteren, men det er ingen innebygd støtte for å gjøre det samme med Google Drive. Jeg må dog ha begge synkronisert.

Har fått satt det opp slik at min eksterne harddisk på ruteren blir oppdaget som en "Network Drive" (Hva er det på norsk?), og regner med at en Network Drive er såpass standard i Windows at det finnes programvare som kan aksessere denne og hjelpe meg med å synkronisere Google Drive samt Dropbox til denne? Trenger for all del ikke å være direkte synkronisert, om jeg kan synkronisere én gang i uken så er det mer enn nok.

På nettbrett og mobil bruker jeg FolderSync til å synkronisere alt av skylagring til lokal lagring, finnes noe lignende for Windows som kan bruke network drives?

(Forresten, er det noen som vet om en god nettside med _korte_ beskrivelser av funksjonene til FTP, DLNA, Samba osv? Det er så sinnsykt mange teknologier som man kan benytte seg av virker det som, klarer ikke å få oversikt over hva som brukes til hva)

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...