Soax Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Hei! Takk på forhånd.Har hatt PCen min i 3-4 år nå. Windows 7 64 bit professional MSI GTX 970 Maximus iv gene-z Intel i5-2500 3.3Ghz 16GB ram Problemet er at når jeg starter PCen så kommer det opp "CPU fan error", kan høre at viften ikke er i gang. Den starter etter et par forsøk. Kan også hende at jeg får opp "Grub error 17" og må restarte. Når jeg endelig kommer inn i windows virker alt fint osv. Når jeg åpner steam/chrome/osv så skjer det jevnlig at hele windows fryser seg helt i noen minutter eller til jeg må restarte pcen. CTRL+ALT+DEL funker ikke. Ytelsen på CPU ligger normalt på 10-15% og ram på 2-3 GB. Har formatert et par ganger, sjekket pcen for virus og sett etter løse deler.Noen tips eller anelse om hva som kan foresake dette? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Hvis CPU viften ikke fungerer som den skal ville jeg nok ha renset/byttet denne først. Det kan være problem med CPU temperatur eller hastigheten på viften. (Innstilling i BIOS) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå