keroslav Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Bruker Loette og har tatt det 21 hormon p- pillene uten noen problemer. Så tok jeg den første sukkerpillen på fredag og i dag altså mandag fikk jeg litt løs mage (diare). Vil jeg fortsatt være beskyttet? Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Diaré har ingenting med prevensjon å gjøre. Bare husk å vask henda... Lenke til kommentar
Sanzu Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Diaré har ingenting med prevensjon å gjøre. Bare husk å vask henda... Det er feil. Diaré og oppkast kan redusere effekt av p-piller. Det kommer selvfølgelig an på når det skjer og omfanget av dette. I dette tilfellet har det trolig ingenting å si fordi hun er på sukkerpillene. Slik står det i legehåndboken/NEL: Ved oppkast eller diaré like etter inntak av pillen kan opptaket av medisinen fra tarmen bli ufullstendig, og dermed kan eggløsningen komme i gang. I slike situasjoner bør en fortsette å ta medisinen, men sikre seg ved å bruke kondom i tillegg den aktuelle måneden Endret 13. januar 2016 av Sanzu 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå