Håkonv Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Hei. Eg tenker å lage ein basskasse som skal passe i hjulbrønnen på ein w202, skal ha plexiglass for å kunne sjå ned i kassa. Vil ha LED lys i kassa. Nokon som veit korleis ein monterer led lys i bil? Koble rett på batteriet eller? Må vel ha ein slags omformer til straumen? Kan egt. Ikkje so mykje om kobling av lys, men er kreativ, så får til det meste. Ikke snakk altfor avansert er du snill Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Er bare å kjøpe en ledstrip som er beregnet for det, og koble den til 12v i bilen på et vis, gjerne via relè og remote fra spiller, så det kommer på når anlegget er på Slike led strips finnes i mange varianter, og er ikke dyre greiene. Her feks: http://www.ebay.com/itm/Super-Bright-Waterproof-SMD-3528-5050-5m-300-LEDs-Flexible-LED-Strip-Light-12V-/231782350578?var=&hash=item35f74dfef2:m:mFKwwFwWXv90ValsaTqFWsQ Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 12. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2016 Ok. Tenke eg skal kjøpe http://www.biltema.no/no/Bat/12-V/Innvendig-belysning/LED-list-2000028425/ Eg tenker det er ein pluss og ein minus ledning på denne. Hvor skal eg koble pluss? Minus skal vel berre på jord. Sann so eg forsto det so skal eg koble pluss på remote på spilleren og midt på kabelen skalder vere eit relé? Lenke til kommentar
Håkonv Skrevet 12. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2016 Pluss må kanskje rett på batteriet, og so ha ein omformer/adapter/relé? Kan noken finne ein "omformer" sann at ej berre kan koble rett på batteriet? Skal sikringa vere før eller etter releet? Men det må vel vere ein bryter også ein plass... eg er ikkje så flink på sann. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Har ikke sett på produktet du linker til. Men mesteparten av led strips er 12v, og du trenger da ikke noe omformer Men skal du har farget lys som skifter farge, så må du ha en boks som kontrollerer dette for deg. Ellers ville jeg nok lagt en kabel rett fra + på batteriet, sikring så nær batteri som mulig. Vil du styre den via spilleren, så kobler du et rele på remote utgangen på spillern (samme kabel som slår forsterker av og på), og da kan du like godt koble forsterkeren til samme rele også.. så blir det mindre belastning for spilleren. Evt kan du bare sette opp en bryter et passende sted, og droppe rele.. Dette velger du selv. PS.. du får også lydstyrte bokser til led-strips.. dem fleste har innebygget mic.. men får også noen med aux inngang, så man kan koble den på signalet fra spilleren. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Husk at biler har 14,5V-system og ikke alt 12V-utstyr tåler dette. 1 Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Tror nok det går greit.Montere led-strip i bilen til onkel, greit nok, det var i dashbordet.. manglet noe lys i bryterne til varmeapparatet.. og det gikk fint.Dimmeren i bilen fungerte på led-stripen også Gammel bil men.. ladet sikkert på 14v den også Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Ledstripene til biltema tåler over 18v, så det er null stress Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå