ToffluZ Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 hei dere! Jeg har overklokka min pc! jeg gjorde følgende: jeg satte CPU external Freq. (mhz) på 300 ellr 200 mhz tror jeg det var.. tror det var 200 elns.!og cpu frequenzy på 12.0x .. når jeg starter pc`n skjer det ikke noe .. den skjermen holder på og får seg igang, men etter 4 sec, slår den seg av..! Jeg har prøvd og resetta biosen! Hva kan jeg gjøre?! Ingenting av det jeg har prøvd funker.. Håper på svar! Er desperat..! :grine: Lenke til kommentar
Machine2003 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 sen ann inn t de du kjupte ann av Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Ehh. FSB=300 * Multiplier=12= ~3600Mhz hvis ikke tar helt feil? Da er det ikke rart den ikke starter opp. Mange XP2500+ som klokker bra, men ikke så bra. Selv om det var 200Mhz du satte den på så er det ikke alle XP2500+'er som starter på 2400Mhz. Prøv med litt lavere multiplier til å begynne med kanskje så kan det hende det fungerer bedre for deg. Kanskje bør du ta en titt på noen av guidene du finner på overklokking.no. - Judaz - Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Reset cmos, se i innstruksjons boka hvordan du jør det(eller ta inn og ut batteriet).. Eller du kan teste med å holde inne insert under oppstart.. Lenke til kommentar
formann Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 sen ann inn t de du kjupte ann av Hadde vært fint om du kunne oversette det der.. jeg prøvde babelfish, men den kom med noe som "invalid or hillbilly language" Trådstarter: Som gutta skriver her så holder det lenge å resette bios, eller holde instert-knappen inne mens du starter maskinen. Hold den inne helt til du ser skjermbilde.. tar som regel 4-5sek. Når du får skjermbilde så tykker du bare del på vanlig måte, og går inn i bios å retter opp instillingene. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Ta det litt roligere neste gang du prøver deg på overklokking. Sett FSB på 166, sett multiplieren opp et hakk om gangen, og test stabiliteten. Lenke til kommentar
Dominium Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 (endret) sen ann inn t de du kjupte ann av Hadde vært fint om du kunne oversette det der.. jeg prøvde babelfish, men den kom med noe som "invalid or hillbilly language" Trådstarter: Som gutta skriver her så holder det lenge å resette bios, eller holde instert-knappen inne mens du starter maskinen. Hold den inne helt til du ser skjermbilde.. tar som regel 4-5sek. Når du får skjermbilde så tykker du bare del på vanlig måte, og går inn i bios å retter opp instillingene. Kan oversette det for deg jeg.. har hørt fjortiss-prat før.. sen ann inn t de du kjupte ann av Send den inn til de du kjøpte den av Eller med andre ord, returner.... ( må presisere, slik at jeg ikke får pes om dette: Det er ikke jeg som sier at han skal returnere varen....) : Endret 20. november 2003 av Dominium Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå