Gå til innhold

Netgear powerline 500 - 3 grønne lys, men "Uidentifisert nettverk"

Anbefalte innlegg

Hei.

Forsøker å sette dette opp hos en kjenning. Jeg får 3 grønne lys på begge enhetene, men får ikke tildelt IP. Virker heller ikke med å sette statisk IP.

Det er fibernett inn og sendeenheten er koblet via en switch (som også leverer kablet nett til en PC og fungerer).

Tar begge enhetene hjem, tester samme oppsett via switch. Får da IP men rødt lys på den midterst, noe som indikerer lav hastighet. Nettet fungerer da, men ikke rare hastigheten.

Noen som har anelse om hvorfor det ikke fungerte i 1. oppsettet, der alt tilsynelatende er greit med 3 grønne lys?  :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Forsøker å sette dette opp hos en kjenning. Jeg får 3 grønne lys på begge enhetene, men får ikke tildelt IP. Virker heller ikke med å sette statisk IP.

Det er fibernett inn og sendeenheten er koblet via en switch (som også leverer kablet nett til en PC og fungerer).

Tar begge enhetene hjem, tester samme oppsett via switch. Får da IP men rødt lys på den midterst, noe som indikerer lav hastighet. Nettet fungerer da, men ikke rare hastigheten.

Noen som har anelse om hvorfor det ikke fungerte i 1. oppsettet, der alt tilsynelatende er greit med 3 grønne lys?  :hmm:

Hei, høres merkelig ut, ja. Hva slags type nett er det i de to tilfellene? TN- nett (400Volt trefas, 230 volt fase til nøytral) eller IT nett (230 volt trefas, 230 volt mellom to faser). Ikke godt å si om dette betyr noe, men et godt utgangspunkt for feilsøking.

Er de to stikkene på samme kurs?

Har du prøvd å forbinde over en stikk i et rom på forskjellig kurs?

Endret av Arvid2009
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg gav opp og leverte de tilbake til Expert. Jeg fikk det ikke helt stabilt her hjemme, men måtte restarte enhetene ved å plugge de ut og inn av veggen et par ganger i løpet av det døgnet det kjørte.

Vet ikke hvilket nett det er hos han som skulle ha disse, men antar det er IT, samme som jeg har.

Jeg testet i begge tilfellene på 2 forskjellige kurser.

Det får bli kablet nett på ham  :)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Jeg gav opp og leverte de tilbake til Expert. Jeg fikk det ikke helt stabilt her hjemme, men måtte restarte enhetene ved å plugge de ut og inn av veggen et par ganger i løpet av det døgnet det kjørte.

Vet ikke hvilket nett det er hos han som skulle ha disse, men antar det er IT, samme som jeg har.

Jeg testet i begge tilfellene på 2 forskjellige kurser.

Det får bli kablet nett på ham  :)

Ok, ha en god dag!!

Lenke til kommentar

Sliter med slike enheter selv, det kan være så lite som annen rad i skapet som krøller til ting. 

Aller helst burde det være over samme sikring , men så får jeg det til å virke helt stabilt på hundrevis av meter på tavler på 8 m2 hvor det er 100 kurser mellom og skrusikringer igjen. 

Lenke til kommentar

I det gamle huset mitt fra 2006 så fungerte det ypperlig med veldig bra hastighet. 

Her var alle kurser jordet og hadde nye sikringer. 

Jeg testet det i det "nye" huset mitt som er fra 1985 hvor det var skrusikringer og ikke alle kontakter var jordet. 

Da fikk jeg rødt lys og elendig hastighet. 

Jeg har nå oppgradert sikringsskapet til nye sikringer med integrerte jordfeilbrytere i, men alt av kontakter er ikke jordet enda så usikker på resultat. 

Tror at dette har noe med at alt skal være jordet for å ikke få tap, men er ikke helt sikker på det. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...