magne.moe Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Kompis av meg klarte å stikke minijack in i usb puggen på en bærbar og den døde totalt. Tekniker sier at pc er død. Høres litt rart ut for meg, trodde usb var beskyttet mot slik, jeg klarte å få sølvpapir. metalisk sølvpapir fra tabletter ikke det papiert i røykpakker og lignende inne i en usb minnepinne og satte den så i pc, eneste some sjedde var at pinnen ikke virket til jeg fjernet det. Noen erfaringer her? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 USB er i utgangspunktet kortslutning-sikker. Men feil kan jo sikkert oppstå i en USB-port også... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Særlig på dyrere hovedkort, pleier hovedkort å være kortsluttning sikker, særlig å ødlegge hele hovedkortet. Det kan skje man klarer å ødlegge usb kontrolleren, hvis man gi full spenning (1 miliamper eller mere) eller noe slik, ofte pleier maskinen da å slå seg av,\gå i bluescreen\fryse eller må restarte maskinen for maskinen skal fungere igjen. Så hvis du da ha klart å ødlegge helle hovedkortet av dette, sier det litt om kvaliteten på hovedkortet, da er det tydligvis ikke noe overbelastingvern i hovedkortet i heletatt. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 12. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2016 Er en kompis av meg i utlandet med en Asus x552 laptop, vet ikke noe om kvaliteten på dem. Pcen jeg gjorde det på er en hp starsjoær. Ja han kan ha knekt kontakta med skade inn på hovedkort men tror ikke han brukte mye makt siden han skulle sette in minijack på headset. Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 13. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2016 Løst, virket å ta ut batteriet for en ekstra hard reset. http://ccm.net/forum/affich-31465-laptop-shut-off-will-not-turn-back-on Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå