Amanda W Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Hei. Jeg skulle svært gjerne hatt litt hjelp til å oppgradere datamaskinen. Ønsker tilbakemelding på hvilke tiltak som er mest fornuftig for meg. Dette er Oppsettet jeg har: Fractal Design Define R4 Black Pearl ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155 Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB Intel® Core i5-3570K Processor klokket til 4.2GHz ZOTAC GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA Jeg ønsker å få mest mulig ut av Datamaskinen slik at den kan kjøre de nyeste spillene (eks: SW battlefront3 på maks grafikk) Kan datamaskinen klare dette hvis jeg bare oppgraderer skjermkort? evt hvilket Eller blir det flaskehals pga resten av delene. Jeg finner ikke nye socket 1155 cpu på komplett, så er kanskje ikke mulig med ny cpu uten å bytte hovedkort også. evt ram? På forhånd takk Mvh Harald Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Gå for GTX 970 eller R9 380x. Har du SSD disk? 1 Lenke til kommentar
Amanda W Skrevet 11. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2016 Gå for GTX 970 eller R9 380x. Har du SSD disk? Hei. Takk for raskt svar Jeg har : OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB Du mener at prosessor og minne fortsatt holder mål om jeg får et av disse skjermkortene. Meget hyggelig nyhet for meg. Hvem av disse vil du sterkest anbefale? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Som LMH1 sier. Nytt skjermkort. GTX 970 om du er fornuftig eller GTX 980ti om du skal 'investere' litt. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) Vente til sommeren, eller kjøpe en av de brukt. GTX 980 TI er dårlig kjøp hvis det kommer nytt til sommeren. er jo ikke så mange måneder til. Endret 11. januar 2016 av LMH1 1 Lenke til kommentar
Amanda W Skrevet 11. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2016 Så bra. Dette var gode nyheter. Takk for svar både fra LMH1 og Sverr1. Om jeg går for et 970 kort nå eller til sommeren så vil jeg kunne sette alt på ultra på feks battlefront3 og andre spill i den sjangeren uten problemer. Mitt oppsett er fra 2012 så trodde cpu og ram var temmelig utdatert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Om du spiller i 1080p60fps så burde et 970 klare seg fint på det meste. Om du skal vente 6 mnd (som hodet mitt sier det er til sommeren, sånn pluss minus) så kan det hende at noe endrer seg i markedet, men du kan alltid sjekke hva som er ansett som "most bang for buck" grafikkort her på forumet. CPUen din holder nok en god stund og er ikke noe bottleneck helt enda. RAM burde også gjøre en god jobb fremover så det er ikke noe å tenke på. Lenke til kommentar
Amanda W Skrevet 11. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2016 Om du spiller i 1080p60fps så burde et 970 klare seg fint på det meste. Om du skal vente 6 mnd (som hodet mitt sier det er til sommeren, sånn pluss minus) så kan det hende at noe endrer seg i markedet, men du kan alltid sjekke hva som er ansett som "most bang for buck" grafikkort her på forumet. CPUen din holder nok en god stund og er ikke noe bottleneck helt enda. RAM burde også gjøre en god jobb fremover så det er ikke noe å tenke på. Takk Sverr1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå