Gå til innhold

Hjelp til å velge deler for oppgradering

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skulle svært gjerne hatt litt hjelp til å oppgradere datamaskinen.

Ønsker tilbakemelding på hvilke tiltak som er mest fornuftig for meg.

Dette er Oppsettet jeg har:

Fractal Design Define R4 Black Pearl

ASUS P8Z77-V LX, Socket-1155

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB

Intel® Core i5-3570K Processor klokket til 4.2GHz

ZOTAC GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA

Jeg ønsker å få mest mulig ut av Datamaskinen slik at den kan kjøre de nyeste spillene

(eks: SW battlefront3 på maks grafikk)

Kan datamaskinen klare dette hvis jeg bare oppgraderer skjermkort? evt hvilket

Eller blir det flaskehals pga resten av delene.

Jeg finner ikke nye socket 1155 cpu på komplett, så er kanskje ikke mulig med ny cpu uten å bytte hovedkort også. evt ram?

På forhånd takk

Mvh Harald

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så bra. Dette var gode nyheter.

Takk for svar både fra LMH1 og Sverr1. 

Om jeg går for et 970 kort nå eller til sommeren så vil jeg kunne sette alt på ultra på feks battlefront3 og andre spill i den sjangeren uten problemer. Mitt oppsett er fra 2012 så trodde cpu og ram var temmelig utdatert. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dKc7vp3W

Om du spiller i 1080p60fps så burde et 970 klare seg fint på det meste. Om du skal vente 6 mnd (som hodet mitt sier det er til sommeren, sånn pluss minus) så kan det hende at noe endrer seg i markedet, men du kan alltid sjekke hva som er ansett som "most bang for buck" grafikkort her på forumet.

CPUen din holder nok en god stund og er ikke noe bottleneck helt enda. RAM burde også gjøre en god jobb fremover så det er ikke noe å tenke på.

Lenke til kommentar

Om du spiller i 1080p60fps så burde et 970 klare seg fint på det meste. Om du skal vente 6 mnd (som hodet mitt sier det er til sommeren, sånn pluss minus) så kan det hende at noe endrer seg i markedet, men du kan alltid sjekke hva som er ansett som "most bang for buck" grafikkort her på forumet.

CPUen din holder nok en god stund og er ikke noe bottleneck helt enda. RAM burde også gjøre en god jobb fremover så det er ikke noe å tenke på.

Takk Sverr1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...