Gå til innhold

Kyrkje ved solnedgang i Januar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv om det er en herlig farge der oppe så er jeg likevel ikke på å skjære vekk halvparten, je, kanskje 2/3 av lufta mellom den mørke skya og øvre ramme da det øvre feltet lett holder blikket der oppe slik at det som vel er selve bildet kommer litt i bakleksa.

Antagelig øker kanskje dybdefølelsen bittelitt også ved en slik beskjæring.

Jeg ser jo at formatet blir en del mer kvadratisk da, men likevel.

Når jeg nevner at jeg ville forsøkt et ekstra skarphetsklikk så er det noe som må prøves for å se virkningen. Jeg bruker ofte for mye for så å gå til fade på engelsk eller uttoning som det blir kalt i norsk versjon av photoshop og redusere det siste klikket hvis det blir for mye.

Faktisk så synes jeg det funker OK at du har tatt igjen himmelrøden i signaturfargen.

Roar

Lenke til kommentar

Selv om det er en herlig farge der oppe så er jeg likevel ikke på å skjære vekk halvparten, je, kanskje 2/3 av lufta mellom den mørke skya og øvre ramme da det øvre feltet lett holder blikket der oppe slik at det som vel er selve bildet kommer litt i bakleksa.

Antagelig øker kanskje dybdefølelsen bittelitt også ved en slik beskjæring.

Jeg ser jo at formatet blir en del mer kvadratisk da, men likevel.

Når jeg nevner at jeg ville forsøkt et ekstra skarphetsklikk så er det noe som må prøves for å se virkningen. Jeg bruker ofte for mye for så å gå til fade på engelsk eller uttoning som det blir kalt i norsk versjon av photoshop og redusere det siste klikket hvis det blir for mye.

Faktisk så synes jeg det funker OK at du har tatt igjen himmelrøden i signaturfargen.

Roar

Hei--Eg må erleg innrømme at eg har vel aldri lagt ut eit så dårleg teknisk bilde før---her er det 3km.frå kamra til kirka-med eit objekt som er på 300mm,og det har vore ut i ein orkan med bølgetreff---skulla vore reingjort---og eg hang ut av eit vindu i ein fart-for her skifter lyset fort og det blir for mørkt.Mange busker og ledninger i vegen.Så det var det--men eg fanget øyblikket da.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...