LMH1 Skrevet 11. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2016 Hei, vurder å gjøre om ATX\ Til E-atx på et Coolermaster kabinett jeg har. Har fjernet DVD\harddisk bønnene så langt: Noen tips hvor man får tak i på ebay? Prøvd å søke men finner ikke noe i metall\Pexiglass eller tre, noen tips? Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 11. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2016 Hva er det du spør etter egentlig? Et nytt hovedkortbrett? Hvilket CM kabinett er det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 11. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2016 Du kan jo mountain mods til å lage hva som helst, men det blir fort dyrt da.... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 12. januar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) Hva er det du spør etter egentlig? Et nytt hovedkortbrett? Hvilket CM kabinett er det? Ops, var vist ACE Ecco 400 Tower Svart Forstår virkelig ikke hvorfor de bruker metall loddetin siden hadde de brukt skuer slipper man å bruke baufil og skrutrekker for å ta bort harddisk bønnene. Tror et er fysisk mulig å fjene bakplaten, bytte med pexiglass på biltema, men vil se om andre har bedre forslag. Problemet er å finne størrelsen på E-ATX. Om noen vet hva E-ATX baserte skjermkort heter vil det være fint. Slik jeg forstår det ser E-ATX slik ut: Men noen hovedkort ATX bruker bare de 2 første skruene (9 skuer totaltsett) Endret 12. januar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 12. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 12. januar 2016 EATX er litt diffust begrep. Jeg har et OC Formula som er merket E-ATX, men dette er bare like langt/høyt som et ATX men altså noe bredere. Dette kalles SSI CEB (visstnok) og er ikke "ekte" E-ATX slik jeg skjønner det (?). Du ser vel etter SSI EEB. Og XL-ATX er vel det som kalles SSI MEB. 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 13. januar 2016 Rapporter Del Skrevet 13. januar 2016 Som det halvveis er poengert før: ikke alle hovedkort som har en gitt størrelsesstandard benytter hele plassen. Hvis du har kjøpt et hovedkort er det kjekt for oss som leser tråden å vire hva det er. Er dette helt generelt er det vel bare å fjerne mest mulig innenfor oppgitte mål i posten over 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 16. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2016 (endret) Har ikke kjøpt noe ennå, men ser på: EVGA Classified SR-2 super record 2 som f.eks. Men regner med alle Dual CPU hovedkort er ca like store. Kan si meg hvor mye lengere skruehull man må beregne til det? Hvis jeg bruker f.eks pexiglass er det vel ikke så viktig med mutter\skruer hvis maskinen ligger. For finner på nett er E-atx 305 × 272 mm. Da burde vel: 300 x 300 x 6 mm Holde så slipper jeg å sage. Endret 16. februar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. februar 2016 Edit fikk vite: EVGA Classified SR-2 super record 2 er HPTX Motherboard Så jeg må i så fall lage et slik kabinett: Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. februar 2016 Her fant jeg størrelseforskjellene på ATX vs HPTX. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå