Mads2 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Heisan! Bedriften jeg jobber i er fantastisk. Jeg ble lærling i fjor høst. Jeg har lenge vurdert å kanskje videreutdanne meg til elektroingeniør etter fagbrev, men føler det ville være kjipt av meg å slutte i bedriften etter jeg har fått fagbrevet. Ville det være umoralsk eller upålitelig, eller burde jeg fortsette å jobbe i bedriften etter jeg har fått fagbrev en god stund fremover? Håper på gode svar Endret 12. januar 2016 av Mads Veland Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 (endret) Ville det være umoralsk eller upålitelige å bare slutte rett etter fagbrevet? "Jeg har tenkt å jobbe hos dere 5 år etter jeg har fått fagbrev, og så gå videre for å bli ingeniør". Er det noen som kan hjelpe meg hva jeg skal gjøre? Slutte å lyve på intervjuer? #1. Den som intervjuet deg har trolig sett tvert igjennom løgnen, og er nå mer tvilsom om det er verdt å stole på deg. (At man ansetter likevel kan ha med andre ting å gjøre). #2. Det er bedre å være uklar på slike spørsmål enn å lyve. "Det er langt frem så vanskelig å si noe om det nå. Vi får vel se etterhvert om videre utdanning er noe som er verdt å satse på. Hva syns du? Har dere noen ordninger med støtte til videreutdanning? Etc. etc" #3. Hensikten med utdanning er først å fremst å få jobbe med noe man trives med, deretter å tjene mer penger enn man ville uten utdanning. Desverre har ikke alle dette klart, og ikke alle utdanninger er verdt hva det koster. Endret 11. januar 2016 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg