eUnaas Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Jeg har akkurat kjøpt meg nye skjermer. Valget flat på Asus VN247H Da de har smal bilderamme, greit priset og god omtale. https://www.komplett.no/product/774684/datautstyr/skjermer/skjermer/asus-24-led-vn247h# Men når jeg har montert de nå er det tydelige "skjolder" i bildet. Jeg har forsøkt å både ignorere dem og et par kjærringråd uten å ha kommet noen vei. Ettersom samme problem gjelder for alle tre skjermene antar jeg ikke det er en feil på produktet. Skal det være slik? Lenke til kommentar
Emile the rat Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Nei, det skal overhode ikke se slik ut. For å være ærlig ser det ut som om skjermen har fått seg en trøkk, eller ett realt slag. Om dette skyldes defekt, skade under forsendelse eller noe annet er vanskelig å si, men det skal i værtfall ikke se slik ut. Jeg ville klaget og sendt den tilbake snarest! Har selv LED monitor "uten" ramme, så kan bekrefte at dette ikke er "vanlig" for monitorer uten ramme. Siden du har kjøpt/prøvd 3 av disse, så må du enten ha vært ekstremt uheldig med defekt vare, eller så er posten rimelig uforsiktig ved forsendelse. Hvor bra var emballasjen på skjermen? Var det godt med emballasje og kan man se noen synlig skade på den? Du må iværtfall få bytta den inn, slikt skal man ikke godta med en ny skjerm Endret 10. januar 2016 av 93MiChr Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 10. februar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2016 En liten oppdatering. Jeg somlet med å få kontaktet Asus for reklamasjon på disse skjermene. I mellomtiden harr skjermene gradvis blitt bra. Problemet/skjoldene flyttet på seg og nå forsvunnet. I dag er de ikke lenger synlig. Spørsmålet er hva de kan ha kommet av. Jeg har ikke gjort endringer i rommet med tanke på magnetisme etc. Kan det være at de kan ha stått ute i kulde og brukt noen uker på å "komme" seg tilbake til normalen igjen? 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. februar 2016 Del Skrevet 12. februar 2016 Magnetisme er ikke et tema - det gjaldt kun CRT skjermer. Men temperatur kan ha noe å si. En LCD skjerm er bygget opp av flere tynne lag plast folie. Kanskje det har noe å gjøre med at disse ikke strammes jevnt, slik at det blir små folder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå