Gå til innhold

Har bachelor i økonomi og administrasjon, bør jeg ta regnskapsutdanning/noen annen utdanning?

seler

Anbefalte innlegg

Jeg har en bachelor i økonomi og administrasjon som jeg ble ferdig med i juni. Har ingen relevant jobberfaring innen dette, så det er nærmest umulig for meg å få meg jobb. Har søkt på alle relevante jobber siden juni, og enda ikke fått noe. Karakterene er middels, men ingen jobber jeg har søkt på eller vært i intervju på har sett karakterene mine, så er ikke pga disse jeg ikke får jobb. Alle jobber jeg søker på har utrolig mange søkere, og det er alltid mange som har mye mer relevant erfaring enn meg. 

Ser at det er ganske mange regnskapsjobber som blir utlyst. Vurderer derfor å ta noe ekstra utdanning på Treider Fagskole. Enten et halvår som regnskapsmedarbeider, eller et år som regnskapskonsulent. Eller eventuelt et halvår som lønnsmedarbeider. Kunne også tatt en bachelor i regnskap på to år som er gratis på høyskoler, men er ikke motivert til å studere så lenge. Har heller ikke lyst til å ta master.

Tror kanskje jeg ville fått meg jobb enklere om jeg hadde tatt noe slikt, men samtidig koster det 50 000 kr for halvåret, og det er mye penger. Har også nå sett frem til å jobbe etter studiene, men jeg ser jo også at jeg ikke kommer noen vei med kun en bachelor i økonomi og administrasjon, så kunne det vært lurt å tatt noe ekstra utdanning?

Er det noen som har gått regnskap eller lønnsmedarbeider som vet hvordan det er å få seg jobb innen dette? Bør jeg ta noe ekstra utdanning for å komme meg videre slik at jeg får jobb? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...