flamethower1234 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) .Heisan! Skal søke om VGS linje og skole nå i Mars. Det jeg lurer på er hvilken linje jeg burde velge av Studiespessialisering og Service og Samferdsel for å kunne utdanne meg som Politi. Endret 10. januar 2016 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 For å komme inn på politihøyskolen så må du har hatt tatt studiespesialiserende program på vgs Kilde http://www.phs.no/studies/Bachelor/opptakskrav/ 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Trodde jeg fikk det gjennom Service og Samferdsel.. Æsj.. Da må jeg ta opp alle fagene, men nå har jeg ikke valg heller Endret 10. januar 2016 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Trodde jeg fikk det gjennom Service og Samferdsel.. Æsj.. Da må jeg ta opp alle fagene, men nå har jeg ikke valg heller Du tar bare på¨bygg på vg3 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Hva mener du med bygg på vg3? Tenker du på hvis jeg tar Studie? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Hva mener du med bygg på vg3? Tenker du på hvis jeg tar Studie? Påbygg skulle det stå, ta de to årene på service, så tar du påbygg 3 året og så politihøyskolen. Men husk at det er flere krav som alder osv. 1 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Ikke bygg på, påbygg. Eller påbygging til generell studiekompetanse som du tar i vg3 etter du har gått yrkesfag. Du trenger ikke å velge noe spesilt i vg2 for å kunne velge påbygg i vg3. Eksempel av veivalg. http://www.vilbli.no/?Program=V.SS&Side=1.1&Kurs=V.SSSSA1----_V.SSSSS2----_V.PBPBY3---- 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Mest sansynelig skal jeg til England på VG2. Bo hos en sånn familie i 11 måneder. Det frister noe helt sykt å dra til England. Men la oss se bort i fra England nå. Ikke sikkert jeg drar dit. Endret 10. januar 2016 av flamethower1234 Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Så lenge du ender opp med generell studiekompetanse har det ikke så mye å si hva du velger. Men vær klar over at du må vente nesten et år etter du har fullført vgs til du kan søke på PHS. Du må ha generell studiekompetanse i det du søker om opptak, altså innen søknadsfristen 1. mars.Være fylt (eller fylle) minst 20 år i løpet av det året det søkes om opptak 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Mest sansynelig skal jeg til England på VG2. Bo hos en sånn familie i 11 måneder. Det frister noe helt sykt å dra til England. Men la oss se bort i fra England nå. Ikke sikkert jeg drar dit. Det spiller ingen rolle, det er vg3 som er påbyggsåret 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Jeg skal søke meg inn i Forsvaret rett etter VGS for å få mer erfaring. Trodde man måtte være minst 21 for å kunne søke inn på PHS? Endret 10. januar 2016 av flamethower1234 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Mest sansynelig skal jeg til England på VG2. Bo hos en sånn familie i 11 måneder. Det frister noe helt sykt å dra til England. Men la oss se bort i fra England nå. Ikke sikkert jeg drar dit. Det spiller ingen rolle, det er vg3 som er påbyggsåret Jepp! Lenke til kommentar
HelloGoodbye Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Er målet å komme raskest mulig inn på PHS? Hvis ikke kunne jeg anbefalt å f.eks. gå vg1 service og samferdsel, vg2 salg, service og sikkerhet, for så å ta 2 år som lærling innenfor sikkerhetsfaget (f.eks. som vekter i et privat firma eller som vaktsoldat i Forsvaret). Etter lærlingtiden kan du ta påbygg til studiekompetanse på 6 måneder (dette er tøft) eller vanlig løp på 1 år. Anbefaler uansett å ta førstegangstjeneste før PHS (vet at dette ikke er et krav lengre). Det er greit å ha noe ballast og "livserfaring" før PHS. 2 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Er nettop derfor jeg skal søke meg inn i Forsvaret. Lenke til kommentar
Sp1ke Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Du må fylle 20 i løpet av opptaksåret for å kunne bli tatt opp. Når det gjeld val av linje må du jo tenke litt for og imot. Har mange venner som nok har tatt litt lett på skulearbeidet medan dei gjekk yrkesfag og karaktersnittet vart deretter. Snittet har auka ved PHS dei siste åra, no til rundt 4,6, alt etter kven av avdelingane du veljer. Eg mistenker det er lettare å motivere seg til å få eit bra snitt på studiespesialiserende, men det blir frå mitt ståsted - eg gjekk studiespes. sjølv.Du bør kanskje legge ein plan B - litt kjedelig å ikkje ha gått den skula som gir deg dei yrkesmulighetene du kunne tenke deg, i tilfelle du ikkje skulle komme inn på PHS. 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Er målet å komme raskest mulig inn på PHS? Hvis ikke kunne jeg anbefalt å f.eks. gå vg1 service og samferdsel, vg2 salg, service og sikkerhet, for så å ta 2 år som lærling innenfor sikkerhetsfaget (f.eks. som vekter i et privat firma eller som vaktsoldat i Forsvaret). Etter lærlingtiden kan du ta påbygg til studiekompetanse på 6 måneder (dette er tøft) eller vanlig løp på 1 år. Anbefaler uansett å ta førstegangstjeneste før PHS (vet at dette ikke er et krav lengre). Det er greit å ha noe ballast og "livserfaring" før PHS. Kan du utdype de tingene du nevnte? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Du må fylle 20 i løpet av opptaksåret for å kunne bli tatt opp. Når det gjeld val av linje må du jo tenke litt for og imot. Har mange venner som nok har tatt litt lett på skulearbeidet medan dei gjekk yrkesfag og karaktersnittet vart deretter. Snittet har auka ved PHS dei siste åra, no til rundt 4,6, alt etter kven av avdelingane du veljer. Eg mistenker det er lettare å motivere seg til å få eit bra snitt på studiespesialiserende, men det blir frå mitt ståsted - eg gjekk studiespes. sjølv. Du bør kanskje legge ein plan B - litt kjedelig å ikkje ha gått den skula som gir deg dei yrkesmulighetene du kunne tenke deg, i tilfelle du ikkje skulle komme inn på PHS. Det er åpenbart bedre å velge en linje som passer til TS ift karakterer. Studiespes passer ikke for alle, inkludert meg. Karakterene mine gikk til værs i overgangen ungdomsskole/yrkesfag nettopp pga fagene passet meg bedre. 1 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Tenker Service er best for meg å ta men greia er at det er drittskoler å velge mellom. Bor i Oslo. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Tenker Service er best for meg å ta men greia er at det er drittskoler å velge mellom. Bor i Oslo. Ta noe som interesserer deg, det vill betale seg over tid. Ikke tenk så mye på skolen, det går som regel helt fint. Selv gikk jeg i nabobyen på en skole som ble kalt "dopdalen" ett år, gikk greit det og Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Er det mulighet for å søke på skoler utenfor Oslo? Har hørt at man både kan det og ikke kan det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå