kgopheim Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Satte inn en ny skjerm og glemte å ta ut batteri, og nå er skjermen svart. Viss jeg lyser på skjermen med en lommelykt så ser jeg svakt at skjermen får signal fra skjermkort. Antageligvis en "backlight fuse" som har gått. Noen som kan hjelpe meg å identifisere komponenten? Er dette en sikring? Se vedlagt bilde. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Er ingen ekspert på SMD, men er ikke det en motstand? 01C = 10kΩ http://www.electricaltechnology.org/2013/07/how-to-calculate-or-find-value-of-smd.html Lenke til kommentar
kgopheim Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Er ingen ekspert på SMD, men er ikke det en motstand? 01C = 10kΩ http://www.electricaltechnology.org/2013/07/how-to-calculate-or-find-value-of-smd.html Ja det kan se ut som det ja, men skulle jeg da ikke ha målt spenning på begge sider? Endret 10. januar 2016 av kgopheim Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Nei, det kommer jo helt an på kretsen. Ene siden kan være koblet til GND. Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Hei hei. Aner ikke ut fra det lille bildet hvordan ting er koblet der, men man må ikke nødvendigvis måle en spenning på begge sider over en motstand. Kommer jo litt an på hva den ene siden er koblet til. Hvor i kretsen er dette bildet fra? Har du evt. skjema, større bilde eller annen utfyllende info? Lenke til kommentar
kgopheim Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Her kommer større bilder Lenke til kommentar
Nettulf Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Kan beklageligvis ikke se noe som jeg kjenner igjen, annet enn et par 0-ohms motstander som enkelte ganger kan fungere som en slags sikring. Men hvordan vet du at det mangler 19V i det punktet, har du noe skjema? Og jeg trodde vanligvis at styrekretsen for baklyset lå i selve skjermen, men nå har ikke jeg balt med noe skjermer på laptop..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå