Ole3 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Er da konklusjonen at det har liten verdi å sammenlikne ubelastet spenning på et batteri og at svake laststrømmer og temperatur kan lage forvirrende målinger? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Er da konklusjonen at det har liten verdi å sammenlikne ubelastet spenning på et batteri og at svake laststrømmer og temperatur kan lage forvirrende målinger? Jeg ville ikke hengt meg opp i små endringer, ville heller tatt grep om det faktisk blir ett problem om bilen står en stund. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Temperatur vil nok gi innvirkning på CCA og resistansmåling. Som er den beste måten å teste batterier på. Jeg investerte i en sånn: http://www.ctek.com/gb/en/chargers/Battery%20Analyzer Endret 10. januar 2016 av sedsberg Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Vet du hvordan den virker, sedsberg? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Er da konklusjonen at det har liten verdi å sammenlikne ubelastet spenning på et batteri og at svake laststrømmer og temperatur kan lage forvirrende målinger? Jeg ville ikke hengt meg opp i små endringer, ville heller tatt grep om det faktisk blir ett problem om bilen står en stund. Dessverre er det akkurat det det er. Og verkstedet påstår alt er i skjønneste orden. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Er da konklusjonen at det har liten verdi å sammenlikne ubelastet spenning på et batteri og at svake laststrømmer og temperatur kan lage forvirrende målinger? Jeg ville ikke hengt meg opp i små endringer, ville heller tatt grep om det faktisk blir ett problem om bilen står en stund. Dessverre er det akkurat det det er. Og verkstedet påstår alt er i skjønneste orden. da ville jeg gått til innkjøp av en billig batterylogger og logget lading/utlading av batteriet. Da kan de si i mot deg om det viser at det faktisk lader seg ut for fort. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Vet du hvordan den virker, sedsberg? Du kobler den til, trykker på en knapp og den forteller deg i klartekst om batteriet er fubar eller ikke. Den beregner CCA ut i fra intern resistans. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Temperatur vil nok gi innvirkning på CCA og resistansmåling. Som er den beste måten å teste batterier på. Temperatur vil ikke påvirke CCA siden CCA måles ved en fast temperatur (-18 grader) Cold cranking amperes (CCA) is the amount of current a battery can provide at 0 °F (−18 °C). The rating is defined as the current a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12-volt battery). Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 10. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2016 Er da konklusjonen at det har liten verdi å sammenlikne ubelastet spenning på et batteri og at svake laststrømmer og temperatur kan lage forvirrende målinger? Jeg ville ikke hengt meg opp i små endringer, ville heller tatt grep om det faktisk blir ett problem om bilen står en stund. Dessverre er det akkurat det det er. Og verkstedet påstår alt er i skjønneste orden. da ville jeg gått til innkjøp av en billig batterylogger og logget lading/utlading av batteriet. Da kan de si i mot deg om det viser at det faktisk lader seg ut for fort. Har du et eksempel, Salvesen? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Har du et eksempel, Salvesen? Jeg har brukt denne typen litt i jobb sammenheng: http://www.mccdaq.com/usb-data-acquisition/USB-503.aspx Enkel å bruke å får ut grei info etterpå. Men om du finner billigere vill de nok duge de også Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Temperatur vil nok gi innvirkning på CCA og resistansmåling. Som er den beste måten å teste batterier på. Temperatur vil ikke påvirke CCA siden CCA måles ved en fast temperatur (-18 grader) Cold cranking amperes (CCA) is the amount of current a battery can provide at 0 °F (−18 °C). The rating is defined as the current a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12-volt battery). Stemmer. Mente CA (Cranking Amps). Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Cranking amperes (CA), also sometimes referred to as marine cranking amperes (MCA), is the amount of current a battery can provide at 32 °F (0 °C). The rating is defined as the number of amperes a lead-acid battery at that temperature can deliver for 30 seconds and maintain at least 1.2 volts per cell (7.2 volts for a 12 volt battery). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå