Gå til innhold

Ny trådløs mus, anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt min Microsoft Explorer 3.0 mus en stund nå, og er fornøyd med den. Problemet er at jeg har mange ledninger på bordet, så jeg ser meg om etter en eventuell trådløs mus som er like bra.

Har ikke så mye erfaring med trådløse datamuser, men har jo sett på alternativer som Logitech G602. Den nye mamba musen synes jeg er litt for dyr, og hva i all verden skal man med 16K DPI?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har logitech G602 - veldig god mus, lang batteritid, komfortabel, makroknapper nok til det meste, optisk sensor (ingen hardware-akselerasjon eller denslags bs)

Bare en svakhet: Skal straks returnere min andre G602 til butikken pga midtre museklikk (trykke ned på hjulet) har streika... På begge to har den overlevd ca 4mnd bruk før den tok kvelden...

Har lest på noen tråder at logitech visstnok har fiksa problemet i nyere tid (før jeg kjøpte mine), så mulig jeg bare har vært uheldig og fått to stk fra en eldre batch, men inntil videre er min teori at knappen rett og slett er elendig..

PS. workaround for midtre mus er å remappe en av makroknappene på sia til midtre mus - er det jeg har brukt i et par uker nå - og dersom du kan leve med en workaround vil jeg anbefale G602 :)

Endret av Saaywhatnow?
Lenke til kommentar

Har logitech G602 - veldig god mus, lang batteritid, komfortabel, makroknapper nok til det meste, optisk sensor (ingen hardware-akselerasjon eller denslags bs)

Bare en svakhet: Skal straks returnere min andre G602 til butikken pga midtre museklikk (trykke ned på hjulet) har streika... På begge to har den overlevd ca 4mnd bruk før den tok kvelden...

Har lest på noen tråder at logitech visstnok har fiksa problemet i nyere tid (før jeg kjøpte mine), så mulig jeg bare har vært uheldig og fått to stk fra en eldre batch, men inntil videre er min teori at knappen rett og slett er elendig..

PS. workaround for midtre mus er å remappe en av makroknappene på sia til midtre mus - er det jeg har brukt i et par uker nå - og dersom du kan leve med en workaround vil jeg anbefale G602 :)

Høres jo bra ut det. Hvordan egner den seg til spill som csgo og spill med generelt raske bevegelser? Hva er fordelen med optisk sensor vs laser?

Lenke til kommentar

Høres jo bra ut det. Hvordan egner den seg til spill som csgo og spill med generelt raske bevegelser? Hva er fordelen med optisk sensor vs laser?

Jeg spiller cs:go med den daglig, og har ingen problemer i det hele tatt :)

Fordelen med optisk sensor er at det er ingen hardware akselerasjon, i motsetning til lasermus (der software mer eller mindre konstant må korrigere for hardware "jitter" og akselerasjon).. Personlig klarer jeg ikke å gå tilbake til lasermus etter å ha brukt optisk i et par måneder :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...