Emma Fjeld Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Hvordan skal man øve til naturfag prøve? Synes stoffet er så vanskelig for det liksom ikke inn i huet Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Les på det som læreren har snakket om i undervisningen. Om du syns boken forklarer noe dårlig, så kan du søke det opp på youtube, der er det mange videoer som forklarer ting enkelt. Lenke til kommentar
Shopaholic Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 Lage notater kanskje? er det en grunn til at du ikke får det i "hue"? HVis man ikke har forstått A i naturfag, så forstår man gjerne ikke B heller. Så kanskje du aller først skal gripe fatt i hva du ikke forstår - kanskje du vil huske det bedre når du først har forstått stoffet Masse lykke til Lenke til kommentar
duckArmy Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 (endret) Alle lærer forskjellig. Noen synes det er best å lytte, andre lærer av å skrive, noen lærer av å se. Hvordan husker du best?Jeg lærer best av å se og av å skrive/tegne sjøl.Så jeg satte meg ned og lagde egne notater mens jeg leste meg sakte gjennom kapittelet før prøven. Da brukte jeg gjerne en annen farge på ord som var ekstra viktige, og laget tegninger av alt det var mulig å tegne opp.Når jeg tegnet måtte jeg jo være sikker på at jeg tegna det rett (så det tok gjerne litt tid), og da fikk jeg sjekka om jeg forsto det riktig. Hvis det var noe som måtte pugges (fordøyelsessystemet, for eksempel) tegna jeg det mange ganger, og prøvde å se minst mulig i boka etterhvert som jeg husket mer.Synes også det hjalp å lage morsomme/kjente referanser til ting, eller sammenligne ting med mennesker. "Hjernen er en egoist, og vil alltid ha blodtilførsel, så da kan det hende armene ikke får noe hvis det blir for lite blod." Det gjorde det lettere å huske for meg. Endret 13. januar 2016 av krsvgr Lenke til kommentar
StilleVann Skrevet 13. januar 2016 Del Skrevet 13. januar 2016 Prøv å forklare hva som skjer ut i fra tegninger (uten å se på teorien underveis!), ellers pleier det å fungere med å lage huskeregler som har blitt nevnt her. Lenke til kommentar
Anneli94 Skrevet 16. januar 2016 Del Skrevet 16. januar 2016 (endret) Jeg er generelt veldig dårlig i naturfag, men jeg fikk 5 på de fleste prøver. Slik jeg øvde, så leste jeg fagspråk og uttrykk i hvert kapittel og leste meg rundt disse. Ta notater med penn og papir var også veldig godt for å huske det viktigste jeg fant. Men jeg bruke mer tid på naturfag, da det var det faget jeg slet mest med. Hva har du om i naturfag nå? Kanskje jeg kan gi litt mer konkrete eksempler. Alle fag bygger rundt at du kan fagspråk, kan du dette så kommer du langt. Endret 16. januar 2016 av Anneli94 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå