Gå til innhold

Hvordan HDD i min Xbox?

Dio

Anbefalte innlegg

heisann alle sammen!

sry men fant ikke bedre steder å poste dette.

har nettopp fått meg Xbox og skal chipe den og sette inne ny hdd.

hørt det kan være litt lurt :D

men hvordan hdd skal jeg sette inn i den??

noen som har noen forslag?

må vel nesten ha en 120gig eller 160gig, noen med noen anbefalinger??

takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

stemmer IKKE det dere med max 120gig!

skal jeg da kjøpe med 7200rpm eller 5400rpm??

er det noe forskjeld på hvis jeg tar en med 2mb cache eller

noen som har noen forslag til hvilket merke jeg bør velge?

takk for alle svar hit til!

Lenke til kommentar

En Xbox støtter ikke større disker enn 120 GB fordi den bruker FAT-filsystem, så noe over dette er bare waste. Det er ingen vits i å gå for en disk med 8 MB cache så hold deg til 2 MB siden disse er billigere. RPM-wise er det liten vits i å gå for en 7200 disk da denne støyer mer og ikke gir noen merkbar forskjell i ytelsen.

Bruk Google hvis du vil vite mer :), evt. ta en titt på en HDD change-guide her.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
En Xbox støtter ikke større disker enn 120 GB fordi den bruker FAT-filsystem, så noe over dette er bare waste.

Dette er 100% tøv. Det er ikke filsystemet som er begrensningen, det er adresseringen. Xbox rett ut fra fabrikken bruker 28-bit LBA, og denne 'stopper' på 127GiB/138GB.

Man trodde at dette var en hardwarebegrensning, men i senere tid har denne begrensningen blitt hacket, og man får 48-bit LBA tilgang i boksen.

Les mer her.

Edit:URL-leif

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Det fungerer med større disker enn 120 ja.. Men tror du må ha en av de nyeste versjonene for at dette skal fungere.. (Er mulig det fremdeles er på test stadiet også, og at bare spesiellt interesserte sitter og knoter med dette. Men jeg vet værtfall om mange som har 250gb disker i xboxen sin).

Xbox bruker ikke FAT, men FATX.

Kjøp deg en 120gb 2MB cache, helst 5400 rpm.. med tanke på støy og varme. Xboxen klarer ikke dra nytte av 7200 rpm uansett.. Samsung og Seagate er de beste diskene å putte i en xbox.. Tror det er maxtor som har store problemer, men er ikke sikker. Western er midt på treet.

Lenke til kommentar

X-box har ikke lenger noen problem med over 120Gb disker, den diskusjonen er egentlig bare til å avbryte. Du finner alt du trenger av informasjon på følgende link http://www.xboxmod.tk/ Har du spørsmål titter du innom faq siden og får svar.

Jeg har personlig en Samsung IDE ATA133 160GB 5400RPM. Denne disken er stille og har relativt god plass.

Det andre problemet med X-box'er er ofte en veldig støyende vifte, og om du ønsker kan det være ett poeng å skifte denne.

Mange mod'er box'en med chip, men jeg tror jeg vil anbefale å flashe biosen, noe vedkommende i linken over gjør. Funker like bra, og du slipper den litt mer risikable lodde metoden.

Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...