Yopaz Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Smart klokker er jo passe jalla, hva er liksom poenget? Psssst, dere slipper å kjøpe slike ting hvis dere hadde brukt hodet og ett par muskler på å ta opp tlf ifra lomma, eller bare kjøpe en litt billigere normal klokke. Har aldri skjønt hvorfor alle ting skal være så smarte, eller det har vel sine grunner når dagens folk blir bare dummere og dummere, enkelte må vel snart ha en påminnelse om å puste også. Litt usikker på hvorfor man bruker utrykket smart også, de er jo egentlig ikke smarte, de er programmert til å følge gitte kommandoer. For min del så ser jeg stor nytte av smartklokker fordi jeg ikke alltid har muligheten til å sjekke telefonen min direkte. På en vanlig dag dersom jeg får en melding blir jeg nødt til å ta et par skritt tilbake, ta av meg engangshansker, sjekke telefonen, så ta på meg nye engangshansker før jeg kan fortsette med det jeg holdt på med. Dette blir fort mange sett med hansker på en dag. Dersom jeg får en uviktig melding eller dersom det er en selger som ringer er det kjedelig og ha måtte brukt så mye tid og sløst bort et par hansker. Om jeg jobber med forsøksdyr må jeg forlate området og gå gjennom dekontamineringsområdet før jeg kan ta telefonen opp, noe som tar enda lenger tid. Dersom du sitter i møte, kjører bil eller har andre grunner til at du ikke kan sjekke telefonen for å se om det er noe viktig er det også greit å kunne gløtte raskt ned på håndleddet i stedet. Jeg gleder meg til det punktet at smartklokker når langt nok til at de har slik nytteverdi Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 11. januar 2016 Del Skrevet 11. januar 2016 Så sånn sett bort ifra at man må bruke ett ekstra par med engangs hansker så fins det liksom ikke noe godt argument for slike klokker, eller skal man kalle det "klokker"? Interessant. Men kjøp hva dere vil, jeg for min del har egentlig nå fått bekreftet at det er rimelig bortkasta penger. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 Pokkers Junghans-klokke, den hindrer meg i å kjøpe Apple Watch, og jeg som har gavekort på 2000,- hos Netcom og allting. Blir liksom for gæli å legge Junghansen på hylla synes jeg, men kanskje det kommer en ny modell av Apple-klokka som får meg over terskelen før gavekortene utløper? Vi får se Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 12. januar 2016 Del Skrevet 12. januar 2016 (endret) Så sånn sett bort ifra at man må bruke ett ekstra par med engangs hansker så fins det liksom ikke noe godt argument for slike klokker, eller skal man kalle det "klokker"? Interessant. Men kjøp hva dere vil, jeg for min del har egentlig nå fått bekreftet at det er rimelig bortkasta penger. Man kjøper håndverket og feelingen. Det finnes overhodet ingen praktiske argumenter for å kjøpe slike klokker. (Bortsett fra vintage Rolex for tiden, da de stadig øker i pris, men det går nok over.) Selv ville jeg aldri drømt om å gå med quartz, og smartklokke er foreløpig heller ikke interessant i det hele tatt. Mekanikk er mye bedre. Endret 12. januar 2016 av Audun_K Lenke til kommentar
- C64 - Skrevet 14. januar 2016 Del Skrevet 14. januar 2016 Om du er litt konspiratorisk er det kanskje noe ved den ytre delen av bezelen som likner litt. Resten er fullstendig forskjellig. Så nei. Du skal ha ganske lite peiling på klokker om du mener Apple Watch er en kopi av Hairspring. Formen er forskjellig. Krona er helt annerledes. Lugsene har ingenting med hverandre å gjøre. Hva står man egentlig igjen med da? Joda, den har samme firkantet design som Apple har på sin "klokke". men Apple har vel neppe oppfunnet runde hjørner eller firkanter? I mange år har faktisk de fleste klokker vært runde, men jeg har ikke sett mange påstå at de kopiere hverandre av den grunn. Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 20. mars 2016 Del Skrevet 20. mars 2016 Nei takk.. da kjøper heller den nydeligste klokka i verden Grey Side of the Moon. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 21. mars 2016 Del Skrevet 21. mars 2016 Holdt på å bytte til meg en Grey Side her om dagen, men den er for stor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå