Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Innbytte av bil når innbyttebil er mer verdt enn ny bil

Gjest Slettet+130498

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+130498

Hei, har en nyere bil som jeg ser at jeg vil slite med å håndtere lånet på om en liten stund, og vurderer å bytte denne inn i en ny bil med lavere verdi og dermed et håndter bart lån. Men hvordan er det med forhandlere og biler hvor innbyttebilen har høyere verdi enn bilen som skal kjøpes? Vil de betale mellomlegget eller vil jeg bare få en gratis bil og sitte igjen med restlånet? Restlån vil jeg nok sitte igjen med uansett men jeg er interessert i å sitte igjen med minst mulig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke "lov" å sitte med restlån, det betyr at du vill ikke få nytt lån på den andre bilen før du har innfridd gjeld på den gamle bilen. Så det blir nok vanskelig for deg med innbytte .

Det er opp til panthaveren og/ eller banken. Har selv solgt noen biler hvor restlånet ble blanko-lån.(panten ble slettet)

:)

Lenke til kommentar

Det er ikke "lov" å sitte med restlån, det betyr at du vill ikke få nytt lån på den andre bilen før du har innfridd gjeld på den gamle bilen. Så det blir nok vanskelig for deg med innbytte .

Det er opp til panthaveren og/ eller banken. Har selv solgt noen biler hvor restlånet ble blanko-lån.(panten ble slettet)

:)

Men var dette innbytte biler? Jeg har iallefall aldri fått lov til dette ved innbytte.

Lenke til kommentar

Privatsalg men kan ikke se noen problemer hvis panten blir sletta.

tror dette er mye lettere ved privatsalg, da banken ikke har noe "valg". Men når en står der og skal innfri og ha nytt lån på samme tid er de litt vanskelige for å sikre at de får inn pengene sine. Det er iallefall min erfaring. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...