neeeeii Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Hei! Driver for tiden og pusser opp i kjellerstuen å lurer på hvordan jeg skal få kablet nett der? Må jeg trekke en lang nettverkskabel fra etasjen oppe? Eller kan jeg sette opp et modem til eller lignende der? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 9. januar 2016 Del Skrevet 9. januar 2016 Kommer vel ann på om du skal dele nett nede med samme nettet som oppe, eller om det skal trekkes en ny nettlinje til feks utleie der. Hvis du skal dele nettet med kjeller, trekk kabel ned og sett opp en egen router nede hvis signalet er dårlig. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2016 Del Skrevet 10. januar 2016 (endret) Du trekker en kabel (da helst cat6 når du først skal legge nytt) fra en av portene på ruteren din i etasjen over og ned til underetasjen. Skal du kun ha kablet nett i underetasjen holder det med en "dum" switch (gigabit), skal du ha trådløst nett der nede setter du opp en ruter i stedet som du konfigurerer i AP-modus (aksesspunkt). Husk da å koble kabelen inn i en av "LAN"-inngangene og ikke i WAN. Deretter setter du opp SSID (Wi-Fi-navn) og passord identisk som det du har oppe, men annen kanal. Da kan man roame mellom etasjene uten å måtte bytte nettverk. Endret 10. januar 2016 av TMB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå